Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Detta handlar inte längre om reps och dems, det handlar om Trump och nationalister mot liberaler och globalister. Det måste du förstå om du vill kunna få klarhet i vad som pågår i USA just nu.
Nu börjar jag bli lite trött på att försöka utbilda dig. Mitt senaste inlägg misslyckas du totalt med att förstå. Liberalerna håller fast vid en gammal och helt utdaterad syn på verkligheten. Du lever i det gamla, Klyban.
Jag ska försöka igen: Diskussionen om illegala väljare handlar till viss del om att det faktiskt finns illegala röster. Men dessutom handlar det om att sänka demokraterna totalt. Genom att prata om och då och då påminna om dessa illegala röster, kommer det spridas en misstro - är du med? Efter runt tio månader, kommer majoriteten TRO att det handlade om 3 - 5 miljoner illegala röster. När undersökningen väl är klar, kanske de hittar några tusen, kanske några hundratusen - det spelar ingen roll! Det finns ändå illegala röster. Valsystemet måste täppas till!: De enda som motsätter sig är demokraterna, som tjänar på de illegala rösterna. Demokraterna är anti-USA, de måste stoppas.
Och så vidare. Börjar det klarna nu?
Så de som inte är liberaler(i dess rätta bemärkelser) eller globaliseter och kritiserar Trump.
Då är det okey att kritisera?
Men förstår att detta "vi mot dom" är viktigt för Dig och Trump, och den polarisering som uppstår.
Och sen lurkar man runt i kaoset och forcerar fram sina fascistiska idéer.
Det är ett beprövat sätt, och funkar rätt bra i stater som har en mer tveksam historia än USA.
Fakta kommer med enkelhet vinna över detta, sen är bara frågan hur lång tid det tar.
Jag skulle tro detta inte tar så himla lång tid, ska vi gissa på 3-6år?
Sen komemr man spy galla över detta, eller så har man lyckats med "vi mot dom", och så har vi ett inbördeskrig på halsen.
För det är det som sker när man lyckas med "vi mot dom", men USA är för starkt land.
Och det kommer aktivera fler som röstar, och då vet vi att D vinner oftast.