Citat:
Ursprungligen postat av
vonSlyna
Tycker att alla dina idéer är helt värdelösa. Får jag fråga vilket allsvenskt lag du håller på?
Har det det betydelse? Ja antagligen

Eftersom "mitt" lag vann för ett herrans massa år sedan sist
Men egentligen så vill jag höra intresset. Nu verkar alla tre som citerat mg vara eniga om att Allsvenskan inte ska ha slutspel och att SHL är ett "dåligt" exempel på hur man förstör en serie.
Att däremot ha ett kort slutspel med semifinaler i BA3 kanske skulle vara av intresse? Man kan på så vis göra några stora matcher i slutet.
Cupen borde kunna bli bättre matcher om man valde att lägga den under säsongen. Vist, man kan ha kvalmatcher inför säsongen, men gruppspelsmatcherna som mer eller mindre är utslagsmatcher borde starta i apil. Dvs i samband med säsong. Ev skulle man kunna köra första gruppspelsomgången helgen före allsvenskans premiär. Det borde ge extra intresse för cupen.
Sedan tycker jag verkligen det borde bli ett samarbete med norska ligan som jag förmodar håller samma "låga" kvalité som den svenska, dvs sämre än danska, men bättre än finska.
Hockeyn borde också dra ned på sitt slutspel, men tänker inte diskutera den saken, för då får jag nog en ban av admin