2017-03-24, 07:24
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Nej, det är mycket man inte vet!

Jag funderar på om det verkligen kan vara sant att Pege i ett sällskap suttit och tagit en medlem på brösten för att hon skulle sluta vara så "bunden". Får man göra så som pastor? Eller medmänniska över huvud taget?

Händelsen beskrivs här:

http://www.fossmo.se/svar/060718-Nanna-Parland.html
Hmm..ja, nu kan väl kanske källans egen handel och vandel möjligen ifrågasättas men...det är säkert sant. Det är förvånande hur snabbt märkliga avarter kan komma att ses som legio eller helt normala, när de sanktioneras av en förtryckt grupp människor. Då är det som om idiotin ges extra legitimitet - ingen protesterar ju när den allsmäktige, allvetande pastorn säger att nu ska vi göra så här. Brr!
Citera
2017-03-24, 14:14
Medlem
Jag tänker på detta gamla inlägg:

(FB) Knutby-tråden (2006) (39505 - 70216)

Tiden går ... Nu, när människor som kanske var inblandade i dödsfallen (?) befinner sig på skilda ställen och inte längre är vänner - börjar någon snart prata? Vill de inte lätta sitt samvete? Tror de inte de kommer bli straffade av Gud för dumheter? Eller tror de fortfarande det var Gud som var anstiftare?

Dessutom verkar annat kriminellt ha skett sedan dess!
Senast redigerad av joannaw 2017-03-24 kl. 14:17.
Citera
2017-03-25, 08:22
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Jag tänker på detta gamla inlägg:

(FB) Knutby-tråden (2006) (39505 - 70216)

Tiden går ... Nu, när människor som kanske var inblandade i dödsfallen (?) befinner sig på skilda ställen och inte längre är vänner - börjar någon snart prata? Vill de inte lätta sitt samvete? Tror de inte de kommer bli straffade av Gud för dumheter? Eller tror de fortfarande det var Gud som var anstiftare?

Dessutom verkar annat kriminellt ha skett sedan dess!
Brrr! Jag säger bara

Citera
2017-03-25, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Det torde gå alldeles utmärkt att beskriva ungefär vad Urban Fält gjort sig skyldig till utan att något offer blir drabbat på minsta sätt. Jag tycket detta hyschande tyder på att man önskar att saken ska typ lösas internt och jag menar att denna vilja att ställa sig bredvid samhället är obehaglig, men väldigt symptomatisk tyvärr. Väldigt starka och obehagliga krafter som cirkulerar kring detta vidriga Knutby filedelfia, tydligen. Svårt förr oss som aldrig varit innästlad i en sekt, att förstå.

HF gillade att utöva makt i andra damers "sängar", UF gillade att utöva makt i andra damers "sängar" o PG gillar att hångla runt. Sex, sex, sex asså. E pinigt för PG att få damerna att sätta dit U för då åker han dit själv för att inte ha stoppat skiten. Om jag va frugan till PG skulle ja dra fort som den.
Men efter att ha hotat ungdomarna till tystnad o lydnad så använder han sig nu av smekmetoden så han inte förlorar allt. Hjärntvätten pågår för fullt. Hans inneboende fam e ännu värre. Bitchiga o elaka. Kan de va sams så länge till kan man undra.
Citera
2017-03-25, 19:29
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Hej!
Det har gått ett tag sedan min stämma hördes här på tråden!
Svar på frågan om den nuvarande tillståndet bland församlingsmedlemmar=
SKIT, PISS O VADEMEKUM!
Flera är yrvaket nyvakna till normalt svensson liv!
Tavlorna som den förut så högt värderade ÅSA WALDAU sålde under sitt HOT/skräckvälde till medlemmar unga som gamla förstörs nu genom uppeldning eller skärs sönder med kniv o stampas på innan dom slängs!!!!!!!!
Men ÅSA WALDAU skiter förmodligen i detta, för hon har ju redan fått kosingen för dom!
Inom snar framtid får väl ÅSA WALDAU flytta möblemanget från huset hon med sitt hov har regerat!?
Då får väl allt som beslagtagits av ÅSA WALDAU från medlemmar, såsom flygeln tex. lämnas tillbaka till ägarna o det finns säkert mer!?
Må du ÅSA WALDAU känna 100 falt större skam än dina upplurade/skinnade fd. medlemmar!
När vi sedan har hängt upp dig på tvättlinan för torkning bör du användas som slagträ till djävulens röv!
Trots detta är det en mild behandling för dig!
Med vänliga hälsningar Nedslepp.
Väl valda ord av nedslepp för dom känslor som bör och ska uttryckas om Åsa Waldau. Hon har i såååå många år plågat så många människor. Alla dessa plågor som dom i sekten varit utsatta för. Alla anhöriga som under alla år inte haft kontakt med sina anhöriga. Det har varit föräldrar, syskon, far och morföräldrar, kusiner, mostrar fastrar osv. Dom har alla lidit p.g.a. denna jag finner inte ord just nu. Vill inte ens skriva människa om en som plågat så många under alla dessa år.
Allt ont som man hör hon gjort är svårt att fatta och ta till sig. Varför skriker det inom en varför lät
ni henne hålla på?? Man kan inte förstå om man inte var inne i det säger dom.
Denna ÅW har nu mage att skriva sig hos sin mamma som hon aldrig haft något gott att säga om, men nu finns det ingen annan som vill ta i henne ens med tång.
Så var det hur har dom det idag? Ja Nedslepp skriver SKIT PESS och VADEMECUM det finns mer att
klara upp. Det bör inte tystas ner. Det går inte att gå vidare utan att rensa upp!!!! Jag har skrivit
tidigare och skriver igen. Hur kan Peter G vara pastor NU när han i alla år varit Åsa W kollega och vapenbroder. Nu vill han ha tyst på församlingen och få sköta den i lugn och ro som HAN vill. Jag säger SKIT PESS och VADEMECUM.
Citera
2017-03-25, 19:42
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-bo
HF gillade att utöva makt i andra damers "sängar", UF gillade att utöva makt i andra damers "sängar" o PG gillar att hångla runt. Sex, sex, sex asså. E pinigt för PG att få damerna att sätta dit U för då åker han dit själv för att inte ha stoppat skiten. Om jag va frugan till PG skulle ja dra fort som den.
Men efter att ha hotat ungdomarna till tystnad o lydnad så använder han sig nu av smekmetoden så han inte förlorar allt. Hjärntvätten pågår för fullt. Hans inneboende fam e ännu värre. Bitchiga o elaka. Kan de va sams så länge till kan man undra.
Visst PG vet ju hur han ska bete sig .Han har ju varit "pastor" och utövat sin makt under många år. Han fortsätter i samma spår och människorna i sekten är så klart inte friska i samma stund som ÅW och UF lämnade. Nu tar PG vid och han kan ju mekanismerna och han ser att det fungerar.
Bedrövligt om det inte går att få slut på sekten!!!!
Kan dom var sams så länge skriver du. Har inte den inneboende familjen redan börjat sin förflyttning. Hört att dom tänker flytta sina bopålar. Bra initiativ av inneboende familjen.
Citera
2017-03-25, 19:51
Medlem
iakttagares avatar
Citat:

Ja PG har ju varit kollega med ÅW och UF under många år och nu vill han ensam ha makten. Han vet hur han ska styra sin hjord. Han har många års erfarenhet av sektstyre som han fortsätter med.
Medlemmarna är så vana att lyda sina ledare så PG går på i ullsockorna och ser att det fungerar som han vill.
Hans inneboende familj har väl redan insett att det är bäst att flytta sina bopålar. Bra initiativ.
Citera
2017-03-25, 19:52
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Ja PG har ju varit kollega med ÅW och UF under många år och nu vill han ensam ha makten. Han vet hur han ska styra sin hjord. Han har många års erfarenhet av sektstyre som han fortsätter med.
Medlemmarna är så vana att lyda sina ledare så PG går på i ullsockorna och ser att det fungerar som han vill.
Hans inneboende familj har väl redan insett att det är bäst att flytta sina bopålar. Bra initiativ.

oj då det blev två lika inlägg men det kanske behövs
Citera
2017-03-25, 20:38
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Tack för ditt intressanta inspel!
Citera
2017-03-26, 11:14
Medlem
nabos avatar
Citat:
HF gillade att utöva makt i andra damers "sängar", UF gillade att utöva makt i andra damers "sängar" o PG gillar att hångla runt. Sex, sex, sex asså. E pinigt för PG att få damerna att sätta dit U för då åker han dit själv för att inte ha stoppat skiten.
Precis så ligger det till.
Citat:
Om jag va frugan till PG skulle ja dra fort som den.
Det var ÅW som gifte ihop PeGe & EGe. Sen lockade EGe med sig väninnor till Knutby. En av dem har flyttat tillbaka. Gissar att en annan bryter upp. Hoppas EGe gör detsamma. Sen får PeGe flytta med om han älskar sin familj mer än sekteriet.
Citat:
Men efter att ha hotat ungdomarna till tystnad o lydnad så använder han sig nu av smekmetoden så han inte förlorar allt. Hjärntvätten pågår för fullt.
Så länge pastor PeGe har övertaget kan han skrämma upp medlemmar, hota med ”gud” och med utomståendes farlighet. Sen fortsätter han manipulationen med att lova trygghet till den som är snäll och håller tyst.
Men det börjar gå upp för ungdomar i sekten, att PeGe är livrädd för DEM! De som bott i Gränsta vet ju ALLT. Som unga vuxna kan de förstå sammanhang av sånt de som barn sett, hört och fått stå ut med.
Under ÅW:s & UF:s styre fick ungdomar jobba i närområdet med äldrevård, dagis, KnutbyBygg, PaWa:s åkeri.
Men det ljusnar!
Ett par begåvade, snygga, orädda unga kvinnor arbetar idag i en stor organisation där de möter oss vanliga medmänniskor. Dessa unga kvinnor är föregångare ut ur sektsmörjan. PeGe kan drömma om att sätta munkavle på de unga. Ju längre han klamrar sig fast som pastor, dess pinsammare blir det när fler än P-AW berättar om sina liv i ”skräckväldet”.
PeGe, sektens mediatränade stöttepelare, ska stå med skammen när journalister spelar upp intervjuer där han blåljuger för svenska folket och hela världen. PeGe försäkrade att Knutby filadelfia är en vanlig kristen församling och framhöll vilken klok, godhjärtad, konstnär ÅW är. Pinsamt för PeGe att det finns vittnen till hur han stunden innan hukat sig för ÅW:s sjukliga anfall av tokraseri med krav på att bli behandlad som ”en kunglighet”. Det har varit kaos, fullt kaos! Och PeGe har fjäskat och blidkat för ÅW:s verkliga jag fick inte märkas utåt.
Citat:
Hans inneboende fam e ännu värre. Bitchiga o elaka. Kan de va sams så länge till kan man undra.
Deras grinighet beror på ängslan. PeGe:s inneboende har inte som K-bo vaknat upp helt. De vacklar, är spända, törs inte vara öppna, vet inte vilka de ska lita på. I osäkerheten verkar man sur och undvikande.
PeGe har dumpat det formella chefskapet för byggfirman på inneboende JoW. Har man ekonomiskt ansvar kan sektens lögnhärvor te sig som ”affärshemligheter”.
I verkligheten är JoW är bra man, ärlig och bussig. Hoppas han fattar mod och
1. avvecklar KnutbyBygg och börjar på ny kula med egen verksamhet
2. slutar betjäna PeGe med musik och annat i den krympande sekten
Citera
2017-03-27, 13:19
Medlem
Angel of Peaces avatar
Helge vill flytta igen:

http://www.expressen.se/nyheter/fossmos-flyttkarusell--men-nu-far-han-nej/

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Han vill avtjäna livstidsstraffet på en anstalt med den lägsta säkerhetsklassen.

Men Knutbypastorn Helge Fossmo, 45, får nej – både av Kriminalvården och förvaltningsrätten:

"Västervik Norra har adekvat nivå av övervakning och kontroll", står det i det nya beslutet.

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Trivs inte i syverkstaden

"På anstalten Västervik Norra där han nu befinner sig finns vidare ingen sysselsättning med undantag av en syverkstad", står det i Förvaltningsrättens handlingar.

Den 17 februari beslutade Kriminalvården att inte riva upp beslutet om att Helge Fossmo ska hållas inlåst på anstalten Västervik. Då drev han ärendet vidare till förvaltningsrätten i Stockholm – men där blev svaret likaså: Nej.
Citera
2017-03-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Väl valda ord av nedslepp för dom känslor som bör och ska uttryckas om Åsa Waldau. Hon har i såååå många år plågat så många människor. Alla dessa plågor som dom i sekten varit utsatta för. Alla anhöriga som under alla år inte haft kontakt med sina anhöriga. Det har varit föräldrar, syskon, far och morföräldrar, kusiner, mostrar fastrar osv. Dom har alla lidit p.g.a. denna jag finner inte ord just nu. Vill inte ens skriva människa om en som plågat så många under alla dessa år.
Allt ont som man hör hon gjort är svårt att fatta och ta till sig. Varför skriker det inom en varför lät
ni henne hålla på?? Man kan inte förstå om man inte var inne i det säger dom.
Denna ÅW har nu mage att skriva sig hos sin mamma som hon aldrig haft något gott att säga om, men nu finns det ingen annan som vill ta i henne ens med tång.
Så var det hur har dom det idag? Ja Nedslepp skriver SKIT PESS och VADEMECUM det finns mer att
klara upp. Det bör inte tystas ner. Det går inte att gå vidare utan att rensa upp!!!! Jag har skrivit
tidigare och skriver igen. Hur kan Peter G vara pastor NU när han i alla år varit Åsa W kollega och vapenbroder. Nu vill han ha tyst på församlingen och få sköta den i lugn och ro som HAN vill. Jag säger SKIT PESS och VADEMECUM.
God eftermiddag på er alla!
Du iakttagaren!
Vilken härlig Europaskandal det skulle bli om dom få här på tråden skulle släppa lös alla sanna händelser dessa vet!!!!!!!!!!
Hur kan dom klara sitt normala liv, men ÅW med sitt gamla enturage måste väl ständigt gå med vuxenblöja, ovan nämnda måste förstå att nya generationen lagförda, polis o reportrar på radio/TV vill visa sina gamla kollegor hur en slipsten ska dras!
SNART MYCKET SNART KOMMER DEN TIDEN OCH DETTA FÖRSTÅR ÅW MED SITT GAMLA ENTURAGE. DET BEHÖVS JU BARA ATT EN NY HUNGRIG GRÄVANDE REPORTER TAR TAG I DETTA PÅ RÄTT SÄTT!!!!!!!!!
HUALIGEN!!!!??????
Med vänliga hälsningar Nedslepp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in