Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Vad skulle TV4 ha för agenda i detta menar du?
Äsch, jag hade precis kollat på de tre poliserna som inte klarade omhänderta en en spinkig snubbe på asylboendet. Jag var irriterad över sakernas tillstånd och just då extra på inkvoterade kvinnor överallt som bara snackar massa skit. Då dök TV4-kommentatorn upp och jag kände att hon helt plötsligt föregrep polisens utredning. Antagligen kände producenten samma sak eftersom han i det läget kopplade bort flickan ur sändningen.
Det sagt så håller jag generellt med dig att bussbolaget har ansvar att chaufförer har säkra fordon och att chauffören inte kör över sin förmåga. Men samtidigt är det en 90-väg(?) så bör de vara i ett sådant skick att man också kan färdas på dem i dessa hastigheter, helst väsentligt fortare, även om väglag och övriga trafikförhållanden periodvis natuligtvis gör att man måste sänka farten.
Det är egentligen en större fråga som även här kopplas till invandringen. Den kostar så förbannat att vi inte har råd att hålla vägar och välfärd i gott skick. Man kör "plåster på brutna ben" överallt i samhället. Invandringen förstör Sverige på alla plan och innan vi slängt ut dessa och straffat de ansvariga så kommer allt bara bli sämre.
Ur det perspektivet så är nuvarande och förra regeringarna ansvariga.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Kör folk verkligen så illa? Inte jag i alla fall.
De flesta människor, du och jag undantagna, överskattar sin intelligens och sin körförmåga.
Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Tack för intressant information.
Att bussen plötsligt velat gira kraftigt till höger skulle ju faktiskt kunna komma från det omtalade högra hjullagret. Förutsatt då att ”tvåan” släckts utan åtgärd.
Men skulle en auktoriserad verkstad verkligen våga göra en sådan ävla grej när det gäller ett framhjulslager. Fy fen i så fall.
Stämmer det så förändras ju skuldbördan radikalt. Den blir tuff att ha med sig i bagaget, helt klart.