2017-04-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaade
72 kvant 55 verb, finns det någon chans öht på 1.65? Troligtvis inte men man får ju hoppas på jätte gulliga nomineringstabeller

Det lär ju inte komma några nomineringstabeller dock =/
Citera
2017-04-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelsunnyfire
Riktigt bra jobbat!
Har du något mål för att komma in på en utbildning eller gör du det av intresse?

Nej snart klar med min utbildning (sjukgymnast) och gör HP enbart för att jag tycker det är roligt, tro det eller ej haha.
Citera
2017-04-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slerk
minns någon om celiaki var på pp3 eller pp5?

Ganska säker på att det var pp5!
Citera
2017-04-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelsunnyfire
Ganska säker på att det var pp5!
okej, minns du några ord som var med på pp3?
Citera
2017-04-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slerk
minns någon om celiaki var på pp3 eller pp5?

Helt säker att det var pp3, jag diskuterade det med en kompis under lunchrasten nämligen.
Citera
2017-04-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imroroyo
Helt säker att det var pp3, jag diskuterade det med en kompis under lunchrasten nämligen.
okej tack!
Citera
2017-04-02, 14:02
Medlem
Citat:

Då är det jag som är förvirrad!
Citera
2017-04-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbish
Det var inte symtomatisk?

Tack. Verkar som svd lagt allt i ordning också.

Kommer ihåg att jag ringa in D och att jag firade direkt efter att ha kommit ut ur klassrummet och kollar upp symptomatiskt, ändock står det fel på mitt svarspapper. Tror män blivit galna för mindre. Blir att stämma uhr för psykiskt lidande när allt är över.
Citera
2017-04-02, 14:13
Medlem
Citat:
Har en intressant tanke gällande normeringen för iår.

Verkar som att många är ense om att kvant teoretiskt borde ha aningen hårdare normering än vanligt, samt att verb borde ha aningen enklare normering iår.

Men tror ni att åtgärderna mot fusk kommer att påverka normeringen? Enligt HP-guden i SVT-dold borde ungefär 20% av alla som fått 2.0 tidigare ha varit fuskare, men man kan även köpa resultat som är lägre än så, vilket borde vara många fler då 2.0 inte behövs samt att priset blir exponentiellt högre.

Jag tror att med åtgärderna mot fusk under hösten, har potentiella fuskare blivit avskräckta, dessutom tror jag att priserna har ökat, pga den ökade risken samt att endast de två stora aktörerna verkar ha koll på grejerna och är de enda som kan garantera låg risk. Vilket gör att färre har råd att fuska.

Det är bara en tanke, möjligtvis gör det normeringen enklare överlag.

Får hoppas att det stämmer!
Citera
2017-04-02, 14:22
Medlem
https://www.svd.se/quiz/hogskoleprovet-2017--hur-manga-ord-kan-du/8

Alltså detta är ju upplagt i precis samma ordning med svarsalternativ m.m. som PP3v2 var. Men HP-Akademin har angett "A" som rätt svar på fråga 8:a t ex när det egentligen ska vara "C". De har även angett "E" som svar på fråga 9 när rätt svar enligt den versionen ska vara "A". Alltså måste det väl finnas en tredje version egentligen som är ett mellanting mellan dessa två versioner för de enstaka fel jag ser i version 2 så står ju rätta alternativet istället i version 1, men om man går efter version 1 så stämmer det heller inte liksom om man hade samma ordning som SvD har lagt ut på orden och det är jag säker på att jag hade.
Citera
2017-04-02, 14:32
Medlem
Jonathaan5s avatar
Någon som vet var man kan hitta högskoleprovs-texten? Har inte tålamodet till att vänta till imorgon.
Citera
2017-04-02, 14:49
Bannlyst
Vänta tills imorgon säger några i tråden, var det inte till onsdag facit skulle komma ut på studera.nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in