Citat:
Ursprungligen postat av
Svennefjollan
http://www.cbsnews.com/news/congo-caucasian-bodies-un-experts-disappeared/
Mig veterligen var hon från Latinamerika...platsar inte som Caucasian då. Fast amerikansk press vet inte att hon är "svensk"
Caucasian är det engelska ordet för "etnisk vit", kaukasisk ras alltså. I det engelska språket så är alla vita kaukasier.
Det är ett mycket gammalt ord ifrån den tiden man trodde att alla vita människor kom ifrån Kaukasus.
I media och inom polisverksamheten skriver man hellre caucasian istället för "white" eftersom "white" kan uppfattas som rasistiskt (negativ eller positiv bemärkelse).
Latinos ses inte som en ras i engelskan, nej där är det språket som är viktigt, är det italienska, spanska eller portugisiska så är de automatiskt latinos i vanliga fall. Latinos brukar ofta betecknas som vita, kaukasoider.
Vad skiljer då kaukasoider ifrån tex negroider då Jo det ser man på skallformen.
Är kropparna inte äldre än så här så torde DNA-bevis kunna hittas om de ligger i kylrum förstås.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svennefjollan
Play with fire and you get burned.
Det ligger något i detta ja... Jag tror faktiskt att det var lite av en tillfällighet att Zaida och Sharp blev måltavlor här. Det är inget ovanligt att dessa djungelmänniskor tar igen en del av sin frustration på vita. Men det är liksom ett normaltillstånd att då och då mörda och skända folk där.
Jag kommer ihåg en korre som brukade befinna sig i Afrika och allting, precis allting var väldigt laidback, posten kunde komma 1-2 månader försenad osv. När han skulle intervjua en afrikansk minister så var afrikanen så redlöst berusad att han fått läggas in på sjukhus för alkoholförgiftning.
När intervjun äntligen blev av glömde afrikanen frågorna och vad han hade svarat. Rena gökboet i statsförvaltningarna ibland sade han...