2017-03-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Vad kan du tänka dig för anledning att denna person skulle mörda Eva? Varför skulle denna mördare låta cykeln ligga kvar till morgonen? Hur skulle PA hitta kroppen utan vägledning? Varför skulle PA ha någon anledning att söka henne på natten? Varför skulle PA påstå att han ring och sökt henne på natten när han i verkligheten inte gjorde det? Mm mm.
Det blir många saker som inte går in i din korta teori.
Nej jag har inte svar på dina frågor. Vi har inte heller med en helt vanlig mördare att göra. Det är inte logiskt någonting. Irrationell mördare- varför slänger han ifrån sig cykeln och låter den ligga flera timmar?
kanske fanns mördaren själv kvar vid kroppen-flera timmar?
Enligt uppgifter så var det Anneli som hade pekat ut var Evas kropp fanns. Varför han sökte efter Eva på kvällen-ringde och körde runt och letade, det är väl någonting som han själv kan förklara och möjligtvis vet B-någonting om vad detta rörde sig om. Som skrivits här tidigare så kan det ha uppstått konflikt -mellan dessa personer . Antingen mellan Eva o B- eller mellan P och det är dessa två som får ge svaret. Blir bara spekulationer av oss andra.Det är viktigt att vi kan dryfta våra åsikter- och jag har utger mig inte heller för att veta sanningen eller svar uppgifter på vad som hände i verkligheten den kvällen.
Citera
2017-03-26, 23:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
[quote=Vidje|60268528]
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
OM Eva blivit dödad av någon mer närstående så är strypning-kvävning mera rimligt.
Det stämmer inte in på P- hur än det vrids och vänds, och hur illa man nu än tycker om honom- det är någon annan som gjort det här./QUOTE]
Fanns väl även en del tecken på det.
Kan du presentera den personen för oss.

Du som VET hur det här gick till kan väl berätta det för oss andra så vi slipper alla spekulationer? Det är jobbigt att hållas på halster.
Jag antar att det enligt dig endast finns 2 möjliga scenarion:

Alt. 1 P-A J cyklade efter Eva, kom ikapp henne och mördade henne vid Långbacken?
Alt. 2 P-A J lejde någon, som i sin tur stod och väntade in Eva vid Långbacken?

Stämmer det? och vilket av dessa 2 alt. lutar det åt?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-26 kl. 23:36.
Citera
2017-03-26, 23:52
Medlem
olovpalmes avatar
Tror inte på någon lejd mördare i dett fall.
Ett raserianfall efter ett hetsigt snack tror jag på.
En person som blivit kraftigt kränkt.
Citera
2017-03-26, 23:59
Medlem
[quote=Pudelfrillan|60268642]
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje

Du som VET hur det här gick till kan väl berätta det för oss andra så vi slipper alla spekulationer? Det är jobbigt att hållas på halster.

Alt. 1 P-A J cyklade efter Eva, kom ikapp henne och mördade henne vid Långbacken?

När jag svara Moshes så handla det om att dom som läst artiklarna kan inte ha missat att det fanns en rodnad/märke på halsen.
Några scenarior hade jag inte med där.
Citera
2017-03-27, 00:01
Medlem
Kan inte P fått höra något som oroade honom - därav alla telefonsamtal på natten, alla åkturer? Hade han fått reda på att någon ville E illa? Som han nu skyddar? Vilka tjänade på E:s död, ekonomiskt eller på något annat sätt?

A hade varit i pundarkretsar, hade något gått fel där? Hade E satt dit någon? Är det otänkbart att det inte var A som var målet?

Återigen; om mordet var beställt; vilka hade alibi den natten?
Citera
2017-03-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Jag håller fullständigt med dig och som sista alternativ blir lejd mördare. Tror det gick till som vi spekulerat om tidigare i tråden med alla vittnen inblandade och så. Lite svettigt för GM men tror ändå på den teorin.
Citera
2017-03-27, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme

Det är också vad jag tror.
Citera
2017-03-27, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
vad jag minns så var han inte överdrivet uppjagad . Utan mer som jag kände själv: att var i helsike är hon? Minns inte klädseln, men var nog ordentligt påbyltad eftersom det var kallt och blåsigt och lite duggregn

När du gick där i långbacken eller stod vid hagen, gick du förbi eller såg du dungen där Eva mördades, antar att du inte lade märke till spåren av strid? Hur såg det ut längs vägkanten? Hade polisen skött sitt jobb hade du antagligen varit ett viktigt vittne i en rättegång mot P..
Senast redigerad av echoesofglory 2017-03-27 kl. 08:31.
Citera
2017-03-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
När du gick där i långbacken eller stod vid hagen, gick du förbi eller såg du dungen där Eva mördades, antar att du inte lade märke till spåren av strid? Hur såg det ut längs vägkanten? Hade polisen skött sitt jobb hade du antagligen varit ett viktigt vittne i en rättegång mot P..
jag körde övre vägen till Evas hem och insläppet till hagen låg på översidan, så det var dit jag gick för att se om Eva var hos hästarna. Såg båda hästarna stå längst ner i hagen och som jag vet nu så låg Eva på andra sidan mittemot där dom stod. Var aldrig nere i långbacken och körde inte upp den vägen heller
Citera
2017-03-27, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
jag körde övre vägen till Evas hem och insläppet till hagen låg på översidan, så det var dit jag gick för att se om Eva var hos hästarna. Såg båda hästarna stå längst ner i hagen och som jag vet nu så låg Eva på andra sidan mittemot där dom stod. Var aldrig nere i långbacken och körde inte upp den vägen heller

Tack för svar, det förklarar varför du missade fyndplatsen och kollegieblocket, hade fått för mig att du gick. Stod paj kvar när du åkte?
Senast redigerad av echoesofglory 2017-03-27 kl. 09:14.
Citera
2017-03-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Tack för svar, det förklarar varför du missade fyndplatsen och kollegieblocket, hade fått för mig att du gick. Stod paj kvar när du åkte?
ja han var kvar
Citera
2017-03-27, 19:09
Medlem
[quote=Pudelfrillan|60268642]
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje

Kan inte tänka mig att någon förutom mördaren -vet hur det egentligen gick till -det är olika teorier-vi alla har.
Endast mördaren själv vet-och om hen är vid liv idag -så borde våldstendenserna ha visat sig också på senare tid- kanske läser hen här och ler åt alla våra olika funderingar och tror sig vara säker..
polisen jobbar vidare och nya personer och metoder kan ge svar. Lojaliteter brister och någon som burit på sanningen kanske väljer att sjunga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in