2017-03-24, 10:49
Medlem
stibkloFs avatar
Stackars stalldrängen - det är väl han som har fått ställa upp igen. Inget nytt i kungasläkten.
Citera
2017-03-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Stackars stalldrängen - det är väl han som har fått ställa upp igen. Inget nytt i kungasläkten.

haha! så tänkte jag faktiskt också! alltså nån som reagerat för att lillprinsen deras är blond på senaste fotot (de har ju inte visat upp honom på länge), trots att CP har mörka drag och även Sofia är mörkhårig (antar jag, hon färgar ju men blond är hon inte). så hur går det ihop? lika mycket har det förvånat mig att Vickan kan få en blond och blåögd dotter då bruna ögon är en dominant gen. men kanske har stalldrängen fått vara i fred o kommit i form av en pipett med anonym dansk säd istället.... alltså bara därför att den danska produkten har prominens på marknaden i sperma!
Citera
2017-03-24, 12:28
Medlem
Det är trendigt att skaffa barn snabbt och tätt
Källa: http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/det-ar-trendigt-att-skaffa-barn-snabbt-och-tatt/
Citera
2017-03-24, 15:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
haha! så tänkte jag faktiskt också! alltså nån som reagerat för att lillprinsen deras är blond på senaste fotot (de har ju inte visat upp honom på länge), trots att CP har mörka drag och även Sofia är mörkhårig (antar jag, hon färgar ju men blond är hon inte). så hur går det ihop? lika mycket har det förvånat mig att Vickan kan få en blond och blåögd dotter då bruna ögon är en dominant gen. men kanske har stalldrängen fått vara i fred o kommit i form av en pipett med anonym dansk säd istället.... alltså bara därför att den danska produkten har prominens på marknaden i sperma!

Alla knugabarnen var blonda som små. Och även Knugen själv.
Citera
2017-03-24, 15:40
Medlem
Figzys avatar
Ah, prinsessan fortsätter att överraska det svenska folket. Eller ja, åtminstone de som är något medvetna.

I den här artikeln från DN, strax innan de gifte sig, talar de bl a om barn:

"Förutom bröllopet väntas också prinsessan Madeleine få sitt andra barn i juni. Det enda Carl Philip och Sofia vill säga om eventuella egna barn i framtiden är:

– Barn är underbart, men vi tar verkligen ett steg i taget."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/carl-philip-om-forsta-motet-med-sofia-hellqvist/

Det steget måste gått ovanligt snabbt med andra ord, då Prins Alexander föddes i April året därpå,
vilket gör att Sofia måste blivit gravid redan i Juli 2015 - Drygt en månad efter den här intervjun.

Och nu har alltså den andra knodden redan kommit. Snabbt ska det gå med att säkra barnens ekonomiska oberoende! H.K.H. Sofias liv är sannerligen en fascinerande berättelse.
Citera
2017-03-25, 18:10
Medlem
Förstår inte de inlägg som är fula och obehagliga. Är ni så avundsjuka, så ni inte klarar att skriva normalt ? Alla människor har både glädje och sorg, kungliga också. Jag tycker det är roligt att läsa om Kungafamiljen, vill se det positiva..
Citera
2017-03-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Förstår inte de inlägg som är fula och obehagliga. Är ni så avundsjuka, så ni inte klarar att skriva normalt ? Alla människor har både glädje och sorg, kungliga också. Jag tycker det är roligt att läsa om Kungafamiljen, vill se det positiva..

När man är med och betalar för någons lyxliv så tycker jag att man har rätt till åsikter om deras sätt att leva.
Ja, det är kungen som får apanaget men helt lottlösa tror jag inte att CP med fru blir när det är dags för utdelning.
Visst har CP en privat förmögenhet med, men den tror jag inte räcker till att försörja den ständigt växande familjen livet ut. Inte med det liv de lever i all fall, underhåll till alla hus och lägenhet, bilar, bensin, märkeskläder och smycken. Sen alla resor på det...
Men det räckte för dem att ha 129 arbetstillfällen tillsammans (inte heldagar utan oftast bara nåt möte på en timme eller två) under förra året för att "förtjäna" denna oerhörda lyx.
Citera
2017-03-25, 22:02
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet

En familj som lever lyxliv på socialbidrag förtjänar att häcklas.

Sofia, en bikinimodell med tveksam bakgrund men helt klart en MILF.
Hoppas på läckta filmer där hon tas i tvåan. CP skulle inte förstå något.
Citera
2017-03-26, 07:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
En familj som lever lyxliv på socialbidrag förtjänar att häcklas.

Sofia, en bikinimodell med tveksam bakgrund men helt klart en MILF.
Hoppas på läckta filmer där hon tas i tvåan. CP skulle inte förstå något.

Alla utom CP själv förstår vilken sorts kvinna han har fallit för. Jag har en äldre släkting, 90-plussare, som ringde mig efter bröllopet och var väldigt upprörd. H*n kände inte till något om Sofia sedan innan, utan hade bara genom att se henne på bröllopet med sin långa livserfarenhet kunnat inse vilken sort hon är. Hon sa: "Det är hemskt att säga så om en prins av det kungliga huset, men pojken är ENFALDIG!"
Citera
2017-04-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alla utom CP själv förstår vilken sorts kvinna han har fallit för. Jag har en äldre släkting, 90-plussare, som ringde mig efter bröllopet och var väldigt upprörd. H*n kände inte till något om Sofia sedan innan, utan hade bara genom att se henne på bröllopet med sin långa livserfarenhet kunnat inse vilken sort hon är. Hon sa: "Det är hemskt att säga så om en prins av det kungliga huset, men pojken är ENFALDIG!"

Sofia kom inte på greve Noppes begravning. Återbud i sista stund.
Varför stannade denna linslus hemma?
Förmodligen accepterar inte ätten Lewenhaupt -vår älsta grevliga- vem som helst.
Noblesse oblige.
Citera
2017-04-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blunddocka
Sofia kom inte på greve Noppes begravning. Återbud i sista stund.
Varför stannade denna linslus hemma?
Förmodligen accepterar inte ätten Lewenhaupt -vår älsta grevliga- vem som helst.
Noblesse oblige.
Så töntig kommentar, som om Sofia skulle vara portad från begravningen?
Kan ju finnas en massa olika anledningar till att hon inte kom, en kan ju tex vara att hon var mer Alexander.
Ingen som klagar på att de andra från kungafamiljen inte kom, eller tror du kanske att även Viktoria, Daniel, Madeleine och Chris var portade?
Citera
2017-04-03, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Ah, prinsessan fortsätter att överraska det svenska folket. Eller ja, åtminstone de som är något medvetna.

I den här artikeln från DN, strax innan de gifte sig, talar de bl a om barn:

"Förutom bröllopet väntas också prinsessan Madeleine få sitt andra barn i juni. Det enda Carl Philip och Sofia vill säga om eventuella egna barn i framtiden är:

– Barn är underbart, men vi tar verkligen ett steg i taget."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/carl-philip-om-forsta-motet-med-sofia-hellqvist/

Det steget måste gått ovanligt snabbt med andra ord, då Prins Alexander föddes i April året därpå,
vilket gör att Sofia måste blivit gravid redan i Juli 2015 - Drygt en månad efter den här intervjun.

Och nu har alltså den andra knodden redan kommit. Snabbt ska det gå med att säkra barnens ekonomiska oberoende! H.K.H. Sofias liv är sannerligen en fascinerande berättelse.
Är ju ett väldigt diplomatiskt svar på
Frågan, de säger inte nej utan helt enkelt att de tar ett steg i taget vilket de också gjort. De vet ju att oavsett vad de svarar kommer de bli extremt påpassade och det spekuleras vilt om hon blivit gravid hela tiden, så för att minimera det kanske det är smart att inte svara: ja men vi kommer börja försöka direkt efter bröllopet!
Tror faktiskt de flesta par skulle svarat likadant på denna frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in