2017-03-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ad
Jag har prövat Nebido och gel. Båda fungerar relativt bra och tar bort symptomen för lågt testosteron. Problemet är att det är väldigt svårt att hålla östrogen på en balanserad nivå.

Jag har fått Arimidex men jag lyckas ändå väldigt sällan pricka in rätt. Med Nebido var det i princip omöjligt, då testosteronvärdet och då även östrogenvärdet var nästan dubbelt så högt vid injektion än innan. Så att försöka dosera det med arimidex samtidigt gick inte.

Det borde vara lätt med gel då jag kan dosera varje dag men oaktat hur jag doserar arimidex så hamnar jag på för högt eller för lågt östrogen. Ett av problemen är att symptomen vid för högt är nästan densamma som vid för lågt östrogen. ED, ingen sexlust, segare än vanligt. Det enda egentligen skillnaden jag märkt vid för högt är att brösten växer och kliar samt att jag blir aningen mer känslosam.

Jag har märkt att jag har en extremt liten buffertzon för östrogen där jag mår bra och allt fungerar som det ska. Inte hjälper det heller att det tar några dagar innan man märker effekterna av arimidex, det blir sådan fördröjning. Testet för östrogen (känslig) tar dessutom upp mot två veckor att få resultat av, så när jag får resultatet av det så är det redan irrelevant.

Har ni några råd?

Om du är villig att köra "olaglig TRT":

Googla "Testosterone subq". Verkar finnas många som hävdar att det aromatiserar mindre än IM.
Citera
2017-03-17, 16:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKvinna
Googla "Testosterone subq". Verkar finnas många som hävdar att det aromatiserar mindre än IM.
Subkutan injektion löses ut i kroppen mycket långsammare än intramuskulär injektikn vilket gör det enklare att undvika toppar vid injektioner och få en jämnare nivå men det är individuellt om subkutant eller intramuskulärt fungerar bäst, en man jag pratat med fick 40% lägre toppar med subkutan injektion.

Kan kombineras med 2-3 små injektioner i veckan istället för 1 stor injektion för ännu stabilar nivåer, stabila testosteronnivåer påverkar även östradiolet.
Citera
2017-03-18, 17:32
Medlem
0.5 AD må-fre bör ju hjälpa.

Att halten är högst två första veckorna kan du kompensera för med typ ta en halv lör-sön också.

Vad menas med hög östradiolhalt i ditt fall? du menar att du blir plufsig? är du under 100 så är det ok. Eller ät mer broccoli etc som också är en anti-aromatas.

Med AD får du dock osteoporos.
Citera
2017-03-18, 18:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BcaaEngine
0.5 AD må-fre bör ju hjälpa.
Om det är arimidex du syftar på så är det för många en överdosering, det finns män som inte ens kan ta en engångsdos av 0.25mg utan att krasha östradiol, själv har jag funnit att 0.5mg per vecka även med nebido är fullt tillräckligt.
som också är en anti-aromatas.

Citat:
Med AD får du dock osteoporos.
Vid överdosering ja, östrogen påverkar benmassan.
Citera
2017-03-20, 13:09
Medlem
Har ni andra som går på Nebido också problem med hemorrojder?
Citera
2017-03-20, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmaestarn

LOL
Nej ?

hahaha
Va fan
Citera
2017-03-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmaestarn
Är du säker på att det ärhemorrojder och inte fissurer?

Tips sluta använda toapapper o sitt som en thailändare när du bajar. Håll avföringen mjuk. Tvätta dig med duscstrålen. Om 10 år kommer toapappret vara utdött. Ej skonsamt för ändtarmen . Tips
Citera
2017-03-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Subkutan injektion löses ut i kroppen mycket långsammare än intramuskulär injektikn vilket gör det enklare att undvika toppar vid injektioner och få en jämnare nivå men det är individuellt om subkutant eller intramuskulärt fungerar bäst, en man jag pratat med fick 40% lägre toppar med subkutan injektion.

Kan kombineras med 2-3 små injektioner i veckan istället för 1 stor injektion för ännu stabilar nivåer, stabila testosteronnivåer påverkar även östradiolet.
Vad är det för injektionsspruta man köper då? Går de att köpa på apoteket?
Citera
2017-03-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ad
Vad är det för injektionsspruta man köper då? Går de att köpa på apoteket?

Insulinsprutor.
Citera
2017-03-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKvinna
Insulinsprutor.
Skulle du kunna vara lite mer specifik? Då det finns flera olika att välja mellan.
Citera
2017-03-22, 18:05
Medlem
Nettomedical.se
Citera
2017-03-22, 18:53
Medlem
Är det något som https://www.apoteket.se/produkt/bd-micro-fine-plus-insulinspruta-100-styck-ospecificerad-105258/ som gäller? 0,5ml (50E), kanyl 0,33 mm (29G) x 12,7 mm. Är det en komplett spruta eller behövs något mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in