2017-03-27, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och några av oss är medvetande om att anledningen till detta är, att det OCKSÅ kan finnas subjektivitet i betraktandet av verkligheten.
Precis.
Hur skiljer du på subjektiv verklighet och objektiv verklighet?
Citera
2017-03-27, 11:16
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Du kan inte skriva såhär inför materialistiska ateister, de förstår inte. Deras hjärnor är alldeles för primitiva för att kunna hantera en såhär avancerad meningsuppbyggnad. De förstår bara simpla meningar. Dessutom att tillskriva stenar medvetande är inte att föredra om det inte är för att reta upp materialistiska ateister.
Snacka om att göra det lätt för sig. Intellektuell lathet.
Citera
2017-03-27, 11:16
Bannlyst
Citat:
Du kan inte skriva såhär inför materialistiska ateister, de förstår inte. Deras hjärnor är alldeles för primitiva för att kunna hantera en såhär avancerad meningsuppbyggnad. De förstår bara simpla meningar.

Citat:
Självutnämnd "auktoritet".

Totalt irrelevant.

Nej faktiskt inte. Materialistiska Ateister är fast i ett synsätt på verkligheten som är helt irrationellt. De kan inte förstå att det existerar andra perspektiv som är mer sanna, och just därför kan de inte ens förstå simpla meningar som går utanför deras världsbild.
Citera
2017-03-27, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Hur vet du hur andra organismer upplever verkligheten?
Jag gör ett antagande. Precis som alla andra människor måste göra, om vi vill leva i ett något sånär fungerande samhälle.
Citera
2017-03-27, 11:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du anser alltså att den verklighet du upplever inte har någonting med dina sinnen att göra?

Har jag inte sagd.
Citera
2017-03-27, 11:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Självutnämnd "auktoritet".

Totalt irrelevant.

Citat:
Nej faktiskt inte. Materialistiska Ateister är fast i ett synsätt på verkligheten som är helt irrationellt. De kan inte förstå att det existerar andra perspektiv som är mer sanna, och just därför kan de inte ens förstå simpla meningar som går utanför deras världsbild.

Det kan du ju i så fall käbblas med "materialistiska ateister" om.
Citera
2017-03-27, 11:26
Bannlyst
Citat:
Har jag inte sagd.

Du menar att allt du upplever genom dina sinnen är den sanna, verkliga, oföränderliga verkligheten?
Så kallad naiv realism?
Citera
2017-03-27, 11:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Precis.
Hur skiljer du på subjektiv verklighet och objektiv verklighet?

Genom att applicera strikt axiomatik och filosofisk rationalism. (Det är femtioelfta gången jag talar om detta för dig).
Citera
2017-03-27, 11:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag gör ett antagande.

Om du nu skulle ta och lära dig elementär logik; så skulle du kanske förstå skillnaden mellan strikt axiomatik och ad hoc-premissande ... och möjligen också skillnaden mellan subjektivitet och objektivitet (det senare inom det observerbara kosmos).
Citera
2017-03-27, 11:32
Bannlyst
Citat:
Genom att applicera strikt axiomatik och filosofisk rationalism. (Det är femtioelfta gången jag talar om detta för dig).
Så du skulle alltså inte komma fram till någon slutsats utan rationellt tänkande då..
Men varför ska du blanda in idéer i den verkliga världen? Idéer har väl inget med verkligheten att göra?
Citera
2017-03-27, 11:33
Bannlyst
Citat:
Om du nu skulle ta och lära dig elementär logik; så skulle du kanske förstå skillnaden mellan strikt axiomatik och ad hoc-premissande ... och möjligen också skillnaden mellan subjektivitet och objektivitet (det senare inom det observerbara kosmos).
Hur vet du hur andra organismer upplever verkligheten?
Citera
2017-03-27, 11:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du menar att allt du upplever genom dina sinnen är den sanna, verkliga, oföränderliga verkligheten?
Så kallad naiv realism?

Har jag inte heller sagt. Tvärtom har jag förklarat dom olika kriterier jag har omkring subjektivitet, objektivitet, ad hoc-premissande, strikt axiomatik, vetenskap och filosofisk rationalism.

Lär dig elementär logik och skaffa dig en ordbok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in