2017-03-29, 16:36
Medlem
Sanna.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Välkommen till Flashback. Jag tror inte du blir så långvarig.

För att inleda din Flashbackkarriär så kan vi börja diskutera om de subjektiva känslorna "hopp" eller "ilska" har någon kausal påverkan på empirisk fakta.
Du säger att Fi är framtiden eftersom... så är dina argument skillnader i känslor. Uppfattar jag dig korrekt?
Även, är det troligt att ett parti med "unga" individer är framtiden när gruppen "unga" inte ens är speciellt många?
Sedan är det ett rasistiskt argument i sig självt att hävda att vi vita svenskar har kollektivt ansvar för bombningar som andra vita gjort, vilket du insinuerar.
Att Sverige är bättre än dessa länder håller jag dock med om, för att tala generellt. Men det var inte där din poäng var. Du ville aldrig jämföra, utan du ville mest få in punchlinen att "den vite mannen" har bombat dessa länder, och därför måste vi ha invandring.
Vill vi hjälpa flyktingar så ska vi göra detta effektivt. På plats, flest räddade liv per krona.
Är det "den vite mannens" krig det som händer i Mellanöstern och Afrika? På vilket sätt, och hur härleder du att invandring till Sverige ska motiveras av detta?
Vi håller oss till empirisk fakta, lilla gubben.. dom unga röstade för att stanna kvar i Eu i Storbritannien och dom unga röstade för Hillary Rodham Clinton överlägset över Trump. Så håll dig till empirisk fakta och inse att ungdomen kommer att krossa er rasister och troll. Fi är framtiden eftersom dom består av unga, medvetna och empatiska människor som vill hjälpa alla människor... oavsett hudfärg, religion eller från vilket land man kommer ifrån. Du kallar mig rasist, men det är inte jag som vill skicka tillbaka barn till krig endast för att de är rasifierade, men det vill du.

du kanske borde läsa på lite om kolonialismen och den vita mannens slavhandel? Vi har ställt till det för fredliga människor runt om världen och nu måste vi hjälpa dom. Förresten går det inte att vara rasitisk mot vita män eftersom vi lever i ett patriarkat.

Här kan du läsa på lite: http://feministisktinitiativ.se/
Citera
2017-03-29, 16:37
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanna.J
Fi värnar om allas lika värde, även ditt idiotvärde, och tänker inte skicka tillbaka oskyldiga barn till krig.. Det finns även kriminella bland svenska vita män, men dom vill ni inte skicka tillbaka!!? ni skickar hellre oskylidiga barn tillbaka till krig och förtryck. Detta kommer Fi hindra när dom kommer in i riksdan 2018.

Fi har ett provinsiellt och inskränkt perspektiv.

En marockan, som begår brott i Sverige, kan utvisas till Marocko.

En svensk, som begår brott i Marocko, kan utvisas till Sverige.

Frågor på det?
Citera
2017-03-29, 16:38
Medlem
Sanna.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vart ska man skicka en svensk man eller kvinna som begår ett brott? Och vart ska man i Somalia skicka en somalisk man eller kvinna som begår brott?
Vi ska inte skicka hem någon, alla har rätt till vård, oavsett hudfärg. därför kommer även somalier att få vård och utbildning i sverige om de begår brott, precis som alla andra.
Citera
2017-03-29, 16:40
Medlem
Sanna.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emasculated-Dhimmi
Ditt inlägg är fullkomligt ologiskt. Du verkar parafrasera Fis nya partiledare.
Hur ska man kunna utvisa en svensk medborgare till ett annat land?
Kriminella svenska män (eller kvinnor) oavsett hudfärg kan inte utvisas.
Hur menar du?
Min poäng var att ni rasister hellre utvisar barn till krig, än att ni skulle vilja utvisa vita kriminella män. Det är ologiskt och inte minst sagt rasistiskt. Jag och Fi står för allas lika värde och tänker inte skicka tillbaka någon till krig, oavsett hudfärg. alla har rätt till kvalititetsvård och utbildningen i det här landet, oavsett om man är en brottsling eller ej.
Citera
2017-03-29, 16:42
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Inget för oss med svaga nerver. Se batikhäxornas kärleksförklaringar på egen risk.

https://www.youtube.com/watch?v=3vTL28TqnK4

De Goda Kvinnorna går till attack mot filmen.

Vi kommer att polisanmäla den här filmen eftersom den är skärmdumpar från en sluten grupp samt att den utmålar goda kvinnor som sexköpare.

Man skäms bokstavligen ögonen ur sig över att vara svensk när man tittar på det där eländet. Man skrattar ut högt och vrider sig av obehag om vartannat. Otroligt pinsamt.

Tänk vilken bild dessa desperata kåtkärringar skapar av svenska kvinnor utomlands.

Inte undra på att det våldtas i det här landet åt höger och vänster.
Citera
2017-03-29, 16:43
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Vi håller oss till empirisk fakta, lilla gubben.. dom unga röstade för att stanna kvar i Eu i Storbritannien och dom unga röstade för Hillary Rodham Clinton överlägset över Trump. Så håll dig till empirisk fakta och inse att ungdomen kommer att krossa er rasister och troll. Fi är framtiden eftersom dom består av unga, medvetna och empatiska människor som vill hjälpa alla människor... oavsett hudfärg, religion eller från vilket land man kommer ifrån. Du kallar mig rasist, men det är inte jag som vill skicka tillbaka barn till krig endast för att de är rasifierade, men det vill du.

du kanske borde läsa på lite om kolonialismen och den vita mannens slavhandel? Vi har ställt till det för fredliga människor runt om världen och nu måste vi hjälpa dom. Förresten går det inte att vara rasitisk mot vita män eftersom vi lever i ett patriarkat.

Här kan du läsa på lite: http://feministisktinitiativ.se/

Kan ingen av er troll försöka föra en seriös diskussion? Vad tror ni att ni vinner på menlösa provokationer utan faktagrund?

PS! "lilla gubben" är härskarteknik.
Citera
2017-03-29, 16:44
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Vi ska inte skicka hem någon, alla har rätt till vård, oavsett hudfärg. därför kommer även somalier att få vård och utbildning i sverige om de begår brott, precis som alla andra.

Du var verkligen vit och korkad som få. Eller kanske svart eller brun. Spelar egentligen ingen roll. Det var inget svar på min fråga. Om du inte orkar, eller kan förstå för den delen så läs igenom igen vad jag citerade av dig. Och svara då. Kan du inte bättre än det du svarade nu, så avstå, ditt vita kadaver.
Citera
2017-03-29, 16:47
Medlem
Sanna.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Och här kvalade du in som efterbliven /idoit alternativt både och. Kan du inte skilja på de med medborgarskap och de utan skall du vara tyst för att nte torgföra din dumhet. Givetvis hade vi deporterat vita svenska brottsliga män om vi kunnat, sverige har dock inte tillgång till straffkolonier även om det varit önskvärt.
Medborgarskap är en social konstruktion. Att skicka barn till krigets helvete är inte en social konstruktion, det är verklighet. Jag och fi tänker jobba arslena av oss för att förhindra att fler sådana här inhumana utvisningar sker.
Citera
2017-03-29, 16:50
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Medborgarskap är en social konstruktion. Att skicka barn till krigets helvete är inte en social konstruktion, det är verklighet. Jag och fi tänker jobba arslena av oss för att förhindra att fler sådana här inhumana utvisningar sker.

Själv tänker jag jobba arslet av mig för att alla som inte hör hemma här ska UT.

PÅ LIVSTID.
Citera
2017-03-29, 16:52
Medlem
Sanna.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Fi har ett provinsiellt och inskränkt perspektiv.

En marockan, som begår brott i Sverige, kan utvisas till Marocko.

En svensk, som begår brott i Marocko, kan utvisas till Sverige.

Frågor på det?
Ja, här en fråga!

Hade du varit okej med om polisen omhändertog ditt barn och skickade henom till krigens helvete? Nej jag tänkte väl det.. så vi kanske ska kolla oss själva i spegeln och tänka över vad dina åsikter och vidriga politik gör med riktiga människor av kött och blod. Rätten att leva i ett fredligt och säkert samhälle är värden varken jag eller fi tänker tumma på.
Citera
2017-03-29, 16:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
En skam för Sverige! Var är humaniteten? Hade ni velat skicka iväg era barn till Afghanistan och krig och helvete nej jag tänkte väl inte det. Vi måste säkra asylrätten för de människor som lider som mest, folk som flyr krig och förföljelse. Den rödgröna regeringen tar inte sitt uppdrag på allvar, förhoppningsvis kan Fi göra lite nytta efter valet 2018.

#vistårinteut

De som lider som mest finns i flyktingläger eller övergivna i krigshärdarna av "män", som kvinnor och barn.
Varför skulle vi skicka våra barn till Afghanistan?

För att göra skillnad måste man komma in i riksdagen och det ser inte så ljust ut för F! idag, eller hur?

Ja det är en skam för Sverige med sådana ryggradslösa politiker som låter drägg komma hit och våldta, råna och misshandla folk. Glöm inte att det driver omkring ca 50.000 pers som myndigheterna inte har en aning om var de finns.

Det värsta är att vi låter folk komma tillbaka in i landet efter det att de varit krigat för t.ex IS. Har de en gång valt att slåss så stäng gränsen för dem.
Citera
2017-03-29, 16:56
Medlem
Citat:

Är du medveten om att 23% av jordens befolkning är muslimer? Tror du att Europa kan "rädda dom". Sanningen är att de behöver börja använda kondomer. Idag föds det 20 ggr fler muslimer enbart i Europas muslimska grannländer än i Europa, År 1900 var siffran 1:1. I Afghanistan fanns det 5 miljoner år 1900. Precis som i Sverige. Idag är Afghanerna 30 miljoner trots att de är totalt ofömögna att ens kaffa kolhydrater till den egna befolkningen. Den Muhammedanska världen måste ta EGET ansvar och införa en enbarnspolitik som i Kina. Europa kan omöjligt vara en avstjälpningsplats för deras egengenerarade problem. Idag kan Europa ta emot 50 miljoner muhammedaner om året och det svämmar ändå över. Om 10 år är Afghanerna 50-60 miljoner. - Inser du inte att det aldrig tar slut och att flödet bara eskalerar. - Tänk människa tänk. - Enbart i Kairo bor det idag närmare 100 miljoner. Om 10 år är de 150 miljoner - Vill du verkligen att de alla skall komma hit? Vad löser det? Abolut INGENTING.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-03-29 kl. 17:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in