2017-03-24, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Att en reporter inte kunde se delar efter planet utanför avspärrningar är lika irrelevant vad jag ska äta till frukost! Det är som att säga under brand att inga bevis finns finns för mordbrand. No shit Sherlock.

Desperationen är stor för truther-rörelser

Finns så många frågor fortf som inte har något svar. Jag tror däremot att du verkar lite vinglig på benen såsom du verkar lite mer gnällig. Räcker med korrekta svar, inga tonårs-meningar tack.

Det att Bin Laden-familjen kände Bush-familjen? Att Bin Laden bodde en del i USA. Mycket som är mystiskt. Dessutom att Bush-regeringen anföll Irak. Varför? Pinsamt
Citera
2017-03-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Skall du visa att jag har fel så får du komma med beräkningar och inte "prat" om du förstår vad jag menar för jag tror vi borde väl hålla oss till fakta.
Kan du visa med beräkningar hur en byggnad kan falla igenom sig själv i nästan fritt fall så varsågoda

Nu låter du rejält snurrig. Menar du på allvar att resonemanget är "prat" och att en godtycklig numerisk beräkning skulle säga mer?

Om du är någorlunda på banan, så vill du ha analytiska samband vars storheter du kan uppskatta och göra en rimlig bedömning från. Sen behöver du förstå att material inte beter sig som ideala stela kroppar när lasterna är långt över sträckgränser. Men du kanske menar att det också bara är prat?
Citera
2017-03-24, 17:31
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Finns så många frågor fortf som inte har något svar. Jag tror däremot att du verkar lite vinglig på benen såsom du verkar lite mer gnällig. Räcker med korrekta svar, inga tonårs-meningar tack.

Det att Bin Laden-familjen kände Bush-familjen? Att Bin Laden bodde en del i USA. Mycket som är mystiskt. Dessutom att Bush-regeringen anföll Irak. Varför? Pinsamt

problemet är frågeställningar som saknar relevans!

Varför man anföll Irak, för man letade alla möjligheter att slutföra vad pappa bush startade. Resten av Bin Laden familjen hade förskjutit Usama. Att personer från mellanöstern pluggat i USA är inget ovanligt.

Att USA stöttat rabiata stollar för olja eller att skydda sina "intressen" är välkänt men det som är pinsamt är att sådana som dig inte kan hålla två saker i huvudet som att en grupp kan ta stöd i ett skede av några andra för att senare vända sig emot samma grupp. Historieläsheten är lika stor som faktaresistensen.

Har ju hänt gång på gång i historien men dessa har väl också då varit konspirationer där man alltid skyller på en annan grupp då.
Citera
2017-03-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Från sid 452 i "The 9/11 Commission Report" som källangivet redan här ovanför men som du uppenbarligen inte orkade kolla upp själv..:
The Hazmis checked in at 7:29; the airline has not yet been able to confirm the time of Hanjour's check-in. However, it had to have taken place by 7:35, when he appears on the checkpoint videotape. See AAL record, SABRE information for Flight 77, Sept. 11, 2001; AAL response to the Commission's February 3, 2004, requests, Mar. 15, 2004; Metropolitan Airports Authority videotape, Dulles main terminal checkpoints, Sept. 11, 2001.
https://9-11commission.gov/report/911Report.pdf

Du använder "The 9/11 Commission Report" som källa? Och texten är ju inget bevis överhuvudtaget det är ju bara antaganden...
Citera
2017-03-24, 19:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underground1
Du använder "The 9/11 Commission Report" som källa? Och texten är ju inget bevis överhuvudtaget det är ju bara antaganden...

Ehhhh, jag använde 9-11 kommissionen som källa för autentisering... filmen talar för sig själv men så länge man inte kan utvinna DNA ur en video så lär du och de andra i truthergänget förstås inte se det som bevis. Men du fick det du bad om...
Citera
2017-03-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ehhhh, jag använde 9-11 kommissionen som källa för autentisering... filmen talar för sig själv men så länge man inte kan utvinna DNA ur en video så lär du och de andra i truthergänget förstås inte se det som bevis. Men du fick det du bad om...

Filmen talar för sig själv?? Vad är ditt argument där?
Dna är ju såklart att gå för långt i diskussionen, men nån filmeditor borde säkert kunna förstora så man kan kolla och jämföra filmen med bilder på terroristerna som exempel?
Citera
2017-03-25, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffein
Nu låter du rejält snurrig. Menar du på allvar att resonemanget är "prat" och att en godtycklig numerisk beräkning skulle säga mer?

Ok, du kan inte precis som alla andra debunkers. Ni bara babblar

Fyskik är matte och det är relativt lätt och visa olika fenomen med beräkningar. Jag vet att du inte kan det eftersom den officiella versionen är ett skämt, de som faktiskt tror på den visar bara att de inte kan räkna
Citera
2017-03-25, 13:14
Medlem
Citat:

Fyskik är matte och det är relativt lätt och visa olika fenomen med beräkningar. Jag vet att du inte kan det eftersom den officiella versionen är ett skämt, de som faktiskt tror på den visar bara att de inte kan räkna

Du är rolig du. Du har ju inte visat någonstans att du räknat

Sen undrar jag om du ens är intresserad av att argumentera/diskutera?

Du bemöter ju inga argument, och när dina arguement är slut så anklagar du andra att inget veta och att de har en agenda. Men säg mig, kan du ens ändra ståndpunkt i något? Eller tror du på allvar att du har någon trovärdighet i ditt agerande?

Men varför är jag inte förvånad, devisen att de bara är dem som är okunniga/idioter som kan vara tvärsäkra på något, visar sig igen.
Citera
2017-03-25, 13:15
Medlem
Citat:

Snälla visa mig Vad ska vi räkna på?
Citera
2017-03-25, 14:42
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Och likt förbannat har du inte i något inlägg lagt fram en enda beräkning, zip, null nada!

Babblat i fullständig okunskap har du däremot lyckats med, kalla bränder, energivapen och fullständiga felaktigheter om pulvericerade hus.

Men vi kanske nu äntligen ska få ta del av dessa beräkningar som,är så enkla?
Citera
2017-03-25, 17:40
Avslutad
Citat:

9-11 kommissionen var ingen neutral grupp direkt. Politiker och högt uppsatta personer fick säkerligen inblick när "sanningen" uppfanns. Finns fortfarande en hel del forskare och ingenjörer med annan uppfattning ang tvillingtornen hur de rasade så enkelt mot andra exempel av byggnader där plan har störtat in i.
Citera
2017-03-25, 17:58
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
9-11 kommissionen var ingen neutral grupp direkt. Politiker och högt uppsatta personer fick säkerligen inblick när "sanningen" uppfanns. Finns fortfarande en hel del forskare och ingenjörer med annan uppfattning ang tvillingtornen hur de rasade så enkelt mot andra exempel av byggnader där plan har störtat in i.

Säkerligen och en hel del låter mer som en känsla än fakta! Vilka forskare och ingenjörer är skeptiska och kan inom sin specialitet ge stöd för att den officiella förklaringen till skeendet är felaktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in