2017-03-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
vem kör du som CDM? ingen av dem har rätt wr för en defensiv mitt.. hade slängt in De Rossi där och tagit bort Bonaventura.. sen ändra instruktioner så cdm + alla försvarare stannar kvar hemma...
alla 3 anfallare stanna framåt och löp på djupet..
Sen är custom tactics viktiga här med..

Har Nainggolan 88 rated som CDM. Flytta upp honom?

Nu satte jag Stanna i försvar på hela backlinjen och CDM som är De Rossi. De Rossi satte jag också på att skära av passningsvägar. Bonaventura får balanserat försvar/anfall medan Nainggolan tog jag "kom upp" på.

Dybala stannar i anfall. Gomez Pressar backlinjen och smyger in bakom. Perisic får "stanna centralt" och pressa backlinjen.

Vad tros om detta?
Senast redigerad av Krismikk 2017-03-28 kl. 16:36.
Citera
2017-03-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Har Nainggolan 88 rated som CDM. Flytta upp honom?

Nu satte jag Stanna i försvar på hela backlinjen och CDM som är De Rossi. De Rossi satte jag också på att skära av passningsvägar. Bonaventura får balanserat försvar/anfall medan Nainggolan tog jag "kom upp" på.

Dybala stannar i anfall. Gomez Pressar backlinjen och smyger in bakom. Perisic får "stanna centralt" och pressa backlinjen.

Vad tros om detta?

hade haft balanserat på Nainggolan också.. låt båda mittfältarna springa upp och ner, funkar bäst för mig iallafall..

EDIT: sen brukar jag köra custom tactics där jag kör låg press men hög aggresivitet...innebär att de sjunker ner lite men går fram och stöter på bollhållare..funkar bra som jag spelar iaf..vinna tillbaka bollen fort...
Citera
2017-03-28, 16:59
Medlem
Citat:
hade haft balanserat på Nainggolan också.. låt båda mittfältarna springa upp och ner, funkar bäst för mig iallafall..

EDIT: sen brukar jag köra custom tactics där jag kör låg press men hög aggresivitet...innebär att de sjunker ner lite men går fram och stöter på bollhållare..funkar bra som jag spelar iaf..vinna tillbaka bollen fort...

Allså OMG!!! Spelat två matcher nu. Båda motståndarna har quittat i ca 30 minuten. Gomez har gjort hattrick i båda och Bonaventura smekte in en också.

Dvs 3-0 och 4-0 på 30 min i första halvleken i båda matcherna. I division 2..... Gomez är fanemig sjuk nu med detta?!?! TACK älskar er
Citera
2017-03-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Allså OMG!!! Spelat två matcher nu. Båda motståndarna har quittat i ca 30 minuten. Gomez har gjort hattrick i båda och Bonaventura smekte in en också.

Dvs 3-0 och 4-0 på 30 min i första halvleken i båda matcherna. I division 2..... Gomez är fanemig sjuk nu med detta?!?! TACK älskar er

haha gött och höra.. instruktioner, rätt wr och custom tactics är A och O..hoppas det håller i sig
Citera
2017-03-28, 17:06
Medlem
Vet inte ifall någon testat Lars Stindls specialkort, men han är att rekommendera!
Kör han dock som CDM i mitt lag:

https://www.futbin.com/17/squad/2712925

Men han har M/M i work-rate så fungerar utmärkt
Citera
2017-03-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockel
Vet inte ifall någon testat Lars Stindls specialkort, men han är att rekommendera!
Kör han dock som CDM i mitt lag:

https://www.futbin.com/17/squad/2712925

Men han har M/M i work-rate så fungerar utmärkt

jag startar såhär: https://www.futbin.com/17/squad/2713791
men byter till 4411 och spelar han som cf, riktigt fina avslut..

edit: pjaca är dock den stora stjärnan i laget. snittar 1,5 poäng/match.
överlägset bäste hy jag spelat iår.
Citera
2017-03-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ni som kör 3 backlinje

Har ni fri roll på rm och lm ?

Tycker dom syns knappt. Så tänkte det kanske hjälper ?

Jag kör i detta nu 3-4-3 (tror det egentligen heter 3-4-1-2) och jag trivs rätt bra med det.
Det är en väldigt offensiv uppställning där man har många alternativ i anfallet.
Jag kan inte säga att jag saknar vare sig en CAM eller en CDM.

Däremot måste man ju tänka till i försvarsspelet och jobba hem med mittfältet och låta AI: n sköta backarna. Framförallt när motståndaren ställer om. Å andra sidan, det känns ju som att alla som kör åttamannaförsvar ändå spelar likadant så det är nog ingen skillnad.

Jag tycker heller inte att jag släpper in värst så mycket mer målchanser mot mig från kanterna. Det gäller att jaga ikapp med yttermittfältarna i defensiven och låta mittbackarna hålla boxen.

AI: n har ju en tendens att själv vilja gå med backarna men ser du till att vara där med mittfältare så brukar det lösa sig.

Jag har förresten inte fri roll på någon i den där uppställningen. Jag tror jag kör mixed på kantspelarna.
Min striker har jag som target player och använder Aduriz specialkort (den blåa) till det.
Viktigt med bra fysik, bollkontroll och skott. Speeden känns inte lika viktig på en target.
Citera
2017-03-28, 19:10
Medlem
Tjena grappar, jag har sjunkit som en sten det senaste.. från 1an ner till 4an..
Sålt iväg hela laget o sitter nu på 3 millar.

Finns det några goa tips på lag för runt 3 millar? Gärna med Lukaku och Mertens på topp men absolut inget krav, bara ungefär så långt min kreativitet har räckt.. Men som sagt inga krav och sjukt tacksam för hjälp! Må gott. PEACE!
Citera
2017-03-28, 19:17
Medlem
Vem skulle ni valt som målvakt av dessa 4 och varför?. Buffon, Handanovic, Donnarumma (IF), Sportiello ?
Citera
2017-03-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppy
Tjena grappar, jag har sjunkit som en sten det senaste.. från 1an ner till 4an..
Sålt iväg hela laget o sitter nu på 3 millar.

Finns det några goa tips på lag för runt 3 millar? Gärna med Lukaku och Mertens på topp men absolut inget krav, bara ungefär så långt min kreativitet har räckt.. Men som sagt inga krav och sjukt tacksam för hjälp! Må gott. PEACE!

önskemål om formation?
Citera
2017-03-28, 19:27
Medlem
Citat:
önskemål om formation?
Mina formationer jag lirat med so far är
4-3-1-2
4-1-2-1-2 (2)
Och dem har delvis funkat okej, men är öppen för att även testa ny formation.
Citera
2017-03-28, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppy
Mina formationer jag lirat med so far är
4-3-1-2
4-1-2-1-2 (2)
Och dem har delvis funkat okej, men är öppen för att även testa ny formation.

https://www.futbin.com/17/squad/2715924 valfri bbva målvakt

EDIT: https://www.futbin.com/17/squad/2715971 så går ju också om du vill ha R9

EDIT2: https://www.futbin.com/17/squad/2716034 BPL/BBVA
Senast redigerad av m4staSWE 2017-03-28 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in