2017-03-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Sannolikhet bedömer jag som obefintlig, dels ska syriska regimen gå med på detta, dels ska ISIS bekämpas. I ett hypotetiskt scenario där Syrien låter de utropa ett eget land så kommer mest troligen Turkiet annektera dessa områden.

Turkiet kan inte göra något år detta då USA kommer vara där. USA kommer se till att kurderna i Rojava inte stödjer PKK och lägger sig i Turkiets inre angelägenheter.
Citera
2017-03-24, 15:31
Medlem
De irakiska ledarna är bekymrade därför de önskar inte att US focuserar på Iran, istället för att strida mot terrorismen enligt analytiker Elena Suponina.
Trumps standoff med Iran, som är Iraqs allierade och partner passar inte in här.
Enligt analys från Hossein Mousavian uttalade han att Trump skulle inte kunna slå ut ISIS om han inte samarbetar med andra muslimländer.
Han kommer också att misslyckas om han inte samarbetar med Iran och Ryssland.
Det förmodas att Iraqs premiärminister Haider al-Abadi har samma uppfattning.
Fastän Iran har aktivt engagerat sig i kampen mot ISIS både i Syrien och Iraq har Trump uttalat att Iran är "number one terroriststate".
US har varit i samtal med Saudi och andra länder i Mellan Östern för att skapa en allians mot Iran.
Det som kan inses av uttalanden är att US går Israels ärenden .
Israel anser också att Iran är en fiende.
Senast redigerad av Fagro 2017-03-24 kl. 16:07.
Citera
2017-03-24, 17:41
Medlem
pungluders avatar
Turkey’s partnership with Russia in Syria is proving a disappointment leaving Ankara little choice but to accept Russian protection for the Kurds.
Citera
2017-03-24, 18:05
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag vill börja med att fråga detta: vad är det som du anser inte finns bevis för? Att Assad låg bakom attacken? Ett mandat att fastställa förövaren hade inte rapporten. Det borde du veta eftersom det framgår av rapporten i början.
Du beskrev rapporten som så självklar att en femåring förstod att det Assad som låg bakom attackerna. Att USA, Qatar, France, UK etc anklagar Assad är kanske bevis nog för en femåring - vi vuxna borde kräva mer bevis än så.

Citat:
För det andra, det talas om att det är en avancerad attack, sarinhalten var hög, attacken indikerade på att en stat ligger bakom attacken, inte något sketig rebellgrupp. Irak hade industrialiserat kemvapen, och ändå kunde rebellerna, med belägring, kunna framställa sarin med en kvalité som var högre än irakiska regimen?
Så den höga sarinhalten gör att det är en stat - och denna stat som dödar folk i Syrien är då Syrien själva.
Det är en samling märkliga slutledningar som skapar "bevisen"
Du vet att dessa "Moderata rebeller" som de kallas i Massmedia i Väst är understödda av USA/NATO/ISRAEL?

Citat:
Jag tog bort en del av ditt inlägg i citatet eftersom du började svamla över regime-change osv, vilket inte hade så mycket att göra med själva rapporten.
Klart att det har med rapporten att göra, "Det förefaller mig som att du är väldigt kortsiktig på att förstå dig på sådant grundläggande som varför man ska använda kemvapen och vilka potentiella motiv regimen kan ha för att använda kemvapen" så jag lägger tillbaka det här:
Citat:
Sen följer en sammanfattning om anklagelserna, om hur Åke får ansvaret att undersöka och liknelserna vid Iraqkriget finns ju onekligen här.
Colin Powell (🇺🇸 ) satt och viftade med en liten dos av massförstörelsevapen i UN och påstod Iraq hade tonvis som man inte redovisat.
Bevis i FN.
(Saddam Hussein hade som bekant inga massförstörelsevapen så han kunde inte heller rapportera det av naturliga skäl)
Hans Blixt hade rätt då, det fanns inga Massförstörelsevapen i Iraq och nu åker Åke och letar i Syrien och då slår Bashar al-Assad - Den Gamle Folkmördaren, till.

Fast bevisen lyser med sin frånvaro. Att UK, France och USA påstår något är inte samma lika som bevis, det var det inte i FN 2003 och det är inte bevis 10 år senare heller.

I den här formen av Regim Change Wars (for iZräEL) är det vissa punkter som följs för att få opinionen på sidan för ett krig.
🔴 ) Framstå som att krigshandlingen är i självförsvar, eller för att rädda en en utsatt grupp alternativt själv är hotade.
🔴 )Bygg upp bilden av hur man krigar för fred -- Man är den goda sidan som med sin höga moral räddar världen, eller "befriar" länder och ger dem fred, frihet och demokrati.
🔴 ) De-humanisera fienden.
Assad den gamle folkmördaren, som gasar sitt eget folk och hur USA/NATO i humanitetens namn ska fixa det och där har du egentligen grund-receptet bakom de krig vi sett under de senaste åren.

Processen är väl igång även mot Ryssland och innan året är slut även mot Iran.
..om detta var första gången man bedrev sina Regime Change Wars så hade jag haft förståelse för att folk köper propagandan. Men när de upprepas gång efter gång så bör man väl inse att det finns andra motiv bakom.

Min avslutande fråga, hur det hade gått för dig att söka dig utanför den kontrollerade massmedian samt sionismens roll i konflikten svarar du inte på, så jag antar att du misslyckades?
(nu har jag inte lusläst alla dina inlägg men mitt intryck är att du är en vanlig person lurad av propagandan, inte den neocon-liknande debatt-stilen och allt det där)

Så jag ställer en annan fråga:
När Aleppo befriades i december rapporterades 82 döda. Första inlägget i denna tråden: (FB) Massmedias bevakning av Kriget i Syrien
Rapporten kom från FN. Det handlade om "82 döda varav 13 barn" källa: FN

Försök gärna att hitta några bevis för det "FN påstod" i december.
Jag lyckas inte, utan det var en ren lögn och FN är inte Ministry of Truth
Citera
2017-03-24, 20:04
Medlem
Pre 1914s avatar
Syrien är på väg att förlora kriget. Iom att ryssarna aldrig velat placera starka markförband för att komplettera de fåtaliga syrier med bra utbildning så är det inte förvånande.
Citera
2017-03-24, 20:27
Medlem
tigersaid86s avatar
Assad är emot federation lösning som kurderna ser som lösningen för staten Syrien.

Kurderna har redan utropat en inofficiell, icke godkänd federation i norra Syrien men vill att Damaskus ska gå med på denna lösning.

Ryssland är på samma blad som kurderna på den här biten, även Ryssland förespråkar för en federation lösning av Syrien.

Assad vill inte detta, Assad har åberopat sig på att återta sig kontrollen av hela Syrien som det var förut dvs innan kriget.

Citat:
Syrian President Bashar al-Assad has stated his opposition to the regional federal model which the dominant Syrian Kurdish groups say should be the solution to the Syrian war.

Assad has vowed to take back all of Syria.

http://in.mobile.reuters.com/article/idINKBN16R1QY
Citera
2017-03-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Syrien är på väg att förlora kriget. Iom att ryssarna aldrig velat placera starka markförband för att komplettera de fåtaliga syrier med bra utbildning så är det inte förvånande.

Hur drar du den slutsatsen att SAA är på väg att förlora kriget?

Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Assad är emot federation lösning som kurderna ser som lösningen för staten Syrien.

Kurderna har redan utropat en inofficiell, icke godkänd federation i norra Syrien men vill att Damaskus ska gå med på denna lösning.

Ryssland är på samma blad som kurderna på den här biten, även Ryssland förespråkar för en federation lösning av Syrien.

Assad vill inte detta, Assad har åberopat sig på att återta sig kontrollen av hela Syrien som det var förut dvs innan kriget.

Tror detta är mycket snack för offentligheten medans i bakgrunden är det nog mer troligt att han är närmare att acceptera en federation än vad han vill göra publikt.

Men det är bara min okvalificerade gissning dock
Citera
2017-03-24, 21:01
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Hur drar du den slutsatsen att SAA är på väg att förlora kriget?

Tror detta är mycket snack för offentligheten medans i bakgrunden är det nog mer troligt att han är närmare att acceptera en federation än vad han vill göra publikt.

Men det är bara min okvalificerade gissning dock
Kurdfrågan och att usa blockerar i öst ser jag lösliga problem, betydligt mer orolig för de islamisiska rebellerna som stöds av alla möjliga parter och som dels kommer att få land gratis nu när isis faller ihop, dels infiltrera i sdf-hållna områden.
Citera
2017-03-24, 21:05
Medlem
Citat:
Kurdfrågan och att usa blockerar i öst ser jag lösliga problem, betydligt mer orolig för de islamisiska rebellerna som stöds av alla möjliga parter och som dels kommer att få land gratis nu när isis faller ihop, dels infiltrera i sdf-hållna områden.

Kan hålla med till viss del angående rebellerna som Turkiet och arabländerna förser med materiel etc är ett stort problem, ISIS har fortfarande slagkraft men med SDF som stryper Raqqa samt när PMU kommer börja pressa på ifrån Irak efter Mosul så ser den delen betydligt bättre ut.

Tror att SAA behöver sätta Idlibrebellerna på plats nu en gång för alla, deras offensiv i Hama denna vecka har visat att de har stor offensiv styrka samt att Turkiet fortsätter att förse dem med vapen och annat materiel.
Citera
2017-03-24, 23:10
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Du beskrev rapporten som så självklar att en femåring förstod att det Assad som låg bakom attackerna. Att USA, Qatar, France, UK etc anklagar Assad är kanske bevis nog för en femåring - vi vuxna borde kräva mer bevis än så.
Jag skrev att beläggen för att Assad låg bakom attacken kunde en femåring förstå, inte rapporten i sig.
Citat:
Om du försöker på något sätt frikänna Assadregimen från kemattacken 2013 så kan du redan ge upp. Det finns SÅ mycket som talar att regimen låg bakom det att en femåring förstår det. Om du inte vet vad jag pratar om får du läsa igenom tråden igen. Det är väldigt lägligt att rebeller I DAMASKUS (förövrigt belägrad av regimen sedan början av konflikten) kan utföra en sådan avancerad attack (det bekräftas av FN-rapporten att attacken var avancerad). Varför inte välja att förse Alepporebellerna med sådan material? Det underlättar ju logistiken. Om kom igen, ledarna till länder som förser rebellerna med vapen har darrat så vort MANPADs kommer upp på agendan och du tror att de skulle gå med på att förse rebellerna på MASSFÖRSTÖRELSEVAPEN. Ja du, då är du speciell.
Du har ett underligt sätt att se på bevis.
Citat:
Så den höga sarinhalten gör att det är en stat - och denna stat som dödar folk i Syrien är då Syrien själva.
Det är en samling märkliga slutledningar som skapar "bevisen"
Du vet att dessa "Moderata rebeller" som de kallas i Massmedia i Väst är understödda av USA/NATO/ISRAEL?
Den höga sarinhalten är ett led i många bevispunkter som talar för att Assadregimen låg bakom det. Säg såhär: om en kärnvapen attack sker mot Gazaremsan misstänkliggörs inte Hamas för dådet.
Citat:
Klart att det har med rapporten att göra, "Det förefaller mig som att du är väldigt kortsiktig på att förstå dig på sådant grundläggande som varför man ska använda kemvapen och vilka potentiella motiv regimen kan ha för att använda kemvapen" så jag lägger tillbaka det här:
Motiv som underbyggas med faktisk bevisning, vilket inte har skett. Allltså, det du pratar om är irrelevant. Jag skulle vilja se dig förklara samtliga punkter

Hur kunde rebellerna komma framställa höghaltig sarin under belägring?

Ponera att det är en false-flag, varför väljer dessa länder att förse rebellerna med sådan avancerad teknik och material för framställning av sarin till rebeller MITT i Damaskus som är belägrad? Hur går det till lixom logistiskt?

Varför är dessa länder så rädda för att förse rebellerna med MANPADs men helt ok med att förse rebellerna med massförstörelsevapen?

Varför skulle Assad INTE använda saringas när det är bekräftat och fastställt av FN att Assadregimen använt kloringas?

I frånvaron av svår på dessa frågor tvivlar jag att du har något att bidra till diskussionen.
Citera
2017-03-25, 02:05
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86

Assad är en alawit och de skiftar färg för att hålla makten, att de hade "arabisk nationalism" tillsammans med assyrier och syrianer är för att de är svaga. Kurder behöver varken alawiter, druser eller kristna araber. Skumt att de alltid ska snacka skit om kurder. Bit aldrig handen som hjälper dig.

Iranier, sunni-araber och kurder är de som kommer att forma mellanöstern. Turkar och shia-araber har ingen makt.
Citera
2017-03-25, 07:10
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Jag skrev att beläggen för att Assad låg bakom attacken kunde en femåring förstå, inte rapporten i sig.
..och jag var lite smådryg - USA/UK/France anklagar Assad Regimen är alltså inga bevis

Citat:
Den höga sarinhalten är ett led i många bevispunkter som talar för att Assadregimen låg bakom det.
den höga sarinhalten bevisar ingenting. Varför skulle den göra det?
Citat:
Säg såhär: om en kärnvapen attack sker mot Gazaremsan misstänkliggörs inte Hamas för dådet.
Motiv som underbyggas med faktisk bevisning, vilket inte har skett. Allltså, det du pratar om är irrelevant. Jag skulle vilja se dig förklara samtliga punkter
Hur tror du situationen såg ut för terroristerna egentligen? (jag undrar ärligt, jag vet inte allt vad MSM har skrivit)
Att de var under någon sorts belägring liknande den i Gaza? Ska vi ta någon situation som liknar Gaza och belägring så ta östra Aleppo från staden anfölls 2012 och befriades nu innan jul. Där befolkningen hölls fångar.
De är al-Qaeda/al-Nusra som belägrade östra Aleppo. Det låter som SAA skulle ha haft terroristerna under någon form av sådan belägring och jag undrar vad du har fått det ifrån?

Citat:
Hur kunde rebellerna komma framställa höghaltig sarin under belägring?
Via Libyen till Syrien. Tror jag, det gick en RatLine där i mellan. Benghazi och DynCorp (CIA/Mossad)
Men jag ska inte göra det alldeles för komplicerat för dig.
Men att se det som omöjligt att få in gas i Syrien när allt annat gått hur enkelt som helst tycker jag är ologiskt resonemang av dig.

Citat:
Ponera att det är en false-flag, varför väljer dessa länder att förse rebellerna med sådan avancerad teknik och material för framställning av sarin till rebeller MITT i Damaskus som är belägrad? Hur går det till lixom logistiskt?
Kudos för du kan ponera iallafall.
Follow the Money - Pengar är anledningen.
https://on.rt.com/6zxd
https://youtu.be/JiXyk7G6GRE
eller framförallt:
https://youtu.be/44zXm1EdVmw
Videon han nämner:
https://youtu.be/lKpvNuNG35Y (från Aleppo 27 december 2016 - smugglingen är typ likadan)

btw är detta White Helmets med en Stinger?
https://s10.postimg.org/52zr2cd4p/WHITEHELMETSSTINGER.jpg

Citat:
Varför är dessa länder så rädda för att förse rebellerna med MANPADs men helt ok med att förse rebellerna med massförstörelsevapen?
Kolla vilken utrustning ISIS har idag, knappast ökenteknologi. Hur har det gått till?

Citat:
Varför skulle Assad INTE använda saringas när det är bekräftat och fastställt av FN att Assadregimen använt kloringas?
För att "Assad Gasar Sin Befolkning" är inget annat än krigspropaganda som sprids av den korrupta massmedian i väst.
Hela utvecklingen i Mellanöstern. PNAC och framförallt "Project for a New Middleeast" / 7 Countries List"
Syrien var nästa på listan och därför demoniserar man Syrien så folk tror som du gör, "varför skulle inte den gamle folkmördaren Assad gasa ihjäl sin befolkning" och det är sorgligt att se hur folk köper propagandan gång efter gång.

Citat:
I frånvaron av svår på dessa frågor tvivlar jag att du har något att bidra till diskussionen.
lol yeah right.. du har ju inte klämt ur dig ett enda svar ännu..Eller visat minsta tecken på inte bara gapa som en gökunge och svälja allt som MSM lurar i dig, jag trodde bättre om dig Jag tror du har låst dig vid Väst = Good Guys och så är det ju tyvärr inte.
Men du måste söka info utanför kontrollerad massmedia. You Can Do It!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in