Citat:
Ursprungligen postat av
grahnen
Hehe känner igen mig i mer eller mindre allt det där
Får ihop de o får ihop de. Offrar stora delar av min sömn för att spela. Barnen lägger sig 19. Umgås med sambon framför lite serier mm till 23. Nu har jag precis spelat 14 matcher mellan 23-04 (gått åt helvete, bara 5 vinster...) Vi brukar försöka köra en sovmorgon var på helgerna men blir oftast väckt tidigt ändå, så är jag ett vrak på dan. Kan bli en powernap med bebisen under dan så man blir sig själv igen. Fick ihop 16 matcher de två senaste helgerna, tyckte det var mycket! De va samma där, blev väl 2-3 timmars sömn natten tilll söndag. Blir oftast bara den natten jag har möjlighet att spela. Har jag tur kan det bli ytterligare någon timme nån dag i veckan eller ibland under natten till de måndagar jag är föräldraledig.
Håller med. WL är inte för småbarnsföräldrar. Tredje helgen nu, vet inte om jag orkar med det mer. Borde prioritera lite sömn ett tag framöver istället. Hinner ju inte komma upp i antal vinster som ger roliga priser. Får nog bli lite divisionsspel och ha mål att vinna div 1.
Ok. Jag hade inte pallat offra sömnen. Igår kväll hade jag faktiskt kunnat sitta från 21 och framåt då frugan tog tidig kväll med den minsta, men jag själv var astrött i skallen. Jag vet att om jag spelar då kommer jag underprestera kolossalt och bli arg, lika bra att låta bli. När ungarna är vakna går det inte att spela alls.
Så det är typ nätterna jag vaknar eller kvällar jag är pigga som går att spela. Om det går som bäst, så sover hela familjen i 2-3h medan jag spelar. Men jag vet inte hur många gånger jag får pausa och hämta ett gråtande barn och hoppas jag kan spela klart med barn i knät (går sällan).
Singelplayerspel är att föredra egentligen. I fredags skulle jag spela min första WL-match. Då kom frun upp med den skrikande lille, satte sig i soffan och var irriterad på att jag inte hjälpte till + irriterad på att jag svor när jag släppte in mål. Det är inte ok att bli arg i hennes värld när det går dåligt...
3 matcher, 1 vinst. Borde vunnit alla tre men "utomstående faktorer" försvårade...
Samtidigt som jag skriver detta har jag en unge som sliter mig i armen och vill att jag läser Bamse, vaknade under tiden...