Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-03, 14:40
  #4333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
En familj som lever lyxliv på socialbidrag förtjänar att häcklas.

Sofia, en bikinimodell med tveksam bakgrund men helt klart en MILF.
Hoppas på läckta filmer där hon tas i tvåan. CP skulle inte förstå något.
Tyck vad du vill om att kungahuset får apanage. Men igen/inga förtjänar att häklas.
Citera
2017-04-03, 17:13
  #4334
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dillar
När man är med och betalar för någons lyxliv så tycker jag att man har rätt till åsikter om deras sätt att leva.
Ja, det är kungen som får apanaget men helt lottlösa tror jag inte att CP med fru blir när det är dags för utdelning.
Visst har CP en privat förmögenhet med, men den tror jag inte räcker till att försörja den ständigt växande familjen livet ut. Inte med det liv de lever i all fall, underhåll till alla hus och lägenhet, bilar, bensin, märkeskläder och smycken. Sen alla resor på det...
Men det räckte för dem att ha 129 arbetstillfällen tillsammans (inte heldagar utan oftast bara nåt möte på en timme eller två) under förra året för att "förtjäna" denna oerhörda lyx.
Jag undrar lite hur Knugen har tänkt när han delar ut HKH prefix och prins- och prinsesstitlar till varenda barnbarn. Sverige kommer ha ett rätt stort gäng av prinsar och prinsessor om runt ett-två decennier. Ska dessa förväntas arbeta? För det verkar ju som att man inte får arbeta när man har en prins- eller prinsesstitel? Eller är tanken att hela tjocka släkten ska leva på apanage och detta mångdubblas?

Som skattebetalare så kan jag möjligen acceptera att försörja en kungafamilj. Men flera kungliga familjer....där går gränsen!
Citera
2017-04-03, 17:21
  #4335
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Jag undrar lite hur Knugen har tänkt när han delar ut HKH prefix och prins- och prinsesstitlar till varenda barnbarn. Sverige kommer ha ett rätt stort gäng av prinsar och prinsessor om runt ett-två decennier. Ska dessa förväntas arbeta? För det verkar ju som att man inte får arbeta när man har en prins- eller prinsesstitel? Eller är tanken att hela tjocka släkten ska leva på apanage och detta mångdubblas?

Som skattebetalare så kan jag möjligen acceptera att försörja en kungafamilj. Men flera kungliga familjer....där går gränsen!

Jag undrar också hur han tänker. I Danmark har man nu gjort klart, sedan några månader tillbaka, att endast arvprinsen (Christian) kommer att få apanage som vuxen av alla drottningens åtta barnbarn. Detta borde klargöras här också, en gång för alla.

Dessutom går det inflation i titlarna, och de delas ut helt felaktigt. Enligt de normala reglerna borde endast kronprinsessan Victorias barn ha blivit kungliga, prinsessan Madeleines borde ej ha fått några titlar alls (eftersom kunglighet och adelskap inte kan ärvas genom en kvinna, undantag om kvinnan blir monark) och CP:s barn fått någon lägre titel, typ greve, friherre.
Citera
2017-04-03, 18:03
  #4336
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag undrar också hur han tänker. I Danmark har man nu gjort klart, sedan några månader tillbaka, att endast arvprinsen (Christian) kommer att få apanage som vuxen av alla drottningens åtta barnbarn. Detta borde klargöras här också, en gång för alla.

Dessutom går det inflation i titlarna, och de delas ut helt felaktigt. Enligt de normala reglerna borde endast kronprinsessan Victorias barn ha blivit kungliga, prinsessan Madeleines borde ej ha fått några titlar alls (eftersom kunglighet och adelskap inte kan ärvas genom en kvinna, undantag om kvinnan blir monark) och CP:s barn fått någon lägre titel, typ greve, friherre.
Det handlar ju heller inte bara om apanage. Det handlar även om att samtliga anses ingå i den centrala statsledningen, om jag inte tar fel, med allt vad det innebär av livvaktsbehov och diplomatpass. Med tanke på hur få uppdrag kungafamiljens medlemmar har idag, beräknar Knugen att antalet uppdrag kommer öka hundrafalt inom tio-tjugo år? Utvecklingen går väl snarare till motsatsen. Stödet för kungahuset går i långsam men stadigt takt mot noll, mycket pga invandringen då nya svenskar inte har samma traditioner med kungahus som inte avrättar folk och heller inte kan identifiera sig med svenskar.

Eller kanske Knugen tror att Victoria blir den sista drottningen? Att efter henne så blir det republik och därför kan Knugens arv bli att se till att samtliga av hans efterkommande medan han är i livet får kungliga titlar för efter honom eller Victoria så kommer inga fler att delas ut?
Citera
2017-04-04, 06:42
  #4337
Medlem
Jag har en vän som åkte på skolresa till Austwitch under högstadiet/gymnasiet (minns ej vilket) med Sofia.

När de gick mot ingången till lägret där det ju står "arbeit macht frei", så fick Sofia + nån av hennes kompisar för sig att det skulle vara en lustig grej att ta ett foto på sig själva framför grinden.

De bad min vän att ta kortet med sin kamera (detta är innan smartphones då man fortfarande använde vanliga kameror).

Båda flickorna ställer sig o heilar framför grinden och ler brett.

Det här är inte ett skämt. Jag dog när jag fick reda på det här och såg kortet.

När min vän berättade detta så var det 2010 och mitt i Silvias nazistskandal och alla skrivelser om Sofia.
Vi sa att han måste ge kortet till en tidning, det var ju en helt otrolig skandal.

Vi tyckte att bilden måste ut om av ingen annan anledning än att det är sjukt och oacceptabelt att göra en sån sak överhuvudtaget.
Trots att det troligen var en väldigt dum och okunnig tonårsgrej, som faktiskt händer då och då med kids som åker dit på studieresa och tycker att det är busigt att ta såna kort.
Tror ej Sofia är nazist och min kompis bekräftade att hon inte var det på något sätt, att hon var en snäll tjej, och att det bara varit en väldigt dum grej.

Det var så otroligt skandalöst så att jag som personligen är emot kungahuset själv nog blev extra hetsig över detta.

Som tur var, för Sofia, så är min vän en sjukt snäll person. Han såg liksom plågat på oss och sa att det skulle förstöra hennes liv och att han inte ville ha det på sitt samvete. Och det respekterar och förstår jag ändå.

Men nånstans i en byrålåda i Sverige så ligger ett kort på Prinsessan Sofia heilande vid porten in till Auswitch.

Är faktiskt väldigt tveksam till om jag ska posta detta. Får typ lite ångest att bli spårad via IP adress och se typ Säpo komma stormande mot mig en dag för att kräva att veta var bilden är.
Shit, kan det hända?
Skulle att skriva detta kunna få några konsekvenser? Haha blir paranoid.
Får se om jag låter detta vara kvar, men här har ni det just nu i alla fall.
__________________
Senast redigerad av Vivon 2017-04-04 kl. 06:47.
Citera
2017-04-04, 08:40
  #4338
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivon
Jag har en vän som åkte på skolresa till Austwitch under högstadiet/gymnasiet (minns ej vilket) med Sofia.

När de gick mot ingången till lägret där det ju står "arbeit macht frei", så fick Sofia + nån av hennes kompisar för sig att det skulle vara en lustig grej att ta ett foto på sig själva framför grinden.

De bad min vän att ta kortet med sin kamera (detta är innan smartphones då man fortfarande använde vanliga kameror).

Båda flickorna ställer sig o heilar framför grinden och ler brett.

Det här är inte ett skämt. Jag dog när jag fick reda på det här och såg kortet.

När min vän berättade detta så var det 2010 och mitt i Silvias nazistskandal och alla skrivelser om Sofia.
Vi sa att han måste ge kortet till en tidning, det var ju en helt otrolig skandal.

Vi tyckte att bilden måste ut om av ingen annan anledning än att det är sjukt och oacceptabelt att göra en sån sak överhuvudtaget.
Trots att det troligen var en väldigt dum och okunnig tonårsgrej, som faktiskt händer då och då med kids som åker dit på studieresa och tycker att det är busigt att ta såna kort.
Tror ej Sofia är nazist och min kompis bekräftade att hon inte var det på något sätt, att hon var en snäll tjej, och att det bara varit en väldigt dum grej.

Det var så otroligt skandalöst så att jag som personligen är emot kungahuset själv nog blev extra hetsig över detta.

Som tur var, för Sofia, så är min vän en sjukt snäll person. Han såg liksom plågat på oss och sa att det skulle förstöra hennes liv och att han inte ville ha det på sitt samvete. Och det respekterar och förstår jag ändå.

Men nånstans i en byrålåda i Sverige så ligger ett kort på Prinsessan Sofia heilande vid porten in till Auswitch.

Är faktiskt väldigt tveksam till om jag ska posta detta. Får typ lite ångest att bli spårad via IP adress och se typ Säpo komma stormande mot mig en dag för att kräva att veta var bilden är.
Shit, kan det hända?
Skulle att skriva detta kunna få några konsekvenser? Haha blir paranoid.
Får se om jag låter detta vara kvar, men här har ni det just nu i alla fall.

Jag kan precis se det framför mig... Hon är just en sådan impulsiv person utan omdöme, eftertänksamhet, smak eller bildning, som kan göra något sådant. Personligen har jag svårare för en sådan person, än för en person som efter genomtänkt funderande blivit nazist på riktigt. Men som har vett att dölja det där det inte är lämpligt att visa det.
Citera
2017-04-04, 09:43
  #4339
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag kan precis se det framför mig... Hon är just en sådan impulsiv person utan omdöme, eftertänksamhet, smak eller bildning, som kan göra något sådant. Personligen har jag svårare för en sådan person, än för en person som efter genomtänkt funderande blivit nazist på riktigt. Men som har vett att dölja det där det inte är lämpligt att visa det.

Har jag förstått dig rätt...du kan fördra en person som efter övervägande blir nazist och döljer det för omgivningen, men du kan inte fördra en tramsig korkad unge som går i nionde klass och heilar framför grindarna i Auschwitz på skolresa?
Citera
2017-04-04, 09:58
  #4340
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Har jag förstått dig rätt...du kan fördra en person som efter övervägande blir nazist och döljer det för omgivningen, men du kan inte fördra en tramsig korkad unge som går i nionde klass och heilar framför grindarna i Auschwitz på skolresa?

Ja, du har förstått mig rätt.
Citera
2017-04-04, 11:21
  #4341
Medlem
lilladinyas avatar
Kan inflationen bland titlarna ha till syfte att sprida ut pressen att vara en offentlig person på fler, och de drabbade behöver inte ta lika många uppdrag? T ex Madde har ju sagt att hon är blyg och verkar lida en del av all uppmärksamhet hon får, vilket jag verkligen kan sympatisera med. Att då kungen bestämmer att alla barnbarn får titlar är väl förståeligt, han verkar hård men snäll. I framtiden när Vickan är drottning och Estelle kronprinsessa, får hennes syskon och kusiner tillsammans bära oket att symbolisera riket. Vet inte hur det skulle funka med apanaget dock, regenten sprider väl den kring familjen som hen vill. Tror dock att även om traditionen med titlar fortsätter utgår de väl från regenten och dennes barnbarn... tror inte Leonores eventuella barn får några titlar på annat än eget bevåg, så att säga.
Citera
2017-04-05, 00:46
  #4342
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Så töntig kommentar, som om Sofia skulle vara portad från begravningen?
Kan ju finnas en massa olika anledningar till att hon inte kom, en kan ju tex vara att hon var mer Alexander.
Ingen som klagar på att de andra från kungafamiljen inte kom, eller tror du kanske att även Viktoria, Daniel, Madeleine och Chris var portade?

Så lilla Hellqvist har inte tillgång till barnvakt menar du? Inte direkt så att hon måste lämna återbud i sista minuten av det skälet - sannolikt hade sonen överlevt att modern varit frånvarande några timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av blunddocka
Sofia kom inte på greve Noppes begravning. Återbud i sista stund.
Varför stannade denna linslus hemma?
Förmodligen accepterar inte ätten Lewenhaupt -vår älsta grevliga- vem som helst.
Noblesse oblige.

Jag förmodar att hon klurat fram att utebli i sista sekunden var hennes bästa kort att bli omtalad. Förhoppningsvis inser även tidigare nakenmodellen att hon måste försöka undvika att framhäva sig själv på begravning.

Nu spekuleras det om varför hon uteblev (graviditetsillamående finns det behandling för så ett par timmar borde hon ha klarat) och hon slapp sitta och se lämpligt nedstämd ut.
Citera
2017-04-05, 01:16
  #4343
Moderator
Schlesiens avatar
Moderatormeddelande

9 st inlägg från senaste dygnet raderade.

Topic är inte era åsikter om statsskick, monarki, apanagets princip o d.

Topic är personen Sofia.


/ Moderator
Citera
2017-04-05, 09:13
  #4344
Medlem
Är det någon som känner till om hon ha fått fason på sina eländiga tänder ännu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback