2017-03-24, 21:24
Medlem
Tja !

För en gångs skull tur med packs. Har lagt ner för mycket pengar på FIFA poäng och bara fått skit känns det som.

Nu fanns guldspelarpaket elit så jag köpte för 5 paket.

Första paketet någon IF sopig målvakt. Sedan packade jag Bale, och sen Neymar.

Nu är frågan om man ska sälja dem eller sälja ett bra Bundesligalag för att spela med dem... :P

Edit: Bundesliga laget kostar 550-600k
Senast redigerad av jockel 2017-03-24 kl. 21:30.
Citera
2017-03-24, 21:42
Medlem
NilssooonSs avatar
skumt man alltid får storpisk av NIF-lag men inte av de med bästa spelarna..
Citera
2017-03-24, 21:43
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockel
Tja !

För en gångs skull tur med packs. Har lagt ner för mycket pengar på FIFA poäng och bara fått skit känns det som.

Nu fanns guldspelarpaket elit så jag köpte för 5 paket.

Första paketet någon IF sopig målvakt. Sedan packade jag Bale, och sen Neymar.

Nu är frågan om man ska sälja dem eller sälja ett bra Bundesligalag för att spela med dem... :P

Edit: Bundesliga laget kostar 550-600k
Kul när någon som lägger mycket pengar i spelet får utdelning. Grattis!
Citera
2017-03-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tycker La Liga har jävligt tråkiga yttrar. Alla som inte kostar skjortan är för dåliga. Har testat Williams, Vela, Orellana, Piatti, Carrasco till och med Musonda. Klart sämre än PL där man kan få Sterling, Mane, Sane, Walcott, till och med Sanchez för en överkomlig peng.

Jag tror inte jag helst vill ligga i 4an 5an hela tiden, eftersom det skulle bli 9/10 segrar varje säsong typ. Men ibland är jag sugen på en bekväm match bara för att få igång ett flyt, eller kunna lattja runt lite. Och med EAs matchningssystem så kan jag aldrig garantera att det blir så. Tror chansen är större om jag väljer friendly eller försöker köra WL-kvalet, men inga garantier vad jag vet. Jag är för övrigt i trean just nu. Målsättningen är att komma upp i ettan före spelet är färdigt, men jag skyndar långsamt. Spelar inte så många matcher som många andra. (har typ 45-10-15 i record i ligaspel).

Ja! Det är la ligas problem. Yttrarna. Nu har jag Messi TOTY och Neymar IF och dom funkar ju fint. Carrasco sög dock
Citera
2017-03-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Det har blivit till en grej att skylla på servrarna/delay. Visst det förekommer. Men verkligen inte så mycket som det skrivs om. Många använder delay som en ursäkt till deras förluster osv

Jo misstänker att det är lite så. Finns många saker som folk skyller sina förluster på... Själv känner jag att mina förluster mer eller mindre alltid hänger på mig själv. Alldeles för ineffektiv eller släpper till för lätta mål. Vissa matcher möter man helt enkelt för bra motstånd som läser mig som en öppen bok. Men blir bättre o bättre

Citat:
Ursprungligen postat av NilssooonS
Ja, jag tröttnar så fort på lagen annars. Kör många lag i varje FIFA, sen om jag hade varit bättre i annat fall är inte omöjligt

De 5 matcher jag hunnit spela ikväll så är allt med spelet hemskt, delay till tusen och allmänt efterblivet. Har ingen bra erfarenhet hittills av att använda lag fullproppade med specialkort men tycker det är förbannat trist att spela med NIF så det får bli så ändå.

Snittat 20 vinster i WL, är inte så speciellt bra på FIFA längre (då de äldre spelen passade min spelstil bättre med mycket finter) samt att jag tycker det här FIFA är fruktansvärt obalanserat och som sagt - dåliga servrar förstör otroligt mycket.

Älskar verkligen allt kring FUT utöver just matcherna som tyvärr är det som spelet bygger på
Tycker det är skoj att tradea och har gjort det i alla upplagor samt att bygga lag, göra SBC osv. Men spelet faller på att man inte tjänar på att använda de bästa spelarna då det enligt mig ofta funkar sämre med hög rating osv.

Kan tillägga att jag inte har psyket för att nöta matcherna i WL utan att bli ursinnig vilket också är en stor anledning till att det går sådär

Segt när det är så. Hann tyvärr inte spela några matcher ikväll, har väl tid nu egentligen men har fan inte ork att hålla öppet ögonlocken....

Ja samma här, FUT är ett otroligt roligt gamemode med trading och SBC's mm. Också trejdat de år jag spelat FUT. Satte mig in i det ganska fort, hittar jag något spel eller så jag verkligen gillar så vill jag kunna allt om det. Dock så tycker jag helt tvärtom angående IF's och högre ratade spelare. Går så sjukt mycket bättre ju bättre spelare jag har. Hade förmodligen inte lyckats ta mig uppåt i seriesystemet utan riktigt bra spelare. Upplever att mer eller mindre alla mina specialkort varit bättre än NIF-korten. Har specialkort på 15 av 22 spelare i mina två startelvor och de går svinbra. Testat de där med bronsbänk men upplevde ingen skillnad. Har hellre en bänk full med alla alternativ som kan tänkas behövas.

Hehe ja det kommer nog bli ett test för psyket att spela WL. Försöker inte hetsa upp mig när jag spelar dåligt men det är svårt... går så mycket bättre när man kan behärska sig, hålla lugnet och inte bli så jävla arg. Annars blir man mer hetsig i spelet, tjuvtitta mer, stöter, chansar och det leder till att det går ännu sämre.
Citera
2017-03-24, 23:10
Medlem
Jag har spelat massor med WL men aldrig känt av delay. Lagg ibland men inte delay. Sen är ju WL som fifa generellt. Bollen studsar tillbaka till motståndaren och man måste bryta 100 gånger och massa sånt skit. Jag kör på 100/25 lina och med kabel och inte wi-fi. Bosatt i Norge. Men delayen är ju logisk eftersom matcherna spelas på EA servrar. Det tar ju nån ms från ditt knapptryck når servern osv.

Självklart är nog vissa spelstilar mer utsatta. Kanske därför jag inte märker av den. Kör väldigt basic, utan dribblingar och shielding och allt va de är. Men ändå i div2 så ser ingen anledning att börja haha
Citera
2017-03-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Jag har spelat massor med WL men aldrig känt av delay. Lagg ibland men inte delay. Sen är ju WL som fifa generellt. Bollen studsar tillbaka till motståndaren och man måste bryta 100 gånger och massa sånt skit. Jag kör på 100/25 lina och med kabel och inte wi-fi. Bosatt i Norge. Men delayen är ju logisk eftersom matcherna spelas på EA servrar. Det tar ju nån ms från ditt knapptryck når servern osv.

Självklart är nog vissa spelstilar mer utsatta. Kanske därför jag inte märker av den. Kör väldigt basic, utan dribblingar och shielding och allt va de är. Men ändå i div2 så ser ingen anledning att börja haha

Man märker av delay väldigt lätt även i defensiven, spelarna känns otroligt sega när du springer med dom och att byta spelare är också fördröjt. Sitter alltid o byter spelare i början av matchen för o se om det är delay eller inte. Skönt för dig att du är förskönad från det
Citera
2017-03-24, 23:31
Medlem
Fick en 5bar anslutning precis i WL o det var min första match som var ok att spela. Kanske får sitta o vänta tills det dyker upp.
Citera
2017-03-24, 23:50
Medlem
https://twitter.com/brad7_cox/status/845391790723223553

Haha ramlade över det här på twitter, ungefär sådär jag lirar med i WL i 90 % av matcherna
Citera
2017-03-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Kul när någon som lägger mycket pengar i spelet får utdelning. Grattis!

Tack :-)
Citera
2017-03-25, 00:04
Medlem
eshkoshkas avatar
FAN vad svårt det är att vinna matcher i WL om man tar ledningen...
Citera
2017-03-25, 00:13
Medlem
NilssooonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
FAN vad svårt det är att vinna matcher i WL om man tar ledningen...
Jotack, majoriteten av mina förluster har jag haft ledningen i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in