Citat:
Ursprungligen postat av
grahnen
Edit. Snälla krav det var i PL ändå om man jämför med La Liga. Bara 79-80 i rating på topplagen. Beror ju såklart på SBC-kortet man får kom jag på nu. Kanes SIF som har samma rating som hans SBC låg på 70-80k innan POTM denna månaden. Med fyra bättre Kane-kort som finns på FUT lär inte hans SBC-kort vara så attraktivt....
Shit, så många lag alltså? Alltid föredragit att spela med få lag och lära känna dem bättre. Brukar oftast gå bättre ju mer jag spelar med en spelare. Vet hur jag skall använda just honom och även veta hans styrkor/svagheter osv. Samtidigt, kul att testa nya spelare.
Av de 16 matcher jag hann spela förra helgen så flöt det faktiskt på riktigt bra, egentligen bara en eller ett par matcher där det var ett delay som störde. Annars gött gameplay! Det var av de sakerna som förvånade mig vad jag läst av folk här inne. Har förvisso flytit på bra även i säsonger för mig sista veckorna. Vet inte vad det beror på men jag tackar och bockar för det

lär väl bli skit denna helgen bara för det...
Hur brukar det gå för dig i WL då?
Ja, jag tröttnar så fort på lagen annars. Kör många lag i varje FIFA, sen om jag hade varit bättre i annat fall är inte omöjligt
De 5 matcher jag hunnit spela ikväll så är allt med spelet hemskt, delay till tusen och allmänt efterblivet. Har ingen bra erfarenhet hittills av att använda lag fullproppade med specialkort men tycker det är förbannat trist att spela med NIF så det får bli så ändå.
Snittat 20 vinster i WL, är inte så speciellt bra på FIFA längre (då de äldre spelen passade min spelstil bättre med mycket finter) samt att jag tycker det här FIFA är fruktansvärt obalanserat och som sagt - dåliga servrar förstör otroligt mycket.
Älskar verkligen allt kring FUT utöver just matcherna som tyvärr är det som spelet bygger på
Tycker det är skoj att tradea och har gjort det i alla upplagor samt att bygga lag, göra SBC osv. Men spelet faller på att man inte tjänar på att använda de bästa spelarna då det enligt mig ofta funkar sämre med hög rating osv.
Kan tillägga att jag inte har psyket för att nöta matcherna i WL utan att bli ursinnig vilket också är en stor anledning till att det går sådär