Citat:
Ursprungligen postat av
xcom
Va glada dom anhöriga ska bli då att dom får stora fördelar. Säger inget om att det du säger om FN utan den mer eller mindre svenska tystnaden bland politiker, och media av anledningar som har med det politiska korrekta klimatet som runt exempelvis afrikaner som jag syftar till. Nyheten är ju fan större i utlandet än här vad säger det och varför är det så. Hon är ju till trots svensk medborgare, även om hon va där på uppdrag av FN, UN, Sida??
Bara för att en person jobbar på uppdrag åt olika organisationer så innebär det inte att Sverige inte behöver bry sig eller fördöma. Har själv en dåre till morsa som farit 4 gånger ut i Guatemalas landskap på mer eller mindre samma sätt som denna kvinna för ca 15 år sen Sida uppdrag för kvinnlig rösträtt.
Jag förstår hur du menar, no hard feelings please.
Just med FN så blir allt lite speciellt, särskilt för Sverige som alltid har lutat sig mot FN för att försvara en del av sin utrikespolitik.
En FN tjänsteman är lite av en "världsmedborgare" som inte betala någon skatt i Sverige och därav så tar FN över mycket av Svenska statens "skyldigheter".
Din mamma var SIDA-anställd och som sådan så var hon hela tiden under Svenska UD's vingar (om hon inte var sekonderad till FN som en "expert"?)
Däremot så är jag helt enig med dig om att Svensk media har visat en enorm flathet som gränsar till förräderi mot Svenska nyhetskonsumenter.
Att Svensk media inte gräver efter information vad det gäller hur Zaidas mopedresa överhuvudtaget kunde genomföras, vilken säkerhetsinformation som hon erhöll innan sitt uppdrag, om hennes mopedresa utan personligt skydd/väpnad eskort var sanktionerad (och i sådana fall av vem), det är för mig ett bevis på att Svensk media genomgår en härdsmälta.
Och, det får mig att tro att alla V och MP i den Svenska journalistkåren nu gör sitt bästa för att dölja eventuella misstag som kanske Zaida själv gjorde genom att själv ta beslutet om mopedresan?