Citat:
Ursprungligen postat av
Sanna.J
SD är en fluga, de är borta inom några år. Fi är framtiden eftersom dom består av unga och hoppfulla individer, inte arga rasister. Sverige är mycket bätre än Syrien eller Afghanistan eller något annat land som den vita mannen har bombat, så nu är det dags att vi ungdomar och kvinnor säger ifrån.. Vi måste ta in dessa flyktingbarn och låta dom få en framtid... och skydda dom från den vita mannens krig.
Välkommen till Flashback. Jag tror inte du blir så långvarig.
För att inleda din Flashbackkarriär så kan vi börja diskutera om de subjektiva känslorna "hopp" eller "ilska" har någon kausal påverkan på empirisk fakta.
Du säger att Fi är framtiden eftersom... så är dina argument skillnader i känslor. Uppfattar jag dig korrekt?
Även, är det troligt att ett parti med "unga" individer är framtiden när gruppen "unga" inte ens är speciellt många?
Sedan är det ett rasistiskt argument i sig självt att hävda att vi vita svenskar har kollektivt ansvar för bombningar som andra vita gjort, vilket du insinuerar.
Att Sverige är bättre än dessa länder håller jag dock med om, för att tala generellt. Men det var inte där din poäng var. Du ville aldrig jämföra, utan du ville mest få in punchlinen att "den vite mannen" har bombat dessa länder, och därför måste vi ha invandring.
Vill vi hjälpa flyktingar så ska vi göra detta effektivt. På plats, flest räddade liv per krona.
Är det "den vite mannens" krig det som händer i Mellanöstern och Afrika? På vilket sätt, och hur härleder du att invandring till Sverige ska motiveras av detta?