Citat:
Ursprungligen postat av
Trumpetflugan
Tack för att du visar min poäng så tydligt.
Inläggen där detta gjorts tidigare finns ett par sidor bak i tråden (100-tals sidor förmodligenl). Där kan du grotta ner dig. Naturligtvis påpekades felen i dessa (du hade svårt att dra ett medelvärde för utgående effekt per kvm bl. a) men för döva öron, men knappast stum mun. Du behandlar även folk som skit. Jag ser ingenting som tyder på att dom öronen blivit hörande.
Nej, jag delade inte solen i fyra delar som har så låg temperatur att de är kallare än jordytan. Jag räknar på verkligheten.
Du påstår ju att solstrålning som är den enda energin i systemet, endast har en intensitet av 240W/m^2, och att energi skapas i atmosfären så att ytan kan stråla 390W/m^2.
Varför det? Det kan inte skapas energi. Varför inte använda verklighetens mätvärden när du ska beskriva verkligheten, och med rätt formler?
Jag behandlar skit som skit. Och när ni sitter och ljuger om att iskall luft med kolsyresnö tillför energi som är varmare än solstrålning så är skit just vad ni är.
Du påstår att ökad absorption till följd av ökande halt co2 orsakar stigande temperatur i jordytan genom att atmosfärens temperatur sjunker, bekräftat med observation av minskande värmestrålning från atmosfären. Detta är en exakt motsats till termodynamikens andra lag. Som säger att ingen energi i en kall kropp kan överföras till en varm kropp och få temperaturen att öka.
Du säger inte bara att energi överförs från en kall kropp, du säger att när ännu mindre energi överförs från en kall kropp genom att co2 absorberar mer värme och atmosfären avger mindre värmestrålning, så orsakar det stigande temperatur. Du nöjer dig inte med att påstå motsatsen till termodynamikens andra lag, du ska jävlar i mig överdriva också.
Visa hur mycket värme som överförs i genomsnitt från atmosfären till jordytan med en formel. Det behövs bara en enda, för du behöver bara genomsnitt av jordytans och atmosfärens temperatur i formeln. Stefan-boltzmanns lag är den korrekta att använda i detta läget.
Din teori säger 333W/m^2, jag säger visa det med den formel som är den som ska användas för värmeöverföring.
Prevost sa att emission beror enbart på det interna tillståndet. Varför påstår du att emission från jordytan beror på det
externa tillståndet?
Där är några problem som kommer av att du inte vet hur fysiken funkar. Du påstår saker som står i strid med teori som inte är ifrågasatt och det är bara i växthusteorin som de påståendena gäller. I alla övriga fall gäller motsatsen. Typ att kall luft kyler, inte värmer.