Resultat: .
.
0%
0 röster
.
0%
0 röster
2017-04-02, 19:51
Medlem
En aning OT: Det hela beror på att militären och polisens kompetens idag är på samma nivå som Samhall, Malmö Kommun och Arbetsförmedlingen. Troligen betydligt lägre. Man har alltså inte tid eller resurser till att bekämpa stenkastning och upplopp av en liten grupp ungdomar. Då sitter man och trycker i bilarna. Ingen tid att jaga mördare, inbrottstjuvar eller våldtäktsmän. Men när en person filmar moln, hahahaha, då ska insatsstyrkan sättas in.

En kompetent person hade naturligtvis styrt upp detta diskret för att inte avslöja att masten är viktig. Att den är viktigt vet vi förstås inte, det är ju bara militären som säger detta och jag betvivlar det starkt. För militären är ju ett kalsongförråd utanför Älvsbyn som inte öppnats sedan 2004 oerhört viktigt. Om masten verkligen vore viktig hade man med alla medel försökt undvika publicitet. Hur viktigt masten är ser man direkt när Aftonbladet visar filmen, inklusive den mega-hemliga supermasten.

Eftersom masten sitter på en byggnad vid hotell så kan man väl räkna med att många ser den och att den blir fotad. Tillbaka till on-topic. Vilket hotell gäller det och var sitter masten? PM går utmärkt. Jag ska nämligen i ren protest ge mig av och fota mas... jag menar molnen och de vackra utgivningarna runt omkring. Polisen verkar inte bry sig om allvarliga brott så de kanske åter igen kommer och knackar på.
Citera
2017-04-02, 20:01
Medlem
guderis avatar
Får en känsla av att vi inte riktigt fått veta vad som faktiskt hänt och varför.
Citera
2017-04-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adout
En aning OT: Det hela beror på att militären och polisens kompetens idag är på samma nivå som Samhall, Malmö Kommun och Arbetsförmedlingen. Troligen betydligt lägre. Man har alltså inte tid eller resurser till att bekämpa stenkastning och upplopp av en liten grupp ungdomar. Då sitter man och trycker i bilarna. Ingen tid att jaga mördare, inbrottstjuvar eller våldtäktsmän. Men när en person filmar moln, hahahaha, då ska insatsstyrkan sättas in.

En kompetent person hade naturligtvis styrt upp detta diskret för att inte avslöja att masten är viktig. Att den är viktigt vet vi förstås inte, det är ju bara militären som säger detta och jag betvivlar det starkt. För militären är ju ett kalsongförråd utanför Älvsbyn som inte öppnats sedan 2004 oerhört viktigt. Om masten verkligen vore viktig hade man med alla medel försökt undvika publicitet. Hur viktigt masten är ser man direkt när Aftonbladet visar filmen, inklusive den mega-hemliga supermasten.

Eftersom masten sitter på en byggnad vid hotell så kan man väl räkna med att många ser den och att den blir fotad. Tillbaka till on-topic. Vilket hotell gäller det och var sitter masten? PM går utmärkt. Jag ska nämligen i ren protest ge mig av och fota mas... jag menar molnen och de vackra utgivningarna runt omkring. Polisen verkar inte bry sig om allvarliga brott så de kanske åter igen kommer och knackar på.

Ett oöppnat kalsongförråd utanför Älvsbyn kan vara väldigt viktigt, så länge det inte är 100% officiell och trovärdig information att det är just ett kalsongförråd. Om du har 100 olika förråd och väljer att betrakta samtliga som lika viktiga blir det svårare för en fiende att räkna ut vilka som är kalsongförråd och vilka som har underhållsmateriel för att ställa i ordning en vägbas.

Vidare kan du inte jämnställa hela polisens och militärens kompetens med ett eller två enskilda beslut av en eller två personer som hade en riktigt dålig dag.
Citera
2017-04-02, 21:28
Medlem
Det jag undrar är hur f-n dom kunde se att han filmade från sitt hotellrum? Nån måste då spanat ditåt?

Vilket hotell pratar vi om förresten? Nån som vet vilken mast det är?
Citera
2017-04-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPaska
Det jag undrar är hur f-n dom kunde se att han filmade från sitt hotellrum? Nån måste då spanat ditåt?

Vilket hotell pratar vi om förresten? Nån som vet vilken mast det är?
Jag trodde ursprungligen han använde riktig systemkamera på stativ, men kanske var så att han riggade upp mobiltelefonen - finns gott om små-stativ lämpliga för mobiltelefoner också.

Gissar helt enkelt att någon från fönster på andra sidan gatan såg "intressant" utrustning riggad antingen i öppet fönster eller på balkong eller liknande - man vill inte ta bilderna genom fönstret eftersom man inte vill få blänket från ljuskällor i rummet.

Var det en full systemkamera så kan det ju verkligen se suspekt ut eftersom det på avstånd inte är uppenbart om det är en kamera eller någon form av riktantenn.
Citera
2017-04-02, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jag trodde ursprungligen han använde riktig systemkamera på stativ, men kanske var så att han riggade upp mobiltelefonen - finns gott om små-stativ lämpliga för mobiltelefoner också.

Gissar helt enkelt att någon från fönster på andra sidan gatan såg "intressant" utrustning riggad antingen i öppet fönster eller på balkong eller liknande - man vill inte ta bilderna genom fönstret eftersom man inte vill få blänket från ljuskällor i rummet.

Var det en full systemkamera så kan det ju verkligen se suspekt ut eftersom det på avstånd inte är uppenbart om det är en kamera eller någon form av riktantenn.

Såg just att Aftonbladet artikeln var taggad med "Gärdet" så det var väl HKV som antennen tillhörde.
Citera
2017-04-03, 00:27
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPaska
Såg just att Aftonbladet artikeln var taggad med "Gärdet" så det var väl HKV som antennen tillhörde.

Det gäller Sehlstedtsgatan på Gärdet.
Citera
2017-04-03, 01:49
Medlem
Här har ni den nya filmen på #bunkern" greger i munkedal.
Vart där 2 ggr nu med AK,,trevlig snubbe.
Denna film är gjord med AK:s tillstånd.

https://www.youtube.com/watch?v=kBaqa9L3IYk
Citera
2017-04-03, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caper7
Här har ni den nya filmen på #bunkern" greger i munkedal.
Vart där 2 ggr nu med AK,,trevlig snubbe.
Denna film är gjord med AK:s tillstånd.

https://www.youtube.com/watch?v=kBaqa9L3IYk
Intressant och kul!
Och hur är det nu med "AK"???Har han skaffat ett gäng med skyddshjälmar - att langa ut till dom som går in!?
Citera
2017-04-03, 06:54
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Jag tror man inte var medveten om konsekvenserna när man tog beslutet om insasstyrkan. Speciellt klantigt blir det när Försvarsmakten (FRA?) ställt upp sitt skyddsobjekt till antenn grönmålad väl synlig från ett hotell. Att sedan ha mage att sända in en insatsstyrka istället för en diskret koll borde resultera i ett avsked för någon.

Häromveckan kunde man läsa en liten notis som snabbt försvann i nyhetsmängden. Det var SÄPO som just avslutat en undersökning beställd av Försvarsmakten om huruvida det fanns utländsk koppling till det intresse sociala medier har för Försvarets fasta installationer. Resultatet var ju såklart att Säpo inte funnit någon sådan koppling. Frågan som då uppstår är varför man gick ut med en pressrelease om saken? Allt för att skrämma upp medelsvensson.

Länk?
Citera
2017-04-03, 13:15
Medlem
Det enda jag undrar över är hur de kunde veta att de spelat in filmen? Signalspaning, övervakning??? Lokalen som antennen tillhör är MUST och kanske även FRA. Är väl maskad med någon annan försvarsgren...MUST satt i alla fall där 7 år sedan
Citera
2017-04-03, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogarnasbiskop
Det enda jag undrar över är hur de kunde veta att de spelat in filmen? Signalspaning, övervakning??? Lokalen som antennen tillhör är MUST och kanske även FRA. Är väl maskad med någon annan försvarsgren...MUST satt i alla fall där 7 år sedan
Gissar någon i något fönster på andra sidan gatan såg systemkamera eller om det nu var mobilkamera uppriggad i flera timmar antingen med öppet fönster eller om det fanns någon balkong eller liknande som han filmade ifrån.

Han vill ju inte filma på insidan glasrutan, eftersom han då måste ha totalt mörklagt för att inte få spegelbilder från glaset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in