Citat:
Ursprungligen postat av
paras0nic
Vet inte om det redan har avhandlats i tråden men bussföretaget (Bergkvara Buss) är ett riktigt jävla mygelföretag. Kan nämna flera exempel där de skött sig allt annat än okej.
Jag har också den uppfattningen av det bolaget. Dom har egen verkstad och reparerar själva. Men kompetensen är ofta lägre på en sådan verkstad.
Orsaken är nog inte fastställd ännu, men dom skriver ju att det kan ha vart tekniskt fel på bussen.
Tidigare underkänts 2ggr pga missljud från hjullager H-fram.
Jag har lång erfarenhet vad det gäller tunga fordon och ett dolt fel jag skulle kunna tänka mig är inre luftläckage i broms-systemet vilket kan leda till att det blir varmgång. Ett sånt fel är svårt att hitta och det kanske bara läcker över ibland. Skulle ett sådant fel uppstå så kan bussen dra kraftigt åt något håll. Efter ett tag går hjullagret torrt och rasar. Byter man det så blir det bra men efter ett tag så är det defekt igen. Det gäller att fixa grundfelet.
Jag tror det är en kombination av en dålig buss och en trött chaufför pga pressad bransch med kassa regler. Sist jag åkte till fjällen va ja livrädd och höll i mig nästan hela vägen. Dom kör ju som dårar med bussarna.
Viktigaste informationen hittar dom i färdskrivaren på bussen. Där kan man se om chauffören kört för fort.