2017-03-29, 23:48
Medlem
Stor Eloge till Sanna.J, Valpen med flera som bjuder motstånd i tråden.

Jag delar inte era åsikter i många frågor och anser att det är ett övergripande politiskt
haveri där unga ensamkommande har blivit brickor i ett ytterst cyniskt politiskt spel.

Men flashbacksligan är som en sekt a la Jehovas Vittnen som tror att "de sett ljuset".
Vad de inte förstår att de är så in helvete manipulerade.

De har avslöjat MSM (ja men klappa, klappa så duktigt). Och så sväljer de istället fullständigt okritiskt den ena skiten efter den andra av olika demagoger som driver sina teser in absurdum.

Ofta med hänvisning till logik och diverse hopkok tagit ur kontext eller illa redigerade och manipulerade youtubeklipp som ska "bevisa" en det ena och det andra.

"Bajs i byxan" med flera talangfulla alias kan vi glömma det är på lite för korkad nivå.
Det finns andra. Betydligt värre.

De möter inget motstånd och det är ett problem. För det är här informationskriget förs.

Så vänligen hur obehagligt ni än tycker det är se till att vara aktiva där ni behövs. De kommer
göra allt för att sparka bort er. Det där med "olika" åsikter är inte riktigt FB:s grej.
Här gäller EN sanning och gud nåde den som försöker sig på att nyansera...

Så låt er inte sparkas undan. Kämpa på.
Citera
2017-03-29, 23:57
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Du verkar föredra en kriminell svensk före en skötsam invandrare.
Och du verkar misstolka mig med flit. Skaffa lite självförtroende, så kanske du inte behöver bete dig som ett arsle.
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är du som är en rasist.
Om det hjälper dig att sova bättre, så äter jag även barn.
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
När flyttar du?
Klart som fan att SVerige är ett av världens bästa länder. Åk till afganistan och försök skapa dig ett liv.

Sverige är ju grymt land. Tro fan att folk söker sig hit.
Det skulle jag också gjort.

Vi har många Svenskar som söker sig till Turkiet, England. Thailand, USA. Spanien och andra goa länder.
Varför? Jo, för att de gillar det.
Folk gillar att bo där de kan få leva sina liv som de själva vill.
Är det konstigt?

Det är fördjälvigt att duktiga killar skickas tillbaka till en säker död.
Hade jag velat bo i Afghanistan, så hade jag flyttat dit. Sedan hade jag kallat alla afghaner som inte shottar snapps till sillen på midsommar-firandet för rasister, gått till afghanska DO och stämt skiten ur alla som inte ger mig rätten att pausa arbetet för att äta bacon 5 gånger om dagen. Det vore liksom rätt sak att göra!

Förhoppningsvis så hade jag även fått knulla en 50+ burka-klädd talibantant på mitt HVB-hem. Allt annat vore ju ett hån mot allas lika värde!
Citera
2017-03-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Håll käften och va glad att människor och myndigheter fortfarande sköter sitt arbete, Du borde utvisas.

"Vare sig polisen eller Migrationsverket vill i nuläget berätta hur många personer som ska utvisas."

Hur många det är vet man inte.

Men tråkigt nog så:
"just nu arbetar ett tiotal asyljurister med att försöka stoppa verkställigheten"

"Enligt flyktingorganisationer har en del av personerna som ska utvisas blivit åldersuppskrivna – efter en bedömning som underkänts av Migrationsverket."

Det är ju en god nyhet, varför sura?
Han ställer fullt berättigade frågor och du kontrar med han borde utvisas. Läste att 82 % av de ensamkommande får stanna och att det kostar tiotals miljarder. I majoriteten av fallen då de ensamkommande har fått stanna så har det handlat om "humanitära" skäl snarare än riktiga asylskäl.

Att de nu utvisar 20 personer hit eller dit uppväger inte de tidigare misstagen.
Citera
2017-03-30, 00:37
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanna.J
Det är en myt att muslimer skulle vara mer våldsbenägna än vita män.. eftersom den myten florerar så mycket på detta forum som blir det en sanning för de flesta. Ännu ett exempel på hur dessa sterotyper av muslimer är en social konstruktion o ingenting annat.
för att minska våldet i samhället, speciellt våldet mot kvinnor och andra utsatta grupper (muslimer exempelvis) måste vi arbeta med vilka värden vi vill ska höjas upp i samhället. Genuspedagogik och lektioner i sociologi i grundskolan är en början o mer terapi för brottslingar är en annan lösning.

Skickka hem barn till Afghanistan är en förlust för det svenska samhället.. och det är en frukstansvärd handling.. vi har en åldrande befolkning och vi behöver fler inom omsorg och vård. Dina konspirationsteorier att muslimer försöker ta över Europa är en mynt för att sprida hat. Vi behöver muslimer för att sveriges samhälle ska gå runt.

DU är en lögnare:
https://www.youtube.com/channel/UC0Uu4XnRS1hiz3JCpNFIuUg/videos

Och nej det är ingen förlust, det är en vinst att bli av med dessa kriminella rökheroinister som funnit en plats där man betalar för deras rökheroin.
Vidare slipper stora mängder flickor och kvinnor få fingrar och penisar införda i deras privata delar, något som de här äcklena du försvarar håller på med. Bara kika in förra sommaren.

Åldrande befolkning löser man med att använda bidragspengarna man använt för att försöja rökheroinisterna till att erbjuda frikostiga bidrag till de svenskar som vill ha många barn, åldrande befolkning löses jättefort på det sättet. Som det är nu så öser man pengarna på dessa bruna människor så att de föder barn istället, barn som skapats av kusiner som föds med genetiska defekter och sjukdomar, du har istället för att skapa produktiva samhällsmedlemmar skapat folk med låg intelligent och/eller svårt sjuka som aldrig kommer bli en produktiv samhällsmedlem.

Du vet verkligen vad du snackar om Trollpacka.
Citera
2017-03-30, 00:39
Medlem
Filantrops avatar
Citat:
En skam för Sverige! Var är humaniteten? Hade ni velat skicka iväg era barn till Afghanistan och krig och helvete nej jag tänkte väl inte det. Vi måste säkra asylrätten för de människor som lider som mest, folk som flyr krig och förföljelse. Den rödgröna regeringen tar inte sitt uppdrag på allvar, förhoppningsvis kan Fi göra lite nytta efter valet 2018.

#vistårinteut

Absolut, speciellt asylrätten för de kvinnor och barn som är kvar i kriget. De som lätt blir bortglömda. De som blir våldtagna och utnyttjade varje dag av män som sedan flyr hit. Du kanske kan få med dig några av de afghanska pojkarna i denna extremt viktiga fråga för jämställdhet? Du som känner dem bäst?
Citera
2017-03-30, 00:49
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
En skam för Sverige! Var är humaniteten? Hade ni velat skicka iväg era barn till Afghanistan och krig och helvete nej jag tänkte väl inte det. Vi måste säkra asylrätten för de människor som lider som mest, folk som flyr krig och förföljelse. Den rödgröna regeringen tar inte sitt uppdrag på allvar, förhoppningsvis kan Fi göra lite nytta efter valet 2018.

#vistårinteut

Ehh, det har jag svårt att tänka mig att FI skulle göra. Där finns en del att önska fortfarande.
Nej, det är inte en skam för Sverige som har per capita tagit flest asylsökare i världen, så det finns betydligt fler skamfläckar än Sverige. Dom som inte rört ett finger i frågan tex. Eller dom som för alla krig och att människor måste fly, men som inte tar mer ansvar.

Att vara under 18 år är främsta skälet till att få stanna i Sverige och det har visat sig att just dom här killarna inte var under 18 år. Det är självklart så att många ska få asyl om det behövs men det betyder inte att dom ska stanna för gott utan tillfälligt. USA invaderade Afghanistan 2001 och har fortfarande en del att göra i landet. Tar USA något av asylsökarna?
Citera
2017-03-30, 00:56
Medlem
Citat:
Okej då är du rasist, då vet vi alla i tråden. Du anser att vita har rätt till sjukvård, utbildning och bostad.. men inte muslimer.

För mig är det essentiellt att alla har rätt till sjukvård oavsett hudfärg eller rasifiering.. vi kan inte låta er rasister styra samhället och skicka tillbaka barn till krig i Afghanistan. de människor, om det är vita eller svarta, som våldtar kommer att hjälpas i det svenska rättssystemet.

Det är en fråga om pengar. Vi kan inte finansiera sjukvård och bostäder för hela världen. Det har inte ett piss med hudfärg att göra.
Citera
2017-03-30, 01:20
Medlem
När man läser om omöjligheten för Sverige att utvisa ens 20 afghaner så går man genom sorgestadier, tycker jag. Nu har jag nog nått slutstadiet: acceptans. Vi är körda. En viss sorgsenhet infaller när jag vet att cancerpatienten är i sitt slutstadie. Afghanhistorierna var lögn från början och det lönar sig inte kämpa. Man har media och allt emot sig.

82% av afghanerna har fått uppehållstillstånd, stod det i Expressen igår. Även om vi bara utvisar 1% av afghanerna (några hundra personer) så vill media och snyftgruppen #vistårinteut vrida det till att vi gör något "skamligt" som historian "kommer döma oss för". Jag kan lova att nästa gång vi tar in , säg, 1 miljon av de mest outbildade människorna från de minst utvecklade platserna på jorden, med våldtäkts och pedofilikulturer, så kommer det snyftas lika mycket om vi så bara skickar hem 100 av dem. Sveriges asylpolitik är som en frivillig våldtäkt, och vi svenska folket är den blonda flickan som bjöd in [en mörkhyad] för att få utstå behandlingen, och sen måste leva tillsammans med vederbörande, allt medan media och batiktanterna vill få det till att det är synd om [den mörkhyade].
(har avsiktligt censurerat vissa ord för att förhoppningsvis slippa bli åtalad för HMF)

Tyskland har utvisat afghaner sedan december (http://www.smh.com.au/world/migrant-crisis/germany-deports-50-rejected-afghan-migrants-20161215-gtbqks.html), och Tyskland är inte RIKTIGT lika styrda av batikhäxor och känslo"argument" som Sverige.
12 500 är planerade att utvisas från Tyskland: http://www.dw.com/en/germany-to-repatriate-about-12000-afghans-report/a-36421862

Men Sverige ska alltid vara bäst i klassen. Endast Sverige svenska afghaner har.
Jag vet inte varför jag alltid känner sån lust att ta livet av mig när jag läser om de här hazarbedragarna. De kommer att leva som zigenare i Sverige och i framtiden kommer man fråga sig: "varför tog ni hit dem? insåg ni inte att denna typ av mångkultur inte bygger ett högteknoligiskt samhälle?"

Nåväl, alla fåniga ideologier går upp som en sol och krashar som en pannkaka. De måste genomgå den processen för att överges. Det hände med nazismen, kommunismen och avregleringarna på finansmarknaden. Det måste nog hända med "humanitära stormakten" också. Historian visar på att ingen humanitär stormakt överlevt särskilt länge.

Dags att fundera ut några positiva egenskaper hos hazarerna, framtidens unga svenskar:
* De tycker inte om sunnimuslimer och fundamentalister som ISIS. Så terrorism behöver vi inte oroa oss för.
* Många av dem är nog ändå hyfsat ambitiösa. De har ju tagit sig ändå hit med hopsparade pengar i hopp om att skapa sig ett bättre liv. Sen är det nog svårt att som 25-åring låtsas vara 16 och läsa in gymnasium och högskola.
Senast redigerad av grelin1999 2017-03-30 kl. 01:28.
Citera
2017-03-30, 01:55
Medlem
kukflashs avatar
Mycket trevlig läsning! Får hoppas att det blir många fler utvisningar i framtiden. Gärna 100.000!!
Börjar blir jävligt trött på dessa afghaner som kommer hit. Sen kan kärringarna skrika och grina hur mycket dom vill.
Citera
2017-03-30, 02:37
Medlem
Pungs avatar
Förstår inte varför vissa på Flashback envisas med att argumentera med de fula batik-tanterna som ramlat in. Jag kan diskutera dem som personer, de psykologiska mekanismer som driver. Men skulle aldrig göda deras sjukdom genom att göra annat än markera min avsky.

Förstår ni inte att det är samtal som dessa de vill ha. De mår bra av att skriva om "vita män" och slänga förolämpningar omkring sig mot vita män. De njuter av era fjäskande försök att resonera med dem. Och ju sakligare ni är, desto mer upphetsade blir de, desto grövre påhopp.

Inte för att de blir pressade av era argument. Utan för att de njuter av att få förolämpa mäniskor som bara artigt svarar tillbaka.

Om de på riktigt hatade det vita samhället skulle de flytta. Istället söker de sig till vita miljöer, universiteten, innerstaden, caféerna. De tar emot pengar från sin vita pappa. Ropar på den vita manliga polisen när de blir rädda. Använder sig av den vita mannens uppfinningar.

Det finns alternativ. Det finns andra samhällen på den här jorden som inte styrs av vita. Det finns miljöer i Sverige som inte är vita.

Men de tjocka kossorna vill vara störska i en trygg miljö.

Jag menar inte att vi ska låta oss vita slipprats och att vita män och kvinnor ska börja hata varandra. Vita män och kvinnor som förstått hur våra länder håller på att tas ifrån oss, måste självklart få andra vita män och kvinnor att förstå. Det gör vi naturligtvis inte genom att hata dem.

Men det finns också tillfällen där vi inte ska samtala. Vi ska inte låta oss vara slakstratttar för kossor som egentligen bara vill njuta av att få spotta och känna sig goda samtidigt. Att vara inbjudande betyder inte att tålmodigt acceptera förolämpningar från kossor som i grunden ändå räknar med att leva under den vita mannens beskydd.

Om de tycker vita män är så hemska så bör svaret bara vara att be dem försvinna ur vår åsyn. Vad gör de här? Hemsidan är programmerad av vita män. Varumärket registrerat av en vit man. Sajten ligger på servrar driftade av vita män. Datorn, operativsystemet, elen som driver datorn, allt kommer från vita män.

Här kan man diskutera fritt utifrån något som kallas demokrati, vilket uppfanns av vita män.

Det finns så många bra kvinnor. Skaffa barn med dom, och ägna inte en sekund åt fula kossor som spottar på de som byggt det samhälle som tillåtit dem att bli dessa bortskämda kossor från första början.

Det finns något så extremt vidrigt i deras personligheter. Vårt folk är under angrepp. Med våld, förlöjliganden och diskriminering förnedras och förtrycks BÅDE vita män och vita kvinnor. Det är alla vita, både män och kvinnor, som får vår välfärd utsugen och våra länder sönderslagna.

Vad gör du dessa vidriga as när vi utsätts för denna attack? Jo, de försöker alliera sig med de som attackerar. "Det är de vita MÄNNEN", skriker de när ockupanter tar våra länder. "Jag är på er sida, jag är vit men jag är kvinna, det är bara de vita männen ni ska ge er på, inte mig".

Som att någon tränger sig in i deras hus för att mörda och ta över, och de pekar på sin pappa och sin bror och skriker "ta dem, det är de som bestämmer här, jag är på er sida om ni tar över".

Förolämpa dem, spotta på dem. Men samtala för fan aldrig med dem. De förtjänar inget annat än hat och förakt.
Citera
2017-03-30, 03:11
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
När man läser om omöjligheten för Sverige att utvisa ens 20 afghaner så går man genom sorgestadier, tycker jag. Nu har jag nog nått slutstadiet: acceptans. Vi är körda. En viss sorgsenhet infaller när jag vet att cancerpatienten är i sitt slutstadie. Afghanhistorierna var lögn från början och det lönar sig inte kämpa. Man har media och allt emot sig.

82% av afghanerna har fått uppehållstillstånd, stod det i Expressen igår. Även om vi bara utvisar 1% av afghanerna (några hundra personer) så vill media och snyftgruppen #vistårinteut vrida det till att vi gör något "skamligt" som historian "kommer döma oss för". Jag kan lova att nästa gång vi tar in , säg, 1 miljon av de mest outbildade människorna från de minst utvecklade platserna på jorden, med våldtäkts och pedofilikulturer, så kommer det snyftas lika mycket om vi så bara skickar hem 100 av dem. Sveriges asylpolitik är som en frivillig våldtäkt, och vi svenska folket är den blonda flickan som bjöd in [en mörkhyad] för att få utstå behandlingen, och sen måste leva tillsammans med vederbörande, allt medan media och batiktanterna vill få det till att det är synd om [den mörkhyade].
(har avsiktligt censurerat vissa ord för att förhoppningsvis slippa bli åtalad för HMF)

Tyskland har utvisat afghaner sedan december (http://www.smh.com.au/world/migrant-crisis/germany-deports-50-rejected-afghan-migrants-20161215-gtbqks.html), och Tyskland är inte RIKTIGT lika styrda av batikhäxor och känslo"argument" som Sverige.
12 500 är planerade att utvisas från Tyskland: http://www.dw.com/en/germany-to-repatriate-about-12000-afghans-report/a-36421862

Men Sverige ska alltid vara bäst i klassen. Endast Sverige svenska afghaner har.
Jag vet inte varför jag alltid känner sån lust att ta livet av mig när jag läser om de här hazarbedragarna. De kommer att leva som zigenare i Sverige och i framtiden kommer man fråga sig: "varför tog ni hit dem? insåg ni inte att denna typ av mångkultur inte bygger ett högteknoligiskt samhälle?"

Nåväl, alla fåniga ideologier går upp som en sol och krashar som en pannkaka. De måste genomgå den processen för att överges. Det hände med nazismen, kommunismen och avregleringarna på finansmarknaden. Det måste nog hända med "humanitära stormakten" också. Historian visar på att ingen humanitär stormakt överlevt särskilt länge.

Dags att fundera ut några positiva egenskaper hos hazarerna, framtidens unga svenskar:
* De tycker inte om sunnimuslimer och fundamentalister som ISIS. Så terrorism behöver vi inte oroa oss för.
* Många av dem är nog ändå hyfsat ambitiösa. De har ju tagit sig ändå hit med hopsparade pengar i hopp om att skapa sig ett bättre liv. Sen är det nog svårt att som 25-åring låtsas vara 16 och läsa in gymnasium och högskola.

Som du sa. Tänk på det som en cancerpatient. Du vill inte att de ska ske men det kommer ske vare sig du vill det eller inte.

Jag har redan gett upp. Röstar inte ens längre och letar varje år efter ett nytt land jag kan bostätta mig i för gott.

Men låt alla dom här personerna (speciellt damerna) uppleva det här själva.
Citera
2017-03-30, 04:21
Avstängd
Knivur-273s avatar
Vad "söta" de är, de där liderliga batikhäxorna med sina rynkor och påsar under ögonen. Deras fettvalkar, som kommer män att se dem som prinsessor. Nä, Nöff Nöff säger jag. Jag avstår hellre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in