Citat:
Ursprungligen postat av
Sanna.J
Min poäng var att ni rasister hellre utvisar barn till krig, än att ni skulle vilja utvisa vita kriminella män. Det är ologiskt och inte minst sagt rasistiskt. Jag och Fi står för allas lika värde och tänker inte skicka tillbaka någon till krig, oavsett hudfärg. alla har rätt till kvalititetsvård och utbildningen i det här landet, oavsett om man är en brottsling eller ej.
"Ni rasister"?
Vad har du för hållpunkt för att sätta denna stämpel på mig?
Jag kan bara anta att det är en ryggmärgsreflex från dig att dra fram rasistkortet så fort någon överhuvudtaget ifrågassätter dig.
Det leder till en helt låst situation då min önskan att diskutera eller samtala med dig totalt försvinner. Precis som det gör hos de allra flesta friska, balanserade människor som är uppvuxna i väst.
Om Fi ska kunna vinna framgång så måste dess företrädare till att börja med anpassa sig till reglerna för ett civiliserat samtal. Annars kan man inte övertygas någon.
Att ge kvalitetsvård och utbildning kostar pengar. Är vi överens om det?
Vad kommer det att kosta Sverige att implementera den politik som ditt parti företräder?
Innan du kan ge ett trovärdigt svar på den frågan så finns det egentligen ingenting att diskutera.