2017-03-11, 17:02
Medlem
Tattarhunters avatar
Jag kör på vape wild

Cinamon roll 65/35 3mg
Citera
2017-03-16, 15:50
Medlem
Dom allra flesta e-juicer finns att få i 0mg nikotin

Citat:
Ursprungligen postat av 2HeadsOnEagle
Finns det nikotin fria E-cigg att köpa i Sverige? Vad anser ni om de?
Citera
2017-03-18, 16:01
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Någon särskild anledning till att du tänkt dig just den modellen? Jag har ingen erfarenhet av den annat än att jag sett och tafsat lite lätt på den i butik så det är dels av estetiska skäl (som du givetvis kan skita i eftersom smaken är som baken) men också att den verkar vara lika dyr (nåja, hundralappen skiljer) som en SMOK Alien (220w).

I andra hand hade jag kört på den (billigare än osub80w) alien baby (85w men verkligen i fickformat). Nu höll jag mig till SMOK iom att du var inne på deras sortiment själv men jag skulle säga att ja, om du sitter med en vanlig ecigg så byt genast upp dig, men kanske inte med just den du tänkt dig.

Min första mod var annars en eleaf pico som jag sett många andra i tråden kör med också, det var en förträfflig nybörjarpryl imho.

edit: jag valde en alien 220w själv och är därför partisk, ska tilläggas.

Anledningen att jag tittade på just 80w var för att jag fick tips om den i ett nyhetsbrev Den du tipsar om verkar klart spännande! Fixar den 100% VG? 50/50?
Citera
2017-03-19, 18:21
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Anledningen att jag tittade på just 80w var för att jag fick tips om den i ett nyhetsbrev Den du tipsar om verkar klart spännande! Fixar den 100% VG? 50/50?

Det har jag ärligen inte koll på, mina ligger på 60/40-70/30 (standard?) och det har inte varit några problem. Visste inte ens folk körde 100% vg.
Citera
2017-04-01, 02:12
Medlem
DrKovskis avatar
Hur ofta puffar ni på era vapes?
Jag har nyss köpt en och slutat med snus och "röker" typ var 5-10e minut. Går åt endel juice men det är okej för det smakar väldigt gott! Hoppas jag kan minska på det lite i framtiden så att det inte blir så dyrt med att köpa så mycket juice. Nu vapear jag inte för att jag behöver nikotin liksom utan bara för att det är gott och lite kul med något nytt
Citera
2017-04-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Hur ofta puffar ni på era vapes?
Jag har nyss köpt en och slutat med snus och "röker" typ var 5-10e minut. Går åt endel juice men det är okej för det smakar väldigt gott! Hoppas jag kan minska på det lite i framtiden så att det inte blir så dyrt med att köpa så mycket juice. Nu vapear jag inte för att jag behöver nikotin liksom utan bara för att det är gott och lite kul med något nytt

Varierar ganska duktigt. Kan nog dra 30-40ml vissa dagar och vissa kanske 10ml.
Blandar den mesta juicen själv så det blir inte speciellt dyrt heller...
Citera
2017-04-01, 15:26
Medlem
tomatochfisks avatar
Har en cool-fire iv 100tc och jag bytte till isub v tanken för någon vecka sedan (har använt ijust2 tanken innan men blev trött på att jag aldrig fick till inställningarna ordentligt). hade precis fyllt i en fulltank med e-juice. gick iväg i ca 10 min och lät coilen suga åt sig ordentligt, när jag kom tillbaka hade all e-juice runnit ut . Har haft min coolfire i ca ett år nu och har väl ändå varit hyfsat nöjd med den. Men nu är jag trött på allt krångel med inställningar, läckage och skit så jag vill ha tips på en e-cigg med mycket ånga, hyfsad smak och utan ovanstående problem.
Eller jag kanske borde köpa en bättre tank bara?
Citera
2017-04-04, 21:39
Medlem
Tattarhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatochfisk
Har en cool-fire iv 100tc och jag bytte till isub v tanken för någon vecka sedan (har använt ijust2 tanken innan men blev trött på att jag aldrig fick till inställningarna ordentligt). hade precis fyllt i en fulltank med e-juice. gick iväg i ca 10 min och lät coilen suga åt sig ordentligt, när jag kom tillbaka hade all e-juice runnit ut . Har haft min coolfire i ca ett år nu och har väl ändå varit hyfsat nöjd med den. Men nu är jag trött på allt krångel med inställningar, läckage och skit så jag vill ha tips på en e-cigg med mycket ånga, hyfsad smak och utan ovanstående problem.
Eller jag kanske borde köpa en bättre tank bara?

Kolla på en istick Pico 75w
Citera
2017-04-05, 14:06
Medlem
Har börjat läsa om dessa puffare.. något startkit nån kan rekommendera? ge gärna länk.. max 500kr.
Som sagt kan ingenting om det här, tar gärna emot tips och trix!

Ha en bra dag allihop
Citera
2017-04-07, 19:42
Medlem
tomatochfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamanerna
Har börjat läsa om dessa puffare.. något startkit nån kan rekommendera? ge gärna länk.. max 500kr.

Ha en bra dag allihop

eleafs ijust 2/s skulle jag rekommendera som ett bra startkit, hade en ijust2 ganska länge innan knappen la av. har kompisar som har problem med läckage på sin ijust s, kan kanske bero på att de köpte från fasttech eller att dom helt enkelt varit oförsiktiga osv. skulle ändå rekommendera ijust som startkit då den är lätt att använda och kan köpas för ett rimligt pris.

ijust 2: http://esmokes.se/ijust2?search=ijust%20s

ijust 2 mini:http://www.electrocigarette.se/ijust-2-mini-startset

ijust s:http://esmokes.se/eleaf-ijust-2-s?search=ijust%20
Citera
2017-04-11, 19:45
Medlem
Mumfie0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamanerna

Ha en bra dag allihop

Eleaf Pico är nice som så många säger. Den började jag med för nån månad sen och bra för en n00b.
Citera
2017-04-19, 05:34
Medlem
Någon mer erfaren "puffare" som märkt av några hälsoeffekter av att använda dessa? Fick min idag och hittills har det blivit en hel del "puffande", har snusat i 12 år så mitt nikotinbehov kräver mycket av 12ml vätskan.

Snuset har jag lång erfarenhet av och finns mycket forskning att tillgå kring dess (icke) skadeverkningar, men e-cig är helt nytt. propylenglykol och glycerin som används i vätskan känns ju så där, förvisso godkända ämnen som livsmedel, men att inhalera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in