2017-03-18, 14:00
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Över 20 gånger bombade ryssarna "Aleppos Last Hospital" mellan juni och november 2016, ungefär.

Jag förstår.
Väldigt lämpligt av Assad att börja gasa sin befolkning just nu USA/NATO/ISRAEL har Regime Change högst upp på agendan. Assad blir Bad Guy som Ghadaffi och fan, jag kan ge dig en blogg som visar lite hur sjukt NATOs krigspropaganda är föressten:
https://uprootedpalestinians.wordpress.com/2016/11/21/bbc-cnn-news-caught-staging-fake-news-chemical-attacks-in-syria/
Med både BBC stagade "kemiska attacker" och Danny Rapports.

Och en fråga: Vad tror du ett israeliskt stridsflygplan gör långt inne i Syriens luftrum?
Varför har Israel sådana uppenbara problem med att SAA krossar jihadisterna i Syrien?

Jag minns läkare utan gränser just för jag själv skänkte pengar till dem, till de blev livräddare på Medelhavet och tackade nej till EU bidrag.
Amnesty är känns sedan länge, de ligger bakom all möjlig Anti-Rysk Crap - nu senast om ett tecknat förintelseläger i Syrien för "Moderata Demonstranter"

Jag står på Syrien sida, mot attacker både från Wahhabister som Sionister, NATO-soldater, allierade som White Helmets och terrorstaten Israel som visar sig rätt öppet stå på terroristernas sida i Syrien nu.
Tror du det krävdes kemvapenattacker för att ingripa mot Libyen? Om man ska jämföra Ghaddafi och Assadregimen, har Assad varit betydligt grövre och brutalare, och om USA inte agerar mot detta, varför ska de agera alls? Det är den insikten Assad kom till.

Om du försöker på något sätt frikänna Assadregimen från kemattacken 2013 så kan du redan ge upp. Det finns SÅ mycket som talar att regimen låg bakom det att en femåring förstår det. Om du inte vet vad jag pratar om får du läsa igenom tråden igen. Det är väldigt lägligt att rebeller I DAMASKUS (förövrigt belägrad av regimen sedan början av konflikten) kan utföra en sådan avancerad attack (det bekräftas av FN-rapporten att attacken var avancerad). Varför inte välja att förse Alepporebellerna med sådan material? Det underlättar ju logistiken. Om kom igen, ledarna till länder som förser rebellerna med vapen har darrat så vort MANPADs kommer upp på agendan och du tror att de skulle gå med på att förse rebellerna på MASSFÖRSTÖRELSEVAPEN. Ja du, då är du speciell.

Ja absolut. Israels attacker har varit så hjälpsamma för rebellerna. Tack vare de israeliska attackerna har rebellerna stå utanför Assads presidentpalats. Du borde undersöka mer Israels roll om du verkligen vill förstå dig på varför de ingriper, och det med rätta.

Jag behöver inte bloggar som talar om för mig hur det ligger till. Det verkar som att du gör det, med tanke på dina ständiga hänvisningar till sådana.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-03-18 kl. 14:03.
Citera
2017-03-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vad menar du med "definitiva bevis"? Vad är det som är "definit bevis" i den här situationen som inte finns i andra där Ryssland och Assadregimen varit inblandad? Kan du förklara det, tack.

Definitiva bevis är som attacken nu när USA bombade civila, det visade sig vara en amerikansk bomb som användes. Då är det ingen tvekan vem som har bombat. Även om USA först försökte förneka att det var dom och skylla på ryssarna igen, så tvingades dom krypa till korset...

Du får gärna visa mig några sådana bevis när ryssarna har blivit anklagade. Då står det troligtvis och förmodligen, och det vet en normal människa är ord man använder sig utav för att framföra propaganda.
Citera
2017-03-18, 14:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Definitiva bevis är som attacken nu när USA bombade civila, det visade sig vara en amerikansk bomb som användes. Då är det ingen tvekan vem som har bombat. Även om USA först försökte förneka att det var dom och skylla på ryssarna igen, så tvingades dom krypa till korset...

Du får gärna visa mig några sådana bevis när ryssarna har blivit anklagade. Då står det troligtvis och förmodligen, och det vet en normal människa är ord man använder sig utav för att framföra propaganda.
Kemattacken 2013 var de ryss-tillverkade behållare som hittades, och som endast Assadregimen hade tillgång till. Detta handlar inte om Ryssland. Det handlar om hur personer som dig har dubbelstandard när det kommer till Ryssland och Assadregimens brott. Väx upp.
Citera
2017-03-18, 14:24
Medlem
Citat:
Kemattacken 2013 var de ryss-tillverkade behållare som hittades, och som endast Assadregimen hade tillgång till. Detta handlar inte om Ryssland. Det handlar om hur personer som dig har dubbelstandard när det kommer till Ryssland och Assadregimens brott. Väx upp.

Jag tar gärna en länk till en någorlunda objektiv källa om du har det.

Du ska inte prata om dubbelstandard. Hade inte USA startat allt detta med krigsbrott och jag vet inte hur många civila döda, så hade inte världen varit i denna situation. Rikta inte kritik mot Ryssland och Assad som försöker rätta till saker o ting.

Du är kritisk när det gäller Ryssland och Assad, men när det gäller USAs propaganda så accepterar du det utan att tänka det allra minsta.
Citera
2017-03-18, 14:33
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag tar gärna en länk till en någorlunda objektiv källa om du har det.

Du ska inte prata om dubbelstandard. Hade inte USA startat allt detta med krigsbrott och jag vet inte hur många civila döda, så hade inte världen varit i denna situation. Rikta inte kritik mot Ryssland och Assad som försöker rätta till saker o ting.

Du är kritisk när det gäller Ryssland och Assad, men när det gäller USAs propaganda så accepterar du det utan att tänka det allra minsta.
Den objektiva källan är HRW och Amnesty samt FN-rapporten. Leta upp deras rapporter istället för att avvisa allt.

Du lever i en bubbla. Få Ryssland att dra sig ur Ukraina och sedan kanske jag lyssnar. Eller hur Assadregimen släppte in jihadister mot USA-koalitionen i Irak.

Jag grundar min kritik på vad prominenta människorättsorganisationer säger, inte vad representanter för respektive land säger. Vi har ju OPCW som själva gått ut med att Assadregimen använt kloringas flertals gånger förra året, och förmodligen fortfarande. Om det är någon som bör tänka om är det du och dina meningsfränder.
Citera
2017-03-18, 14:43
Medlem
Citat:
Den objektiva källan är HRW och Amnesty samt FN-rapporten. Leta upp deras rapporter istället för att avvisa allt.

Du lever i en bubbla. Få Ryssland att dra sig ur Ukraina och sedan kanske jag lyssnar. Eller hur Assadregimen släppte in jihadister mot USA-koalitionen i Irak.

Jag grundar min kritik på vad prominenta människorättsorganisationer säger, inte vad representanter för respektive land säger. Vi har ju OPCW som själva gått ut med att Assadregimen använt kloringas flertals gånger förra året, och förmodligen fortfarande. Om det är någon som bör tänka om är det du och dina meningsfränder.

Jag avvisade dig inte, har du en rapport om den attacken så läser jag den gärna med objektiva ögon.

USA invaderade Irak långt innan Ukraina hände, så börja där istället. Hade inte USA invaderat (krigsbrott igen) så hade inte jihadisterna dragit sig ditåt. Så igen, USA startade problemen.

Samma sak med Ukraina, det måste du erkänna. Hade inte USA startat upproret med hjälp av CIA så hade vi inte haft ett krig i Ukraina.
Citera
2017-03-18, 15:05
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag avvisade dig inte, har du en rapport om den attacken så läser jag den gärna med objektiva ögon.

USA invaderade Irak långt innan Ukraina hände, så börja där istället. Hade inte USA invaderat (krigsbrott igen) så hade inte jihadisterna dragit sig ditåt. Så igen, USA startade problemen.

Samma sak med Ukraina, det måste du erkänna. Hade inte USA startat upproret med hjälp av CIA så hade vi inte haft ett krig i Ukraina.
Fast det är ju Ryssland som hela tiden hävdar att man värnar länders "suveränitet" och "respekterar andra länders interna angelägenheter" även om de slaktar sin befolkning. För mig är det rätt att ingripa mot länder som begår brott mot mänskligheten och hänsynslöst slaktar sin befolkning. Förresten, om USA angriper Irak, på vilket sätt gör det "bra" eller "rätt" av Assad att ösa in jihadister i landet?

Jag tycker det är anmärkningsvärt att du endast läser på när USA anklagas för brott men ignorerar helt rapporter som handlar om Ryssland eller Assadregimen. Varför har du inte läst dessa?
Citat:
Furthermore, the UN-appointed Joint Investigative Mechanism found that helicopters that had previously dropped chlorine were operating from the Hmeymim airbase, which is under Russian control. Given this and other reports about past repeated use of chlorine as a weapon, Russian military authorities should have taken steps to ensure that such weapons were not used in their joint military offensive, Human Rights Watch said.
https://www.hrw.org/news/2017/02/13/syria-coordinated-chemical-attacks-aleppo

Det finns flera rapporter om tidigare kloringasattacker i rapporten ovan.
Citat:
Indeed, several crucial details confirm the regime’s guilt. The United States has associated one of the munitions identified in the UN report - 122 mm improvised rockets - with previous Assad regime attacks. We have reviewed thousands of open source videos related to the current conflict in Syria, but have not observed the opposition manufacturing or using this style of rocket.
---
Equally significant, the environmental, chemical, and medical samples that the UN investigators collected provide clear and compelling evidence that the surface-to-surface rockets used in the Ghouta area of Damascus on August 21 contained the nerve agent sarin. We know the regime possesses sarin. We have no evidence, however, that the opposition does.
---
During his briefing Professor Sellstrom revealed a telling detail about the level of sophistication involved in the manufacture of the sarin used on August 21, one which further implicates the Assad regime’s chemical weapons program. Responding to a question from Russia, Dr. Sellstrom stated the sarin used was of a higher quality than that used in Iraq’s program. He added that the markings on the weapons obtained from the site suggested they were made professionally, and that the rockets used did not have the characteristics of improvised devices they had seen before.

http://undocs.org/A/68/663
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=45856#.WM0-NTs1-Ul

Nästa gång får du leta upp de själv. Dessa är inte endast tillgängliga för mig.

Du verkar ha svårt att tro att människor i allmänhet KAN starta uppror själva utan att CIA är inblandad. Du får gärna lägga fram belägg på där CIA har startat upproret i Ukraina. Eller litar du igen på Rysslands propaganda?
Citera
2017-03-18, 15:12
Medlem
tigersaid86s avatar
.

Raqqa offensiven - IS huvudstad

En YPG befälhavare (Sipan Hemo) gav information till reuters via handskrivet brev om offensiven mot IS.
Sista finalen för IS huvudstad är satt i April månad
Citera
2017-03-18, 15:15
Medlem
Citat:
Fast det är ju Ryssland som hela tiden hävdar att man värnar länders "suveränitet" och "respekterar andra länders interna angelägenheter" även om de slaktar sin befolkning. För mig är det rätt att ingripa mot länder som begår brott mot mänskligheten och hänsynslöst slaktar sin befolkning. Förresten, om USA angriper Irak, på vilket sätt gör det "bra" eller "rätt" av Assad att ösa in jihadister i landet?

Jag tycker det är anmärkningsvärt att du endast läser på när USA anklagas för brott men ignorerar helt rapporter som handlar om Ryssland eller Assadregimen. Varför har du inte läst dessa?

https://www.hrw.org/news/2017/02/13/syria-coordinated-chemical-attacks-aleppo

Det finns flera rapporter om tidigare kloringasattacker i rapporten ovan.

http://undocs.org/A/68/663
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=45856#.WM0-NTs1-Ul

Nästa gång får du leta upp de själv. Dessa är inte endast tillgängliga för mig.

Du verkar ha svårt att tro att människor i allmänhet KAN starta uppror själva utan att CIA är inblandad. Du får gärna lägga fram belägg på där CIA har startat upproret i Ukraina. Eller litar du igen på Rysslands propaganda?

Så det är okej för dig att USA begår krigsbrott och slaktar civila världen över? Hur ska Assad kunna stoppa dom? Vad ska han göra? Vill jihadisterna ta sig dit så hittar dom en väg, det kan man inte beskylla Assad för.

Slaktar ryssarna sitt folk? Eller menar du Assad? Lite off-topic, men om nazisterna i Ukraina kan störta presidenten, så kan folket i östra Ukraina ha en omröstning om att tillhöra Ryssland, speciellt när det är 98% rysk befolkning där. Vad är problemet?

Och jag har svårt att lita på en organisation sponsrad i USA med säte i USA som sitter och spyr galla över USAs fiender, du borde använda ditt kritiska tänkande där också.
Citera
2017-03-18, 15:36
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Så det är okej för dig att USA begår krigsbrott och slaktar civila världen över? Hur ska Assad kunna stoppa dom? Vad ska han göra? Vill jihadisterna ta sig dit så hittar dom en väg, det kan man inte beskylla Assad för.

Slaktar ryssarna sitt folk? Eller menar du Assad? Lite off-topic, men om nazisterna i Ukraina kan störta presidenten, så kan folket i östra Ukraina ha en omröstning om att tillhöra Ryssland, speciellt när det är 98% rysk befolkning där. Vad är problemet?

Och jag har svårt att lita på en organisation sponsrad i USA med säte i USA som sitter och spyr galla över USAs fiender, du borde använda ditt kritiska tänkande där också.
Jag anser inte att USA begår grova krigsbrott eller slaktar civila.

Problemet är att ett sådant förfarande inte har stöd i internationell rätt. Samer kan inte hålla egna val och förklara sig självständiga. Det är inte så saker och ting fungerar. Om så vore fallet kan rebellerna i Syrien och kurderna hålla egna val och utropa sig självständiga. Är det rätt enligt dig?

Vad spelar det för någon roll var organisation har sitt huvudkontor? Organisationen "spyr galla" över USA:s allierade (Israel och Saudiarabien). Vad är fel på dig? Läs rapporten din lata jävel och sluta hitta på ursäkter. Om FN skulle tjäna USA:s intressen skulle administrationen inte överväga att dra ner på sitt stöd till delar av organisationen.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-03-18 kl. 15:38.
Citera
2017-03-18, 15:55
Medlem
Tillssons avatar
USA/Pentagon går själva ut med att de bombade vid en moské i Jinah igår.

Man påstår att själva moskébyggnaden klarade sig - se foto i artikeln.

Pentagon och talespersonen Jeff Davis betecknar det som en framgångsrik räd mot ett pågående al-Qaidamöte med dussintals döda terrorister.

https://www.defense.gov/News/Article/Article/1122791/pentagon-spokesman-dozens-of-terrorists-believed-killed-in-us-strike-in-syria
Citera
2017-03-18, 16:06
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
USA/Pentagon går själva ut med att de bombade vid en moské i Jinah igår.

Man påstår att själva moskébyggnaden klarade sig - se foto i artikeln.

Pentagon och talespersonen Jeff Davis betecknar det som en framgångsrik räd mot ett pågående al-Qaidamöte med dussintals döda terrorister.

https://www.defense.gov/News/Article/Article/1122791/pentagon-spokesman-dozens-of-terrorists-believed-killed-in-us-strike-in-syria

Bra bild om den är äkta och den lilla byggnaden till vänster är moskén. Synd att rapporterna inte är sanna. Ingen moské är därmed bombad av någon i det här fallet. More FAKE NEWS med andra ord.
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-03-18 kl. 16:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in