2017-03-29, 16:56
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanna.J
Vi håller oss till empirisk fakta, lilla gubben.. dom unga röstade för att stanna kvar i Eu i Storbritannien och dom unga röstade för Hillary Rodham Clinton överlägset över Trump. Så håll dig till empirisk fakta och inse att ungdomen kommer att krossa er rasister och troll. Fi är framtiden eftersom dom består av unga, medvetna och empatiska människor som vill hjälpa alla människor... oavsett hudfärg, religion eller från vilket land man kommer ifrån. Du kallar mig rasist, men det är inte jag som vill skicka tillbaka barn till krig endast för att de är rasifierade, men det vill du.

du kanske borde läsa på lite om kolonialismen och den vita mannens slavhandel? Vi har ställt till det för fredliga människor runt om världen och nu måste vi hjälpa dom. Förresten går det inte att vara rasitisk mot vita män eftersom vi lever i ett patriarkat.

Här kan du läsa på lite: http://feministisktinitiativ.se/

Nej, det gör ni inte. Jag tänker inte nedvärdera mig själv till att ta till maktspråk och okvädingsord i den här diskussionen, men du titulerar dig som ung kvinna, jag titulerar mig inte som något av dem, så du får kalla mig för "lilla gubben" om du vill, men det är inget argument. Möjligen ett argumentationsfel dock då du egentligen bara slänger ur dig ett postulat och i samma andetag nedvärderar motparten.
Då vet jag vilken nivå vi håller oss på.

Ja, det där fenomenet är världsomfattande. Jämför du skolval med reella val så ser man att unga röstar på mer känslomässigt attraktiva partier, men sedan när de växer upp så tenderar detta att skifta till att bli mer högerorienterat sett över hela spektrumet. Att unga röstade för att stanna i EU och på Hillary visar på att vi håller med varandra om det där, men det är fortfarande inget argument till vad som är rätt eller fel.
Det är ju ett absurt argument att hävda att man har mer rätt bara för att man är ung. Då har ju motsatt argument mer stöd, men är fortfarande ett argumentationsfel.
Kom med argument istället.

Du har inte presenterat någon slags analys eller empiri för något du påstått hittills. Du bara upprepar att "unga" kommer "krossa" "rasister" och "troll". Ska vi kolla på siffrorna så finns det ingen sådan trend i nuläget, och inget som indikerar att det kommer bli så heller. Tvärtom.

Sen gör du det igen, du upprepar att Fi är framtiden eftersom; de är unga, medvetna och empatiska. Hur härleder du ett trendskifte ur den nuvarande trenden ur det faktumet att Fis väljare har låg ålder, är "medvetna", vilket du gärna får definiera, och är empatiska? Jag är också empatisk. Jag skulle hävda att jag är mer empatisk än du då jag tror du är mer intresserad av att anses vara empatisk, än jag som lagt ner tid och offrat saker för att hjälpa så många som möjligt på det sättet jag tror är rätt. Motivera, konkretisera.

Nej, jag kallade dig inte rasist, jag sa att det du skrev var rasistiskt.

Jag vill inte skicka tillbaka barn i krig. Det är ingen som vill, och det är ingen som gör det heller. De som skickas tillbaka är varken barn eller skickas tillbaka i krig. Det är olagligt i nuvarande läge dessutom.

Varför har jag skuld för någonting jag inte gjort, som någon helt annan gjort i en helt annan tid än mig? Varför har jag kollektivt ansvar i egenskap av min hudfärg för vad mina förfäder har gjort tidigare? Varför har jag ansvar för vad vita gör idag? Varken jag eller någon annan har deltagit i koloniseringen eller slavhandeln.

Ja, jag vill hjälpa fler än dig. Mer effektivt.

Konceptet "rasism" är inte på något sätt i motsatsförhållande till ett "patriarkat" eller ej eftersom definitionen inte innebär någonting gällande det.
Senast redigerad av Bara-Robin 2017-03-29 kl. 17:26.
Citera
2017-03-29, 17:05
Medlem
deadsets avatar
Redan på flyktingboendet börjar desperata svenska kåtkärringar knulla dessa "barn" hejvilt i äckliga gruppsexorgier. Det är faktiskt inte särskilt konstigt att vi får problem med gruppvåldtäkter, när dessa kåtkärringar står med plakat och hjärtan och delar ut pussar redan på perrongen. Dessa kärringar signalerar att svenska kvinnor är fritt villebråd.

Sedan står de och skriker och bölar när våldtäktsmännen utvisas.

Absurdistan.
Senast redigerad av deadset 2017-03-29 kl. 17:08.
Citera
2017-03-29, 17:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Fi har ett provinsiellt och inskränkt perspektiv.

En marockan, som begår brott i Sverige, kan utvisas till Marocko.

En svensk, som begår brott i Marocko, kan utvisas till Sverige.

Frågor på det?
Ja, här en fråga!

Hade du varit okej med om polisen omhändertog ditt barn och skickade henom till krigens helvete? Nej jag tänkte väl det..

Den frågan relaterar inte alls till Fis provinsiella och inskränkta perspektiv.

En marockan, som begår brott i Sverige, kan utvisas till Marocko.

En svensk, som begår brott i Marocko, kan utvisas till Sverige.

Citat:
.. vi kanske ska kolla oss själva i spegeln och tänka över vad dina åsikter och vidriga politik gör med riktiga människor av kött och blod.
Rätten att leva i ett fredligt och säkert samhälle är värden varken jag eller fi tänker tumma på.

Ja, låt oss tänka på vad din politik gör med riktiga människor av kött och blod.

Hur många våldtagna svenska kvinnor anser du, att din politik får kosta?
Citera
2017-03-29, 17:12
Medlem
de.Montforts avatar
På tal om Brexit var det äldre som tog in Storbritannien i EU och nu äldre som tog ut Storbritannien ur EU eller röstade för Brexit då Storbritannien inte är ute än. Det finns en anledning till att unga är opålitliga. Som ung är man ofta progressiv för att vända sig höger när man har egen inkomst och skatt ska betalas in och distribueras.

26% röstberättigade röstade på Clinton och Trump (2.8 miljoner fler personröster fick Clinton) inte ens nära av alla som röstade i valet 28% av hipanics röstade på Trump och 53% av ljushyade kvinnor. Helfestligt att Sanna.J verkar stötta Clinton, wall street och fortsatt krig och kolonisering. Till och med huffpost ser komplexiteten i Clintons framtoning och politik.

http://m.huffpost.com/us/entry/9168938
Citera
2017-03-29, 17:14
Medlem
Jag tror F! är så storsinta att de hellre tar smällen själva och blir våldtagna så att flickorna i utländska våldtäktsmäns hemländer ska slippa lindrigare undan. Det ultimata uttrycket för systerskapet!
Citera
2017-03-29, 17:14
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Sluta förstöra diskussionen med dina idiot-inlägg. Fi värnar om allas lika värde, även ditt idiotvärde, och tänker inte skicka tillbaka oskyldiga barn till krig.. Det finns även kriminella bland svenska vita män, men dom vill ni inte skicka tillbaka!!? ni skickar hellre oskylidiga barn tillbaka till krig och förtryck. Detta kommer Fi hindra när dom kommer in i riksdan 2018.

Där avslöjade du ditt bristande intellekt. Jisses. Tänker inte förklarar varför ditt resonemang är tokigt för du lär inte förstå ändå.
Citera
2017-03-29, 17:21
Medlem
de.Montforts avatar
Om Sanna.J inte varit en globalist har det faktum att Lockheed Martin stöttade Clinton skrämt vettet ur Sanna.J. Nu är hon dock en globalist som stöttar big companys, wall street och krig.
Citera
2017-03-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Man tycker att du och likasinnade skulle kunna försörja så många afghaner (eller andra) som ni vill, utan att tvinga andra till detsamma. Ni kunde t.ex. öppna ett "gratis" hotell i Kabul där allt som "afghanbarnen" kan tänkas önska tillhandahålles på er bekostnad.

Det är en riktigt smart ide. Någon borde trolla sig in på deras fb grupp, och dra ihop ett gäng tanter som åker ner till Afghanistan. De kunde mellanlanda i Iran och hämta upp männens fruar och barn och övrig släkt. Tillsammans med återvändarbidraget på 30 000 kr kan de leva gott därnere. Deras älskade afghanpojkar kan ordna varsin make åt dem så att de kan bli afghaner själva.
Citera
2017-03-29, 17:23
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murder Inc.
Jag tror F! är så storsinta att de hellre tar smällen själva och blir våldtagna så att flickorna i utländska våldtäktsmäns hemländer ska slippa lindrigare undan. Det ultimata uttrycket för systerskapet!

FI:s representant här tänker ju jobba arslena av sig Jag tycker nästan synd om gubbarnen som utnyttjas sexuellt av sexuellt svältande batikhäxor.
Citera
2017-03-29, 17:23
Medlem
Sanna.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De som lider som mest finns i flyktingläger eller övergivna i krigshärdarna av "män", som kvinnor och barn.
Varför skulle vi skicka våra barn till Afghanistan?
Jag anser att vi inte ska skicka tillbaka någon till krig och elände. Min poäng är det är tydligt att många i denna tråd hellre skickar flyktingbarn till döden än att skicka svenska vita kriminella män till döden.. Jag kallar det rasism.
Citat:
För att göra skillnad måste man komma in i riksdagen och det ser inte så ljust ut för F! idag, eller hur?
Det ser bra ut. Men kan tyvärr inte nå upp till 10 procent (vårat mål ) över en natt, utan det krävs tid o engagemang. Opinionsundersökningar är inte bra på att mäta oss.. de brukar underskatta oss och därför tror jag att vi kommer in i riksdan på kanske 4-6 procent efter valet. Jag är redan taggad!
Citat:
Ja det är en skam för Sverige med sådana ryggradslösa politiker som låter drägg komma hit och våldta, råna och misshandla folk. Glöm inte att det driver omkring ca 50.000 pers som myndigheterna inte har en aning om var de finns.

Det värsta är att vi låter folk komma tillbaka in i landet efter det att de varit krigat för t.ex IS. Har de en gång valt att slåss så stäng gränsen för dem.
Fast du måste sätta in dessa människor i en kontext. Om sitt hemland har blivit bombat och man har förlorat hus och familj går det inte längre att beskylla dessa människor för hur de väljer att sörja. När dessa traumatiserade människor återvänder måste en handlingsplan träda i kraft där vi ger psykisk vård och omhändertaga. Att skicka tillbaka dessa människor löser inte problemet.
Citera
2017-03-29, 17:24
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Jag anser att vi inte ska skicka tillbaka någon till krig och elände.

Det är känsloargument. Vilket som tur är våran regering inte går efter.
Citera
2017-03-29, 17:26
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Min poäng är det är tydligt att många i denna tråd hellre skickar flyktingbarn till döden än att skicka svenska vita kriminella män till döden.. Jag kallar det rasism.

Haha det här argumentet om "var ska vi skicka Svenska män" är ett #jagärhär fenomen. Ni verkar inte förstå att i Sverige utvisar vi inte folk med medborgarskap ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in