2017-04-02, 14:53
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Vänta tills imorgon säger några i tråden, var det inte till onsdag facit skulle komma ut på studera.nu?

Borde ändå vara ganska enkelt att hitta på Google
Citera
2017-04-02, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Vänta tills imorgon säger några i tråden, var det inte till onsdag facit skulle komma ut på studera.nu?
Frågorna läggs ut imorgon. Facit läggs ut på onsdag.
Citera
2017-04-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imroroyo
Har en intressant tanke gällande normeringen för iår.

Verkar som att många är ense om att kvant teoretiskt borde ha aningen hårdare normering än vanligt, samt att verb borde ha aningen enklare normering iår.

Men tror ni att åtgärderna mot fusk kommer att påverka normeringen? Enligt HP-guden i SVT-dold borde ungefär 20% av alla som fått 2.0 tidigare ha varit fuskare, men man kan även köpa resultat som är lägre än så, vilket borde vara många fler då 2.0 inte behövs samt att priset blir exponentiellt högre.

Jag tror att med åtgärderna mot fusk under hösten, har potentiella fuskare blivit avskräckta, dessutom tror jag att priserna har ökat, pga den ökade risken samt att endast de två stora aktörerna verkar ha koll på grejerna och är de enda som kan garantera låg risk. Vilket gör att färre har råd att fuska.

Det är bara en tanke, möjligtvis gör det normeringen enklare överlag.

Ja man får ju hoppas du har rätt! Det finns ju massa spekulationer man kan göra kring provet, både kring det låga antalet och åtgärder om fusk. I slutändan är det bara att vänta, jobbigt!
Hade gärna haft mitt resultat innan jag söker till högskolan.
Citera
2017-04-02, 16:20
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdkIdk
Tack. Verkar som svd lagt allt i ordning också.

Kommer ihåg att jag ringa in D och att jag firade direkt efter att ha kommit ut ur klassrummet och kollar upp symptomatiskt, ändock står det fel på mitt svarspapper. Tror män blivit galna för mindre. Blir att stämma uhr för psykiskt lidande när allt är över.

?

Symptomatisk och symtomatisk är exakt samma ord.

edit: Det var inget, antar att du skriver om omslängningen av frågor.
Citera
2017-04-02, 16:27
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Vrf tkr många att DTK är svårt? DTK är fan d enklaste på provet o alla svar står ju liksom i graferna, man behöver endast kunna räkna till 10 och ev kunna mutiplikationstabellen t 10. Vad är problemet?

Håller med. Brukar se det som "gratispoäng".

Citat:
Ursprungligen postat av RBG
Omöjligt då att man får 1.7 om man har 65 på verb och 68 på kva? Det har väl skiftat rätt mycket från år till år?

Fick 1.6 på 63 kva och 65 verb hösten 2015. Då tyckte jag verb-delen var betydligt enklare.
Senast redigerad av Fojos 2017-04-02 kl. 16:32.
Citera
2017-04-02, 16:37
Medlem
Här är en till som tror det finns ytterligare en version av pp3. På pp5 har jag 9/10 på läs och 34/40 allt som allt. På pp3 tappar jag hela 5 poäng bara på läs. Ja den var svår men brukar klara åtminstone den första kortare texten och enligt hp-akademin har jag fått båda fel på den.

Tror den handlade om en lärare som skrev om radie och diameter. Eller var det pp5? Hmm. Någon skrev att en text handlade om Disney, det hade jag i alla fall inte.
Citera
2017-04-02, 16:40
Medlem
När frågorna släpps imorgon får vi väl på sätt och vis också ett mer tillförlitligt facit med då?

Citat:
Ursprungligen postat av livslevande
Här är en till som tror det finns ytterligare en version av pp3. På pp5 har jag 9/10 på läs och 34/40 allt som allt. På pp3 tappar jag hela 5 poäng bara på läs. Ja den var svår men brukar klara åtminstone den första kortare texten och enligt hp-akademin har jag fått båda fel på den.

Tror den handlade om en lärare som skrev om radie och diameter. Eller var det pp5? Hmm. Någon skrev att en text handlade om Disney, det hade jag i alla fall inte.

Minns att den ena frågan på radie/diameter-texten var helt jävlig. Höll inte riktigt med om något av svaren vill jag minnas.
Senast redigerad av Ercie 2017-04-02 kl. 16:43.
Citera
2017-04-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livslevande

Det var fråga 16 och 17 på PP3. Tyckte PP3 var väldigt lätt för att vara verbal del jag men många verkar tycka att det var ett svårt pass?
Citera
2017-04-02, 16:44
Medlem
Jaaa den med varför eleverna tycker det är svårt med att hålla isär begreppen typ?!
Fan den var jobbig.
Och andra frågan var vad syftet var, på det svarade jag att hon ville dela med sig om ett sätt att skilja på radie och diameter.
Men kan vara fel. Äsch, kanske är jag som svarat fel i alla fall.
Citera
2017-04-02, 16:45
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie
När frågorna släpps imorgon får vi väl på sätt och vis också ett mer tillförlitligt facit med då?

Minns att den ena frågan på radie/diameter-texten var helt jävlig. Höll inte riktigt med om något av svaren vill jag minnas.

Hur skulle ni sammanfatta texten?
Citera
2017-04-02, 16:46
Medlem
Verkar som att relativt många anser att de verbala delarna var något svårare än i höstas? Bör man vara orolig för att 69 poäng på verbala inte ger 1.7? (i höstas: 69-70 p = 1.7).
Citera
2017-04-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie

Jag funderar på hur de kommer att släppas. Alltså om det har funnits flera versioner med olika ordning på provfrågor och svar så måste ju frågeformulären läggas ut i olika ordning också? Eller tror ni de bara lägger ut en version? I så fall lär ju många bli förvirrade av vad som är rätt och fel svar osv. Hoppas på flera versioner för då får man ju bekräftat hur många det rör sig om och kan lista ut vilket man själv haft osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in