2017-03-30, 04:41
Medlem
20st är en bra början och inkörning av systemet för att sen utöka kapaciteten.
Citera
2017-03-30, 07:06
Medlem
_Dante_s avatar
Om utvisningen av ett "tjugotal" Afghan"pojkar" blir en nyhet och en anledning till en trådstart på flashback så misstänker jag att det inte går något vidare med utvisningen av de 80.000 de utlovat?

Har vi blivit utsatta för "falska nyheter och löften"?
Citera
2017-03-30, 07:10
Medlem
Emasculated-Dhimmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanna.J
Min poäng var att ni rasister hellre utvisar barn till krig, än att ni skulle vilja utvisa vita kriminella män. Det är ologiskt och inte minst sagt rasistiskt. Jag och Fi står för allas lika värde och tänker inte skicka tillbaka någon till krig, oavsett hudfärg. alla har rätt till kvalititetsvård och utbildningen i det här landet, oavsett om man är en brottsling eller ej.

"Ni rasister"?
Vad har du för hållpunkt för att sätta denna stämpel på mig?
Jag kan bara anta att det är en ryggmärgsreflex från dig att dra fram rasistkortet så fort någon överhuvudtaget ifrågassätter dig.
Det leder till en helt låst situation då min önskan att diskutera eller samtala med dig totalt försvinner. Precis som det gör hos de allra flesta friska, balanserade människor som är uppvuxna i väst.
Om Fi ska kunna vinna framgång så måste dess företrädare till att börja med anpassa sig till reglerna för ett civiliserat samtal. Annars kan man inte övertygas någon.

Att ge kvalitetsvård och utbildning kostar pengar. Är vi överens om det?
Vad kommer det att kosta Sverige att implementera den politik som ditt parti företräder?
Innan du kan ge ett trovärdigt svar på den frågan så finns det egentligen ingenting att diskutera.
Citera
2017-03-30, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
När flyttar du?
Klart som fan att SVerige är ett av världens bästa länder. Åk till afganistan och försök skapa dig ett liv.

Sverige är ju grymt land. Tro fan att folk söker sig hit.
Det skulle jag också gjort.

Vi har många Svenskar som söker sig till Turkiet, England. Thailand, USA. Spanien och andra goa länder.
Varför? Jo, för att de gillar det.
Folk gillar att bo där de kan få leva sina liv som de själva vill.
Är det konstigt?

Det är fördjälvigt att duktiga killar skickas tillbaka till en säker död.
Vaddå säker död? Det är större risk för dem att dö på boende här än hemma i Afghanistan. Det pågår inget krig i Afghanistan, så någon asyl är det inte fråga om. Eller kan jag söka asyl i typ Tyskland för att Malmö är katastrofområde?
Citera
2017-03-30, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Sverige borde ha som mål att hjälpa alla, det är fel väg att gå när man tar pengar från utlandsbiståndet för att lägga på utvisningar av flyktingbarn.
Det är fel väg att gå att ta från utlandsbiståndet för att husera tusentals människor som inte ens har asylskäl. Snacka om att vara korkad, när man hellre hjälper ett fåtal immigranter över tusentals svältande barn. Jävla clowner.
Citera
2017-03-30, 07:43
Medlem
Citat:
Jag tycker att alla har rätt till civil olydnad om staten går emot mänskliga rättigheter som den gör genom att skicka hemma dessa flyktingar till afghanistan.. Alla människor är har rätt till liv, det är en mänsklig rättighet, kolla upp det i Fns deklaration om mänskliga rättigheter. Om Sveriges regering går emot dom mänskliga rättigheterna ser jag inget problem med att folket säger emot och vägrar göra som dom säger. Vi alla borde gå ut och skydda dessa flyktingar mot polisens våld en dag som denna.
Inget krig i Afghanistan, då är man inte flykting, enbart migrant. Eller är jag flykting om jag tar mig ner till Italien med kastade ID handlingar och hävdar att jag kommer från Malmö?
Citera
2017-03-30, 08:02
Medlem
Citat:

Vi har många Svenskar som söker sig till Turkiet, England. Thailand, USA. Spanien och andra goa länder.
Varför? Jo, för att de gillar det.
Folk gillar att bo där de kan få leva sina liv som de själva vill.
Är det konstigt?

Det är fördjälvigt att duktiga killar skickas tillbaka till en säker död.

Det är turkar som flyttar tillbaka till Turkiet, i sommar gör dem en lång semester igen...

England - nära Sverige eller hur ?

OJ, så många som drar till Thailand, hur många är det per år ?

USA, för att dra till USA ska du ha visum innan.

Spanien - ska du ha pengar.

Men dessa afghaner är här att få Pengar, inget annat.
Citera
2017-03-30, 08:04
Bannlyst
Citat:
Okej då är du rasist, då vet vi alla i tråden. Du anser att vita har rätt till sjukvård, utbildning och bostad.. men inte muslimer.

För mig är det essentiellt att alla har rätt till sjukvård oavsett hudfärg eller rasifiering.. vi kan inte låta er rasister styra samhället och skicka tillbaka barn till krig i Afghanistan. de människor, om det är vita eller svarta, som våldtar kommer att hjälpas i det svenska rättssystemet.

Du är fan ett troll. Du tolkar jag det jag skriver som en idiot. Jag skrev skottskadede kriminella element skall betala för sin sjukvård i förskott, om sedan dessa element heter Lars Svartenbrandt eller Muhammed har ingen betydelse.

Det är inte barn, det är vuxna män som skickas tillbaka till Afghanistan, det är inte ens krig i landet utan lite orolig i visa provisioner. Därav kan man deportera utan problem.
Citera
2017-03-30, 08:05
Medlem
Citat:
De jobbar väl så att bidragsparasiter till nazister kan leva gott.
De städar, lagar pizza, kör ut mjölk, torkar pensionärer i röven.
Jobbar.

Nej, alla jobbar inte, dem drar rullator, klagar på alla sjukdomar, drar barnvagnar. Hänger i centrum och OM dem har jobb så är det runt 120-150,000 / år dem tjänar.
Åk till Botkyrka och kolla, söder om sthlm.

Många invandare kan inte ens svenska. Säger du något på svenska; glor dem på dig som du vore från en annan planet.
Citera
2017-03-30, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Du verkar föredra en kriminell svensk före en skötsam invandrare.

Det är du som är en rasist.

* vi var här först *
Citera
2017-03-30, 08:08
Medlem
Citat:
Du är bara rädd killen.
Vi andra vet att de inte är talibaner, utan vanliga hederliga killar som vill leva i fred och frihet.

Bidrags snyltare. Vi har här i sthlm en hel massa gatubarn och dem lever inte i " fred och frihet " när dem går på droger och lever rövare och dem kommer från Afghanistan.

Börja skicka hem dem. Dem ska hem till mamma och pappa, som dem rymt ifrån.
Citera
2017-03-30, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mixertx
20st är en bra början och inkörning av systemet för att sen utöka kapaciteten.

Flygplan kommer inte att räcka. Man måste skala upp deporteringar så man verkligen kan rensa Svenska samhället på illegala människor. Man måste göra jakten på illegala på människor till en folksport, staten måste informera om hur farliga dessa människor är för samhället, ungefär "Spioner lägger pussel , behåll din bit , en Svensk tiger." eller hur många skivor bröd vi skall äta per dag, kan man ha "Illegala människor skapa otrygghet i samhället, tjäna 10.000:- snabba, tillsammans rensa vi Sverige på illegala människor. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in