Citat:
Ursprungligen postat av
Zebel
Vad exakt har den där Ulf gjort? Ge en hint, eller pm:a mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
nedslepp
Hej!
Jag tycker det är tråkigt att ovan stående fråga inte har fått ett öppet, själv skulle jag direkt svara om jag hade svaret!
Och att ge en hint på viktiga frågor som denna skapar bara vilda gissningar, här ska raka ärliga o sanna svar gälla inget annat!
Citat:
Ursprungligen postat av
Teleslinga
Det torde gå alldeles utmärkt att beskriva ungefär vad Urban Fält gjort sig skyldig till utan att något offer blir drabbat på minsta sätt. Jag tycket detta hyschande tyder på att man önskar att saken ska typ lösas internt och jag menar att denna vilja att ställa sig bredvid samhället är obehaglig, men väldigt symptomatisk tyvärr. Väldigt starka och obehagliga krafter som cirkulerar kring detta vidriga Knutby filedelfia, tydligen. Svårt förr oss som aldrig varit innästlad i en sekt, att förstå.

Den som befinner sig i beroendeställning ser upp till och bli lätt förälskad i sin präst, pastor, psykoterapeut, lärare etc. Fenomenet kallas ”överföring”. Utbildade yrkespersoner inom sjukvård, pedagogik, religion vet att DE har HELA ansvaret för för ramar i relationer till personer som för tillfället är underordnade, hjälpsökande, unga.
I sekternas slutna, extrema sociala miljöer är det snarare regel än undantag att sektledare inleder sexrelationer till medlemmar i beroendeställning, även unga. UF förföll till samma blandmissbruk av religion-sex som ÅW utvecklade redan i Uppsala pingst (hon blev därför avstängd från sitt jobb med bibehållen lön). Tystnad utåt handlar inte bara om hyschhyschande utan också om att inte exponera de redan utsatta.