Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
Ska jag tolka det som att du läst hela boken och kommit till den slutsatsen som du tror att jag skulle dra efter att ha läst hela boken? säger du det så..
Nädu, det funkar bara på en som väljer att tro på det som står i den, för mig är det fullkomligt omöjligt att bända min fantasi och förnuft så mycket. Jag har helt enkelt inget behov av att tro på någonting annat än det som är.
Men, jag ska väl aldrig säga aldrig. På min dödsbädd kanske jag garderar mig, då kanske jag börjar tro eftersom det har berättats för mig att gud är en sån förlåtande entitet, det älskar alla människor (man skulle väl inte ljuga för mig?) jag menar då kommer jag ju att ha nytta av min tro

Låt se, du drar slutsatser av en bok du läst "delvis", utan att tro på den.
Stämmer det?
Men om du läser hela boken, utan att tro på den, så kommer du inte dra någon annan slutsats alls?
Stämmer det?
Tja, då spelar det ingen roll om boken skulle vara 50.000 sidor tjock då? Du kan läsa två stycken, utan att tro på dem och sedan dra en slutsats om hela boken?
Bra! Säg det till alla som inte gillar att läsa böcker. Det räcker med att de läser 2 sidor, utan att tro på dem så har de läst hela boken sen.