Citat:
Ursprungligen postat av
sonofnature
Ni som kör 3 backlinje
Har ni fri roll på rm och lm ?
Tycker dom syns knappt. Så tänkte det kanske hjälper ?
Jag kör i detta nu 3-4-3 (tror det egentligen heter 3-4-1-2) och jag trivs rätt bra med det.
Det är en väldigt offensiv uppställning där man har många alternativ i anfallet.
Jag kan inte säga att jag saknar vare sig en CAM eller en CDM.
Däremot måste man ju tänka till i försvarsspelet och jobba hem med mittfältet och låta AI: n sköta backarna. Framförallt när motståndaren ställer om. Å andra sidan, det känns ju som att alla som kör åttamannaförsvar ändå spelar likadant så det är nog ingen skillnad.
Jag tycker heller inte att jag släpper in värst så mycket mer målchanser mot mig från kanterna. Det gäller att jaga ikapp med yttermittfältarna i defensiven och låta mittbackarna hålla boxen.
AI: n har ju en tendens att själv vilja gå med backarna men ser du till att vara där med mittfältare så brukar det lösa sig.
Jag har förresten inte fri roll på någon i den där uppställningen. Jag tror jag kör mixed på kantspelarna.
Min striker har jag som target player och använder Aduriz specialkort (den blåa) till det.
Viktigt med bra fysik, bollkontroll och skott. Speeden känns inte lika viktig på en target.