2017-03-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men kan du förklara att inte P alls bedömts som gärningsman under alla dessa år ?
förrän efter den där "FBI-snubben" kommer inflygande till byn- och lite ytligt fastslår att pojkvännen är mördaren ?
Han, FBI/Mark har naturligtvis inte kunnat sätta sig in i alla detaljer, det borde ta flera månader för en utredare att gå igenom allt material, men efter detta program så började folk då besluta sig för att jo den där pojkvännen- han har begått detta mordet. Allt annat polisarbete som gjorts under åren blev helt omkullkastat- jag tror inte att Mark borde ha uttalat sig på det vis som han gjorde, det var kategoriskt resonemang från hans sida, men nu granskas allt på nytt och det blir nog en lösning, till sist. Det måste finnas öppenhet att tänka sig att det är en helt annan person som mördade Eva.

Jo han har varit med på listan iaf 25år. Det var då Carl-Göran C och Seppo P förhörde nya vittnen efter inslag från efterlyst i TV3. Det var då de ville ta in honom men Christer VDK sa att det inte höll. Fem PR efter mordet, nej, går ju inte direkt att fixa en husrannsakan då. Poliserna var på hugget men inte åklagaren?? Nu uttalar C VDK sig inte om fallet, inte så konstigt med tanke på hur han fullständigt körde en hel utredning i botten. Stackars, stackars Sture.
Citera
2017-03-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsfen
Den här tråden är mycket intressant. Jag minns mycket väl när det här hände.
Jag tror som jag skrev tidigare. Laban skull inte låta sig fångas av en främling.
Det är ju en finsk spets. Men OM husse kallar så.
Är det inte så att PAJ alltid varit en man som gärna "tar hand om utsatta kvinnor" ?
Han är väl en man som gärna visar upp sig ?
Som vill synas och höras ??
Jag vet även att han kan bli mycket konstig vid ett avslut med flickvänner !!

Du har helt rätt om Laban, bara någon som kände honom skulle kunna få tag i honom. P har alltid gått på kvinnor som är lite veka, följt efter, tjatat och helt plötsligt är d bara ihop. Att komma ifrån honom sen, det har varit värre för tjejerna. Han kallar dem för fula saker, åtminstone när de inte hör honom. Han har en mycket dålig kvinnosyn. Och ja, vem kan höras och synas mest? Därav hans många yngre kompisar han hade på den tiden, de såg upp till honom på ett sätt.
Citera
2017-03-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Mig veterligen har P-A J aldrig varit misstänkt för mordet på Eva, än mindre förhörd i egenskap av misstänkt gärningsman, detta är fakta som du kan lägga till i din hög av "obestridliga" fakta.

Enligt dig får jag inte ifrågasätta kriminalteknikerns utlåtande om att fyndplatsen och brottsplatsen är densamma trots att århundradets hällregn hade pågått under hela natten och alla graverande spår och bevis var förstörda, för det är "fakta" skriver du, och dom ska man hålla sig till...

Men själv får du minsann hävda att P-A J är skyldig med 110% säkerhet trots att P aldrig ens har varit misstänkt för mordet på Eva, än mindre förhörd i egenskap av misstänkt GM. Att han aldrig har varit det är också "fakta". Men du har tydligen ensamrätt att "bestrida fakta" och påstå att P är skyldig men jag får i min lgh-teori enligt dig INTE "bestrida fakta" genom att ifrågasätta om kriminalteknikern kan ha gjort en felbedömning av brottsplatsen med tanke på att den var totalförstörd av århundradets hällregn?

Hör du inte själv hur sjukt det låter? DU har rätten att ifrågasätta fakta men inte jag?
Vad gav dig rätten att totalsåga och bespotta mig i ett 10-tal inlägg igår kväll, när du själv inte håller dig till fakta? Du vill motbevisa att P. är skyldig och jag kanske vill motbevisa eller åtminstone ifrågasätta om mordplats och fyndplats verkligen var densamma, vad är skillnaden?

Förmodligen är skillnaden att min lgh-teori inte passar in i din agenda och därför ska den utplånas eller så är det så enkelt att du anser dig vara en högre stående människa än mig och andra här i tråden.
Men om vi testar den andra teorin- att Eva levde då hon lämnade P,s lägenhet, hon åkte i bilen med B. Mördaren står o väntar i närheten av Evas hus/föräldrahem, men Eva kliver av/ur bilen och går lugnt med hunden därnedanför. Mördaren rycker åt sig närmsta cykel , och trampar snabbt ner mot Eva, när de möts slänger hen ifrån sig cykeln och attackerar Eva.
Citera
2017-03-26, 21:38
Medlem
Det fanns väl lite konstigheter redan på ridskolan ?
Unga tjejer, där hela deras liv just då handlade om
hästar. Rena smörgåbordet för en lite äldre "herre" !
Finns mycket som det pratats ang PAJ. Vad är sanning
och vad är falskt ! Nog borde vi väl fösöka få en lite mer
helhet om PAJ ??
Vem var han ..... vem ÄR han nu ??
Citera
2017-03-26, 21:53
Medlem
Citat:
helhet om PAJ ??

Han verkade ha varit populär-hade stort umgänge och olika relationer
Om han var uppriktigt intresserad av Eva, så borde detta hemska mord ha starkt påverkat honom -man undrar verkligen hur -och är han oskyldig så bör den här perioden vara hans Golgatavandring,
Om han skulle vara skyldig, så borde det rimligtvis ha visat sig på något sätt i hans beteende-
vilket det inte tycks ha gjort.
Citera
2017-03-26, 22:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
helhet om PAJ ??
Många anser att Mr.P är gärningsmannen, och det är det ju mycket möjligt att han är. Men vore det inte bättre att försöka reda ut hur det förhåller sig med den saken då, snarare än att uppmuntra till rent skvaller?
Senast redigerad av Draifos 2017-03-26 kl. 22:24.
Citera
2017-03-26, 22:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men om vi testar den andra teorin- att Eva levde då hon lämnade P,s lägenhet, hon åkte i bilen med B. Mördaren står o väntar i närheten av Evas hus/föräldrahem, men Eva kliver av/ur bilen och går lugnt med hunden därnedanför. Mördaren rycker åt sig närmsta cykel , och trampar snabbt ner mot Eva, när de möts slänger hen ifrån sig cykeln och attackerar Eva.

Ja så skulle det givetvis kunna vara, men då är inte P-A J mördaren.
Citera
2017-03-26, 22:31
Medlem
Citat:
Han verkade ha varit populär-hade stort umgänge och olika relationer
Om han var uppriktigt intresserad av Eva, så borde detta hemska mord ha starkt påverkat honom -man undrar verkligen hur -och är han oskyldig så bör den här perioden vara hans Golgatavandring,
Om han skulle vara skyldig, så borde det rimligtvis ha visat sig på något sätt i hans beteende-
vilket det inte tycks ha gjort.

Hur menar du nu? Han visade ingen sorg direkt efter Evas död, han har inte behållit kontakten med familjen, han flyttade ihop med en annan kvinna någon vecka efter att hans älskade mördats brutalt. Tycker du det beteendet är normalt?
Citera
2017-03-26, 22:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Hur menar du nu? Han visade ingen sorg direkt efter Evas död, han har inte behållit kontakten med familjen, han flyttade ihop med en annan kvinna någon vecka efter att hans älskade mördats brutalt. Tycker du det beteendet är normalt?

Han gick även ut och dansade på någon tillställning på söndagen, han var tydligen så glad att det spratt i benen redan 2 dagar efter mordet.
Citera
2017-03-26, 22:52
Medlem
Citat:
Vad kan du tänka dig för anledning att denna person skulle mörda Eva? Varför skulle denna mördare låta cykeln ligga kvar till morgonen? Hur skulle PA hitta kroppen utan vägledning? Varför skulle PA ha någon anledning att söka henne på natten? Varför skulle PA påstå att han ring och sökt henne på natten när han i verkligheten inte gjorde det? Mm mm.
Det blir många saker som inte går in i din korta teori.
Citera
2017-03-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja så skulle det givetvis kunna vara, men då är inte P-A J mördaren.
Nej- så kan det vara-
om P skulle varit den cyklande person ? som Sven såg -han sa sig kunna känna igen personen igen, Paj använde glasögon även vid denna ålder, så Sven borde ha sagt att det var en person med glasögon- tänk om vi visste-om det var en person med glasögon eller inte.
Om P nu blivit anklagad som anstiftare- så är mördaren en annan.
P är kanske inte heller anstiftaren.

Men det här anstiftar-tipset låter märkligt.
Mordet är utfört som brukar ske missbrukarkretsar- kniv och hugga 11 ggr.
Påminner mig om den kvinnan som gick in i en tygaffär och högg ihjäl affärsbiträdet-i Göteborgstrakten
liksom helt vettlöst. Utan till synes någon orsak.
Fanns det många våldsamma missbrukare där i trakten vid tiden för mordet ?-så borde dessa ha varit föremål för granskning.
OM Eva blivit dödad av någon mer närstående så är strypning-kvävning mera rimligt.
Det stämmer inte in på P- hur än det vrids och vänds, och hur illa man nu än tycker om honom- det är någon annan som gjort det här.
Citera
2017-03-26, 23:07
Medlem
[quote=moshes|60268426]Nej- så kan det vara-
om P skulle varit den cyklande person ? som Sven såg -han sa sig kunna känna igen personen igen, Paj använde glasögon även vid denna ålder, så Sven borde ha sagt att det var en person med glasögon- tänk om vi visste-om det var en person med glasögon eller inte.
Om P nu blivit anklagad som anstiftare- så är mördaren en annan.
P är kanske inte heller anstiftaren.

Men det här anstiftar-tipset låter märkligt.
Mordet är utfört som brukar ske missbrukarkretsar- kniv och hugga 11 ggr.
Påminner mig om den kvinnan som gick in i en tygaffär och högg ihjäl affärsbiträdet-i Göteborgstrakten
liksom helt vettlöst. Utan till synes någon orsak.
Fanns det många våldsamma missbrukare där i trakten vid tiden för mordet ?-så borde dessa ha varit föremål för granskning.
OM Eva blivit dödad av någon mer närstående så är strypning-kvävning mera rimligt.
Det stämmer inte in på P- hur än det vrids och vänds, och hur illa man nu än tycker om honom- det är någon annan som gjort det här.[/QUOTE]
Fanns väl även en del tecken på det.
Kan du presentera den personen för oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in