2017-04-04, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Skulle han göra det så skulle han göra samma fel som möjligen den gamla administrationen gjorde. Han får helt enkelt lita på andra aktörer gör det åt honom.

Du verkar ha en uppfattning om vad som har hänt och varför så det vore intressant om du kunde prata klarspråk över vad som har hänt och vad du grundar det på?

Det är svårt att svara på dina inlägg för mig då jag inte vet mer exakt vad du syftar på. Så jag vore tacksam för förklaringar kring detta av dig. Annars går vi som runt i cirklar utan att hitta till kärnan till vad som diskuteras. Så utveckla gärna om du har tid och lust!
2017-04-04, 02:27
Medlem
gk.su.0159s avatar
UTRIKES Noam Chomsky fullkomligt slaktar Trump-regeringen!

När en av världens ledande omvärldsanalytiker, Noam Chomsky, ger sin syn på Trump-regeringens nya miljöpolicy slutar det med en 20 minuter lång slakt av regeringens nya linje. Chomsky varnar för att effekterna av den kommer bli katastrofala. Chomsky menar att mannen bakom USA:s nya linje, senator Jim Inhofe, är en kristen fundamentalist som anser att den globala uppvärmningen är Guds vilja.

När Chomsky kommenterar Trump-administrationens budget kallar han den för en otäck attack mot arbetarklassen. Budgeten innebär bland annat skattelättnader för Wallstreet-gräddan och övriga makteliten samtidigt som landets miljontals fattiga förväntas få det extremt mycket sämre. När Chomsky tar upp Trump-regeringens nya konservativa Steve Bannon-linje kallar han den för ”talibanisering av Amerika”.

Noam Chomsky ger en dyster bild av framtiden. Det blir inte bättre av att en av världens ledande kapitalistiska stater bedriver aktiv forskarförnekelse

På grund av klimatförändringarna kommer mänskligheten bland annat få se tiotals miljoner fly från Bangladesh i samband med att vattennivåerna höjs. Något som kommer få dagens flyktingströmmar att se ut som en tebjudning i jämförelse. I södra Asien riskerar Himalayas sinande glaciärer leda till vattenbrist för uppemot 300 miljoner människor inom en överskådlig framtid.

Dagens så kallade flyktingkris är egentligen svåra omfattande moraliska och kulturella kriser i västvärlden. Det slår Chomsky fast när han kommer till flyktingfrågan. ”Först förstör vi dem, sen straffar vi dem för att de försöker fly från ruinerna vi har skapat. Vi har namn för det, vi kallar det för flyktingkris.” säger Noam Chomsky.

Världens främsta omvärldsanalytiker
Noam Chomsky är professor vid Massachusetts Institute of Technology, MiT, och anses vara en av världens främsta omvärldsanalytiker. Han är känd för att tala klarspråk och strunta i politisk korrekthet, något som bland annat har lett att han fått inreseförbud till Israel. Chomsky beskrivs som ”den moderna lingvistikens fader” och har utöver lingvistiken påverkat en rad vetenskapsområden som till exempel analytisk filosofi, kognitionsvetenskap, artificiell intelligens, datalogi, logik, matematik och psykologi.
2017-04-04, 03:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag tror inte ni fattar, det här är slutet på Trump. Det är svårt att förklara hur exakt allt hänger ihop med några korta meningar, men se på denna så kanske ni börjar förstå:

https://twitter.com/KeithOlbermann/status/849037683615821824

Alla trådarna finns där, och väven börjar skymtas. Små mystiska händelser som dök upp under fjolåret börjar passa in i ett mönster, och det ser verkligen inte bra ut för Donald.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är inget "halmstrå" det är så det gick till. Här kan du läsa om vad det egentligen var den ryska banken hade för nätförbindelser med DeVos och Trumps servrar:

https://teapainusa.wordpress.com/2017/04/03/data-patterns-suggest-trump-towerspectrum-health-ran-a-stealth-data-machine-with-russia/

hahaha... jag säger som "bludderbladder". Det där är ju bara nå jävla hitte-på.

Nej ryssland har inte manipulerat några röster. https://www.youtube.com/watch?v=sHmgbYwDvS0 .

Det var amerikaner som röstade på Trump, inte ryssar.

Du försöker måla upp någon slags bild av att amerikanarna "hjärntvättades" till att rösta på Trump.

*SURPRISE*!!! Jag kan meddela att det var precis tvärtom. Hade media-rapportering Trump/Hillary varit rättvis så hade Trump vunnit varenda delstat. Han kämpade mot demokrater, republikaner, media, lobbyister, globalister, Saudi-Araber. Alla var emot Trump. Utom folket.

edit: om det är någon som har någon form av "troll-armé", som du försöker få det till, så är det isf globalistvänstern. ungefär som Dogberry och zergrush här i tråden som bara svamlar utan att skriva något vettigt eller konkret någonsin
Senast redigerad av frapper 2017-04-04 kl. 03:11.
2017-04-04, 03:11
Medlem
bernad_laws avatar
Inlägg flyttade till Konspirationer. /Mod
2017-04-04, 03:23
Medlem
Jag funderar om det kan bli någon politisk förveckling angående att det börjar nämnas på flera ställen om O'Reilly på FOX. Kommer Trump att vända ett blint öga till detta eller kommer han att dra sig undan från att figurera på FOX för att inte drabbas av detta. Och i så fall blir O'Reilly putt och FOX börjar vända sig mot Trump och hans tokiga idéer och hans allmänna inkompetens?

Om FOX vill överleva som nyhetskanal så kan de ju inte bortse från sanningar i hur stor utsträckning som helst. Och nu de närmsta dagarna eller veckorna så får vi se hur de vill ha det på den punkten.

Och vad tror ni andra i tråden, blir det åtal för uppvigling eller något liknande för Trumps del? Och hur ska det sluta, blir han dömd? Och blir han dömd så är hans tid som president över med då?
2017-04-04, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
hahaha... jag säger som "bludderbladder". Det där är ju bara nå jävla hitte-på.

Nej ryssland har inte manipulerat några röster. https://www.youtube.com/watch?v=sHmgbYwDvS0 .

Det var amerikaner som röstade på Trump, inte ryssar.

Du försöker måla upp någon slags bild av att amerikanarna "hjärntvättades" till att rösta på Trump.

*SURPRISE*!!! Jag kan meddela att det var precis tvärtom. Hade media-rapportering Trump/Hillary varit rättvis så hade Trump vunnit varenda delstat. Han kämpade mot demokrater, republikaner, media, lobbyister, globalister, Saudi-Araber. Alla var emot Trump. Utom folket.

edit: om det är någon som har någon form av "troll-armé", som du försöker få det till, så är det isf globalistvänstern. ungefär som Dogberry och zergrush här i tråden som bara svamlar utan att skriva något vettigt eller konkret någonsin

Så du tror att folk blev hjärntvättade. Ja kanske det, kanske inte. Att ta ett beslut om vem man ska rösta på kan ju ske på ett sådant sätt att man faktiskt tror att en presidentkandidat tycker vissa saker men att de faktiskt inte gör det. Och det kan väl kallas för hjärntvätt som du gör men det kan också bero på att man är igenkorkad i skallen så att man inte kan tolka verkligheten.

Sen var ju folket mer för Clinton än för Trump så du har inte rätt där. Är det för att du är hjärntvättad som du skriver det eller är du dum i skallen bara?

Och nu är ju Trump så impopulär att det skriker om det. Och tycker inte du att han ser dum ut när han försöker mörka att han anklagat Obama för att vara en sick guy och avlyssnat hans telefoner och allt det där? Jag tycker det men också att han är så stor på sig att han hellre än att be om ursäkt samma dag han skrivit det och sen hade allt varit glömt tyder på att han är rejält sopig i roten.
2017-04-04, 03:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Så du tror att folk blev hjärntvättade. Ja kanske det, kanske inte. Att ta ett beslut om vem man ska rösta på kan ju ske på ett sådant sätt att man faktiskt tror att en presidentkandidat tycker vissa saker men att de faktiskt inte gör det. Och det kan väl kallas för hjärntvätt som du gör men det kan också bero på att man är igenkorkad i skallen så att man inte kan tolka verkligheten.

Sen var ju folket mer för Clinton än för Trump så du har inte rätt där. Är det för att du är hjärntvättad som du skriver det eller är du dum i skallen bara?

Och nu är ju Trump så impopulär att det skriker om det. Och tycker inte du att han ser dum ut när han försöker mörka att han anklagat Obama för att vara en sick guy och avlyssnat hans telefoner och allt det där? Jag tycker det men också att han är så stor på sig att han hellre än att be om ursäkt samma dag han skrivit det och sen hade allt varit glömt tyder på att han är rejält sopig i roten.
Vet inte om du vill ha något sagt med ditt inlägg? Precis som jag skrev i mitt förra inlägg... Du kommer aldrig med något konkret. Bara en massa svammel som vanligt.

När har han försökt mörka att han anklagat Obama? Senast idag så twittrade han två ggr om det.

1. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/848841326183534594
Such amazing reporting on unmasking and the crooked scheme against us by @foxandfriends. "Spied on before nomination." The real story.

2. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/848880519458717698
@FoxNews from multiple sources: "There was electronic surveillance of Trump, and people close to Trump. This is unprecedented." @FBI

Istället för att läsa vad Aftonbladet har hittat på vad Trump har sagt så kan du läsa det med egna ögon här: https://twitter.com/realDonaldTrump

Du kan ju svara på dom här frågorna du fick för några sidor sedan istället, som du ännu inte svarat på:

Citat:
Jag ställde tre frågor till dig i mitt förra inlägg. Är du inte läskunnig eller är du för dum för att kunna klara av att besvara dom?

Jag tar det igen:

1.Är det så att muren måste stå precis på landsgränsen för att fungera?
Det här är en JA/NEJ-fråga.

2.Är det inte möjligt att flytta på muren 5 meter ifall terrängen kräver det? (Ja ibland kanske man t.o.m måste flytta muren 100 meter eller 1000 meter.)
Det här är en JA/NEJ-fråga.

3.Om det är möjligt att flytta muren från landsgränsen, hur många meter (eller centimeter) är det då möjligt att flytta på den tycker du?
Här kan du själv besvara frågan i den enhet du själv önskar, men SI-enhet för längd/avstånd är meter.

Svara gärna med att lista upp dina svar 1,2,3.
2017-04-04, 03:58
Medlem
Jag antar att det är dessa 20 minuter: https://www.youtube.com/watch?v=S9ADjCQEk9Q

De framtida (miljö-)katastroferna(förlåt att jag tänker så negativt, jag behöver nog kbt) kommer dock skapa ännu fler "jobb" och "sysselsättning" och en massa "sammanhang" för folk att "vara i". Även när de fattiga pressats tillräckligt hårt(dvs. inte tar sitt personliga ansvar) till att bli "kriminella" finns "positiva åtgärder" som att sätta dom i privata(effektiva, hög kvalitet) fängelser där dom får "sysselsättning" med att tillverka det som för ägarna annars hade kostat. Utöver "kriminaliteten" som prioriterad valfråga världen över kommer självklart "jobben" stå högt upp på dagordningen. Eventuella naturliga klimatproblem, som inte gud själv löser, kommer lösas genom att världens experter flyger ner till ett nytt klimatmöte någonstans, tar lite selfies på varandra inför media, skakar händer och skickar viktiga signaler.

Givetvis kommer paranoida USA(eller någon medlem i the five eyes) inte ta emot i närheten av så mycket flyktingar som jämförelsevis Sverige och Tyskland tar. I följderna av de konflikter och katastrofer de bär ett jämförelsevis stort ansvar för.
2017-04-04, 05:23
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Blir du glad om jag googlar något exempel åt dig också? Här har du ett. Vill du läsa om flera exempel där folk tvingats flytta, bara inom Sverige, bara när det gäller järnvägsutbyggnad? Här har du 86 000 träffar på google. Nu medräknas ju inte alla som fått flytta innan Google startades, drygt 10 år sedan. Hur många som tvingats flytta när de stora järnvägsnäten drogs fram under 18-1900-talen kan jag tyvärr inte med enkelhet hitta några belägg för, men... U get the picture. Nej förresten, jag tror inte att du gör det.
Och? Staten bestämmer vare sig man vill det eller inte. Bestämmer sig staten för att det är nödvändigt att bygga något på annans mark är den enda frågan hur hög kompensationen ska vara.
2017-04-04, 06:26
Medlem
Att Chomsky, som står väldigt långt till vänster, kritiserar Trump, som står väldigt långt till höger, kan knappast kallas "slaktar". Snarare är det exakt vad man kan förvänta sig. Han har en del poänger, även om han överdriver något sanslöst, och i andra frågor är han helt ute och cyklar.

Att kalla Chomsky för "världens främsta omvärldsanalytiker" gör att inlägget mest framstår som löjeväckande.
2017-04-04, 07:19
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Fast det vore lite kul om Rice bara bad om att de skulle "avteckna" Flynn då hon med sin behörighet hade rätt att se det, för att sedan lämna uppgifterna vidare till behöriga inom Donalds installationsteam (dvs Nunes).

Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Varför skriver du om saker du inte har en aning. Rice hade inte behörighet att se "raw transcripts" men hade behörighet att få dem unmasked.
Ber om ursäkt!

Riskakan hade rätt att se "raw transcrtipts" då Barry Hussein tydligen ändrat reglerna genom executive order 2014. Så han verkar ha planerat detta sedan länge. Vi har ju även hans uppluckrande av sekretess lagarna de sista dagarna även det genom executive order för att sprida sitt spioneri till så många som möjligt.

Detta gör dock hela historien ännu värre då alla, ALLA källor säger att hon enbart bett om unmasking av Trump associerade och i dokument som har noll att göra med

1. Misstanke om brott
2. Ryssland

Det handlar helt enkelt om att Trump hade 100% rätt att Barry wiretappade inte bara hans team utan i vissa fall även hans familj. Bad Hombre! 100 % politiskt motiverat. Och Barrys pressrelease var ren lögn och Riskakans förnekande bara en vecka sen lika så.

Sen har vi Farkas eller vad fan kärringen heter som bekräftar att det inte bara spreds till toppskiktet utan kreti o pleti bland Hussein och Häxans polare. Det enda vi saknar är att få bekräftelse på hur Häxan gavs infon, hon har själv genom Twitter bekräftat att hon kännt till infon. Snacka om att hackad election! Bara att det var Barry och DNC som låg bakom det hela.

Räckte inte med 1,2 mrd Usd tydligen. Vilka jävla losers.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-04-04 kl. 07:27.
2017-04-04, 08:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det verkar som att vi har fått en bekräftelse nu kring vad man har velat lyfta bort fokuset på, Trump har nämligen dolt skrivit under den lag som monterar ner rätten till anonymitet på nätet i USA.

Citat:
President Trump signed a bill on Monday repealing internet privacy rules passed last year by the Federal Communications Commission (FCC) that would have given internet users greater control over what service providers can do with their data, a White House spokeswoman confirmed.

The FCC regulations would have required broadband companies to get permission from their customers in order to use their “sensitive” data — including browsing history, geolocation and financial and medical information — to create targeted advertisements.

http://thehill.com/homenews/administration/327107-trump-signs-internet-privacy-repeal

Det var en del tjafs om detta under valet efter att Trump sa att han tänkte be Bill Gates att han skulle fixa internet, jag mins hur många supportrar försvarade detta med att det endast skulle gälla terrorister, men nu verkar det klart och tydligt som att det är en fortsättning på Patriot Act som startades av Bushadministrationen och som var början på en nedmontering av det amerikanska folkets rättigheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in