2017-03-23, 23:27
Medlem
Källa på att den kameran hade time-stampfunktion?

Alla kameror på flygplatser hade och har det
Citera
2017-03-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffein
Då undrar jag, vad har du räknat på? kan du beskriva utförligare?

Ska jag hjälpa dig räkna?

Noterar att du fortfarande inte visar upp någon som har beräkningar
Här har du ett exempel: (FB) Fysikaliska beräkningar, vad är möjligt?
Citera
2017-03-23, 23:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underground1

Alla kameror på flygplatser hade och har det

Alla flygplatser hade inte ens kameraövervakning över huvud taget på den tiden - som exempelvis Logan International Airport som tidigare efterfrågades filmer ifrån..

For example, the State Police office has no video surveillance of the airport’s security checkpoints, boarding gates, ramp areas, or perimeter entrances.

Security cameras had been put into use at most US airports in the mid-1980s. When Virginia Buckingham takes over as executive director of Massachusetts Port Authority in 1999, she is surprised at the lack of cameras at Logan, and orders them that year. Yet by 9/11, they still will not have been installed.

Hade filmerna varit fejkade så hade det väl dessutom varit en barnlek att fejka på en datumstämpel också - eller menar du att man genomförde världens tveklöst utan jämförelse största, dyraste, dödligaste, mest komplicerade falseflag som inte kunnat bevisas på 16 år men inte hade råd eller intelligens att klippa in ett datum??
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-03-23 kl. 23:39.
Citera
2017-03-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Dumheter - alla flygplatser hade inte ens kameraövervakning över huvud taget på den tiden - som exempelvis Logan International Airport som tidigare efterfrågades filmer ifrån..

For example, the State Police office has no video surveillance of the airport’s security checkpoints, boarding gates, ramp areas, or perimeter entrances.

Security cameras had been put into use at most US airports in the mid-1980s. When Virginia Buckingham takes over as executive director of Massachusetts Port Authority in 1999, she is surprised at the lack of cameras at Logan, and orders them that year. Yet by 9/11, they still will not have been installed.

2 andra flygplatser ja. Logan och en till? Och den här har ingen timestamp. Skumt..
Citera
2017-03-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Noterar att du fortfarande inte visar upp någon som har beräkningar
Här har du ett exempel: (FB) Fysikaliska beräkningar, vad är möjligt?

Du missade alltså det i mitt inlägg. Säkerhetsfaktorn för kollapslast är ungefär lika stor som stålets försvagning vid brandtemperaturerna, exkluderat fler försvagande faktorer.

Gällande din beräkning så kan du inte anta newtons tredje lag och homogen lastfördelning för exemplet. Första kollapsande lagret är den viktiga beräkningen. Så fort kallapslasten överskrids och bärande delar deformeras så långt att knäckning är oundviklig, ca 20%, så kommer bärigheten vara obefintlig.

Den ackumulerade massan kommer nu även ha accelererats och ha relativt lättare att knäcka underliggande lager. Då bärigheten ökar med högst några fåtal procent men kraften för ovanliggande ökar givet hastigheten så kommer detta förlopp fortsätta.

Farten kommer rimligtvis nå fritt fall relativt snabbt, då den strukturella bärigheten blir relativt mindre per tidsenhet.

Stålet är den del som bestämmer det initiala förloppet, då det är duktilt och tål deformation. Betongen är spröd och knäcks vid väldigt små deformationer, ty betong tål inte dragspänningar alls så bra som tryck och ett sprödbrott är oundviklig. Det gör att energiförlusten för knäckning är väldigt låg och kommer inte nämnvärt bromsa förloppet.

Liknelsen med tameshiwari är inte helt off.
Citera
2017-03-24, 00:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Japp. Enligt lätt foliehattiga "9myths" är det originalmanifesten, framtagna av FBI.
Här kan du läsa mer och även titta på manifesten.
http://www.911myths.com/index.php?title=No_hijackers_on_the_passenger_mani fests

Där finns även biljett-stubbarna att beskåda: http://www.911myths.com/images/a/ac/RUAL_03004452.PDF
1. Vem har autentiserat det här?

2. Varför hittar jag inte det här i 9/11-kommissionens rapport?

Citat:
Va? Min fråga gällde autentiserade videor på kaparna när de befinner sig på flygplatsen innan de går ombord på respektive plan.

Har du någon sådan video som du känner att du vill visa oss?

Citat:
Nej - Logan var kända för sin extremt dåliga videoövervakning, och säkerhetskontroll:
Data compiled by the Federal Aviation Administration (FAA) shows that over this period Boston’s Logan Airport has one of the worst records for security among major US airports. Flight 11 and Flight 175 depart from Logan on 9/11. While it is only America’s eighteenth busiest airport, it has the fifth highest number of security violations. FAA agents testing its passenger screening are able to get 234 guns and inert hand grenades and bombs past its checkpoint guards or through its X-ray machines
Fast här säger man ju inget om antalet bevakningskameror eller var de fanns eller hur många. Vet du var den informationen finns avseende de båda flygplatserna?

Washington D.C. är ju en världsstad. Hade man endast en bevakningskamera där? Som dessutom endast producerade videor utan tidsangivelser?

Citat:
Nej inte speciellt - detta var "före" 9-11... Man fick t.o.m. ha med sig eget vatten ombord, och som du kan läsa i citatet här ovanför så är "kryllar" ett totalt felaktigt ordval..
Inga kameror i entréhallar, shoppingcenter, boarding ... endast en vid incheckning?

Citat:
Anledningen till att länkposter inte uppskattas på flashback är för att länkarna ofta bryts - därför kan det vara klokt att posta en alternativ källa. Jag påstod aldrig att det skulle vara en annan film - tvärtom..
Ah ...

Citat:
Då får du väl leta i utredningsmaterialet om det är det enda du tycker duger.
Du tycker inte att det är lite konstigt att FBI inte förhörde markpersonalen på respektive flygplats direkt efter attentaten?

Var kaparna nervösa? Såg du något misstänkt? Någon incident ... jag kan tänka mig ett antal mycket relevanta frågor. Det kan inte du?

Citat:
Om du menar att det finns antecknat att man hittade DNA av person x 4 meter nv om och 3 meter upp i skräphögen av det som en gång var wtc2 osv? Vet ej. Kunde inte bry mig mindre heller eftersom det är helt ointressant i mina ögon. Man hittade det i rasmassorna man hittade det i Pentagon, man hittade det i marken i Shanksville. Exakt på vilket grässtrå det låg intresserar mig föga och det skulle ändå aldrig leda till att någon truther omvändes om så vore fallet - inte heller till att någon "gåta" uppstod eller utreddes...
Så, det här med proviniens och chain of custody är överskattat tycker du? Har du någon idé om varför de här begreppen alls figurerar i brottsutredningar världen över?

För att det låter tjusigt?

Citat:
Jag har absolut ingenting emot tanken på att NIST skulle undersöka rasmassorna och leta efter termit.
Och ändå gör du inget annat än att dag ut och dag in håna alla de som söker klarhet i hur WTC kollapsade så som de gjorde?

Är du helt ärlig nu?

Citat:
Visst, ett jävla resursslöseri kan jag tycka
Ah, där kom den. Direkt. Har du någon idé om vad det här skulle kosta?

Citat:
med tanke på att man måste vara lätt debil för att tro
Och här kom hånet. Lika direkt. Förstår du nu varför så många tycker att du är en djupt oärlig person?

Inte?

Citat:
att byggnaderna var apterade med termit eller andra sprängämnen som överlevde bränderna och dessutom lyckades avfyras perfekt under rådande omständigheter i en mängd och komplexitet som ingen annan cd någonsin varit i närheten av - men inte bryr jag mig nämnvärt om det slösas lite till med amerikanska skattemedel.
Om du ställer den här kostnaden mot vad kriget mot Afghanistan och Irak har kostat de amerikanska skattebetalarna. Om vi lite krasst håller oss till reda pengar och inte räknar in de humanitära bitarna. Hur ser det här ut proportionellt, tror du? I runda slängar?

Ställ sedan den kvoten i relation till hur mycket tid du lägger ner för att motarbeta det ena jämfört med det andra. Är det här i din värld något som kan kallas rimliga proportioner?

Citat:
Jag har t.o.m. tidigare skrivit att jag önskar att det skulle ske eftersom det borde kunna tysta några truthers, men det har jag med tiden insett bara är en naiv önskedröm - det enda som kommer ske är att NIST blir anklagade för att ha testat fel rasmassor, testat dem på fel sätt, inte letat efter rätt sorts fantasitermit osv osv.
Ja, du säger det. Gång på gång. Du ser inte att en grundligt genomförd utredning med oberoende kontroller och peer review har ett värde i sig? Eller att det är just din attityd som genererar den här sortens misstro mot myndigheter överlag?

Jag frågar dig igen. Vad är det i huvudsak anonyma slemkeps-drevets motiv när man tillbringar så mycket tid med att försvara en så bevisligen korrupt regim som den som leddes av Bush d.y.?

Citat:
Så nej onopono, jag är inte det minsta ängslig för att man faktiskt ska hitta något.
Men, du förstår nu varför vi har så svårt att lita på det du skriver?
Senast redigerad av onopono 2017-03-24 kl. 00:58.
Citera
2017-03-24, 01:27
Medlem
Citat:
Gällande din beräkning så kan du inte anta newtons tredje lag och homogen lastfördelning för exemplet. Första kollapsande lagret är den viktiga beräkningen. Så fort kallapslasten överskrids och bärande delar deformeras så långt att knäckning är oundviklig, ca 20%, så kommer bärigheten vara obefintlig.

Den ackumulerade massan kommer nu även ha accelererats och ha relativt lättare att knäcka underliggande lager. Då bärigheten ökar med högst några fåtal procent men kraften för ovanliggande ökar givet hastigheten så kommer detta förlopp fortsätta.

Förstod du min uträkning för det verkar inte så, ser du vad jag visar?
Citera
2017-03-24, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Förstod du min uträkning för det verkar inte så, ser du vad jag visar?

Jag tycker inte att det är så mycket att bemöta. Du drar slutsatsen av din beräkning att det är "omöjligt". Jag anser att ansatsen är fel och slutsatsen lika så.

Försöker du säga att du inte förstår att det är initialförloppet som är det avgörande?
Citera
2017-03-24, 03:26
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att det är så mycket att bemöta. Du drar slutsatsen av din beräkning att det är "omöjligt". Jag anser att ansatsen är fel och slutsatsen lika så.

Försöker du säga att du inte förstår att det är initialförloppet som är det avgörande?

Skall du visa att jag har fel så får du komma med beräkningar och inte "prat" om du förstår vad jag menar för jag tror vi borde väl hålla oss till fakta.
Kan du visa med beräkningar hur en byggnad kan falla igenom sig själv i nästan fritt fall så varsågoda
Citera
2017-03-24, 07:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
1. Vem har autentiserat det här?
9/11-kommissionen t.ex. De släppte inte filmen men den nämns i deras rapport, och den släpptes av anhöriga(s advokater) dagen innan kommissionens rapport offentliggjordes.

Citat:
2. Varför hittar jag inte det här i 9/11-kommissionens rapport?
Det gör du om du läser deras rapport.
See The 9/11 Commission Report, 2-4; also 452, nn. 11, 14, 15, and the Associated Press, July 22, 2004. The security checkpoint video was never made public by the government, but was reportedly released by a law firm representing victims’ families in 2004, and is now available on YouTube.

Citat:
Va? Min fråga gällde autentiserade videor på kaparna när de befinner sig på flygplatsen innan de går ombord på respektive plan.

Har du någon sådan video som du känner att du vill visa oss?
Se ovan för Dulles airport, för Logan finns ingen film eftersom man inte hade kameror uppsatta på den tiden.

Citat:
Fast här säger man ju inget om antalet bevakningskameror eller var de fanns eller hur många. Vet du var den informationen finns avseende de båda flygplatserna?
För Logan - se ovan.
För Dulles, se filmen ovan. Dulles hade över 300 kameror utspridda över flygplatsen, så då är det ju bra att det åtminstone släppts en film därifrån..

Citat:
Washington D.C. är ju en världsstad. Hade man endast en bevakningskamera där? Som dessutom endast producerade videor utan tidsangivelser?

Inga kameror i entréhallar, shoppingcenter, boarding ... endast en vid incheckning?

Ah ...
Jo, 300 kameror, huruvida kaparna förekommer på fler filmer vet jag inte men det är inget som har släppts.

Citat:
Du tycker inte att det är lite konstigt att FBI inte förhörde markpersonalen på respektive flygplats direkt efter attentaten?
Var kaparna nervösa? Såg du något misstänkt? Någon incident ... jag kan tänka mig ett antal mycket relevanta frågor. Det kan inte du?
Det gjorde man - här är några förhör: https://vault.fbi.gov/9-11%20Commission%20Report/9-11-interviews-2001-09-sep-05-of-08

Citat:
Så, det här med proviniens och chain of custody är överskattat tycker du? Har du någon idé om varför de här begreppen alls figurerar i brottsutredningar världen över?
Självklartt inte överskattat - men när det gäller att lokalisera likdelar i rasammsor kanske det inte är det första man går ut offentligt med. Tycker du det låter som kul läsning för de anhöriga att få reda på att släktingars kvarlevor smetats ut över halva manhattan?

För att det låter tjusigt?

Citat:
Och ändå gör du inget annat än att dag ut och dag in håna alla de som söker klarhet i hur WTC kollapsade så som de gjorde?

Är du helt ärlig nu?
Du får väl läsa i tråden...

Citat:
Ah, där kom den. Direkt. Har du någon idé om vad det här skulle kosta?
Och här kom hånet. Lika direkt. Förstår du nu varför så många tycker att du är en djupt oärlig person?
Jag är helt ointresserad av vad du anser om mig, jag är endast intresserad av dina argument och bevis för att 9-11 skulle vara ett inside job - men de lyser ju med sin frånvaro precis som de gjort i 16 år nu för hela trutherrörelsen. Allt ni kan producera på sistone verkar vara upprepande av frågor en masse..

Citat:
Inte?

Om du ställer den här kostnaden mot vad kriget mot Afghanistan och Irak har kostat de amerikanska skattebetalarna. Om vi lite krasst håller oss till reda pengar och inte räknar in de humanitära bitarna. Hur ser det här ut proportionellt, tror du? I runda slängar?

Ställ sedan den kvoten i relation till hur mycket tid du lägger ner för att motarbeta det ena jämfört med det andra. Är det här i din värld något som kan kallas rimliga proportioner?

Ja, du säger det. Gång på gång. Du ser inte att en grundligt genomförd utredning med oberoende kontroller och peer review har ett värde i sig? Eller att det är just din attityd som genererar den här sortens misstro mot myndigheter överlag?

Jag frågar dig igen. Vad är det i huvudsak anonyma slemkeps-drevets motiv när man tillbringar så mycket tid med att försvara en så bevisligen korrupt regim som den som leddes av Bush d.y.?

Men, du förstår nu varför vi har så svårt att lita på det du skriver?
Varför skulle man jämföra kostnaden för att utreda 9-11 en gång till med kostnaderna för kriget i Afghanistan och Irak? Betalar du en ny utredning om den visar sig marginell i jämförelse med krigets kostnader (vilket den förstås är)? Men som jag skrev - jag själv har förstås ingenting emot att en ny utredning görs..

Nist's utredning av wtc 7's kollaps är för övrigt redan peer reviewed. Varsågod:
http://ascelibrary.org/doi/10.1061/%28ASCE%29ST.1943-541X.0000398
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-03-24 kl. 07:51.
Citera
2017-03-24, 09:39
Medlem
För Dulles, se filmen ovan. Dulles hade över 300 kameror utspridda över flygplatsen, så då är det ju bra att det åtminstone släppts en film därifrån..

Jo, 300 kameror, huruvida kaparna förekommer på fler filmer vet jag inte men det är inget som har släppts.

Bra att det åtminstone släppts en film därifrån av 300? Utan timestamp? Finns det ens bevis för att det verkligen är dom på filmerna? Är det bevisat att det är från just den flygplatsen? Dom andra personerna på filmen har man visat vilka det är, om dom är döda eller pratat med nån av dom? etc..
Citera
2017-03-24, 10:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underground1

Bra att det åtminstone släppts en film därifrån av 300? Utan timestamp? Finns det ens bevis för att det verkligen är dom på filmerna? Är det bevisat att det är från just den flygplatsen? Dom andra personerna på filmen har man visat vilka det är, om dom är döda eller pratat med nån av dom? etc..

Från sid 452 i "The 9/11 Commission Report" som källangivet redan här ovanför men som du uppenbarligen inte orkade kolla upp själv..:
The Hazmis checked in at 7:29; the airline has not yet been able to confirm the time of Hanjour's check-in. However, it had to have taken place by 7:35, when he appears on the checkpoint videotape. See AAL record, SABRE information for Flight 77, Sept. 11, 2001; AAL response to the Commission's February 3, 2004, requests, Mar. 15, 2004; Metropolitan Airports Authority videotape, Dulles main terminal checkpoints, Sept. 11, 2001.
https://9-11commission.gov/report/911Report.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in