2017-03-24, 22:49
Medlem
Har Trumph verkligen uträttat nått som alla påstår? Vad har han egentligen åstadkommit? Beslut om en mur mot Mexico, är det allt? Det räddar ju verkligen jobb i de distrikt som gett honom mest stöd.
2017-03-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Här är Trumps intervju:

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/212767

Inte fan är Trump besviken, tror fan han sket i det här totalt och väntar på att de ska börja sänka skatterna istället för hans företag.

Stackars Paul Ryan i 8 år har han jobbat.

Ja,åter en stor seger för Donald Trump. Det var inte som han lovade i valet, men vem bryr sig om sådana bagateller, speciellt inte den store ledaren.
Han kan säkert hitta på andra sätt att gynna sig själv och hans kompisar.
2017-03-24, 22:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbox
Har Trumph verkligen uträttat nått som alla påstår? Vad har han egentligen åstadkommit? Beslut om en mur mot Mexico, är det allt? Det räddar ju verkligen jobb i de distrikt som gett honom mest stöd.

Inte de 3 viktigaste punkterna som han lovade i valrörelsen i alla fall. Så just nu har hans makt minskat och han är och förblir en clown. Så i princip är makten hos kongressen vilket dom visade i dag och Obamacare kommer att fortsätta. Undrar vilka små utfall han ska ha på Twitter snart.
2017-03-24, 22:54
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Du förstår inte conservatives kommer inte rösta på han om hans plan är låta Obamcare explodera först.

Skillnad på Trump egna tanke och vad som ska få han vald.

Trump såg ju inte lika besviken som Ryan över att lagen ej gick igenom, utan han verka mer taggad på att låta det explodera.
Om vi leker med tanken att OC fallerar totalt:
Frågan är VEM väljarna då håller som skyldig.
Republikanerna fått TOTAL makt eller demokraterna som är i minoritet?

2018 års mellanval är inte långt borta och att som Donald just nu gjort att säga vi låter skeppet sjunka tror jag inte var så bra men han har nu köpt sig lite tid men inte mycket. De måste hitta en ersättare till OC.

Om Demokraterna varit i majoritet ja, då funkar att skylla på de andra men inte som läget är nu, GOP kommer hållas ansvariga och som Donald själv säger "straffas". Allt annat är som Kapten för ett fartyg säga: Jag var för full..
2017-03-24, 22:57
Medlem
I-van-Toers avatar
Det var nog lika bra att den här versionen av AHCA lyftes bort från omröstning eftersom det var en bastard-version och inget som Trump gick till val på. Nu vet jag inte exakt vilka ändringar som gjorts men att eftergifter givits är väl ganska uppenbart, och det räckte ändå inte. Det hela bevisar bara två saker att det i kongressen finns ett "tredje parti" som är skapat och representerat av både republikaner och demokrater. Neocons brukar de kallas i folkmun och de håller ihop över partigränserna. Det fanns nog vissa demokrater som var närmare att stödja AHCA än vissa republikaner. Nu gick dock demokraterna i enad front den här gången. Men det är det Trump menar att han i framtiden kommer behöva stöd från vissa demokrater. Det andra är att de stora förlorarna i både längden och i framtiden är de som tvingats på Obamacare. Det är förmynderi och stöld och rimmar väldigt illa med "land of the free...".

I det stora hela finns det bra mycket viktigare saker att få igenom, som "travel ban" bland annat. Det får väl gå till högsta domstolen om det behövs. Frågan är bara vilka som just nu tar sig till USA efter att ha flytt Mosul och snart Raqqa.

Det blir en tuff nöt för Trump att rensa träsket.
2017-03-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte de 3 viktigaste punkterna som han lovade i valrörelsen i alla fall. Så just nu har hans makt minskat och han är och förblir en clown. Så i princip är makten hos kongressen vilket dom visade i dag och Obamacare kommer att fortsätta. Undrar vilka små utfall han ska ha på Twitter snart.

Lyckas han inte leda landet, vad säger konstitutionen? Jag är lite för dåligt påläst i Amerikansk inrikespolitik. Någon som vet nått mer?
2017-03-24, 22:59
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Eh, du är inte så insatt

Försäkringspremie har redan börjat öka. Trump har redan börjat (tyvärr?) underminera den.
Till exempel

http://www.politico.com/story/2017/01/trump-white-house-obamacare-ads-234245

Men så mycket mer TROR jag Donald och GOP kan göra åt lagen om OC!
MEN försäkringsbolagen som håller på med sjukvård kan nog underminera denna mer och de gillar Ryan och Ryan gillar dessa försäkringsbolag.
Så vi får se.
2017-03-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

2018 års mellanval är inte långt borta och att som Donald just nu gjort att säga vi låter skeppet sjunka tror jag inte var så bra men han har nu köpt sig lite tid men inte mycket. De måste hitta en ersättare till OC.

Om Demokraterna varit i majoritet ja, då funkar att skylla på de andra men inte som läget är nu, GOP kommer hållas ansvariga och som Donald själv säger "straffas". Allt annat är som Kapten för ett fartyg säga: Jag var för full..

Den frågan får vi ju inte reda på till 2018 och det blir ju vem som bäst får ut till väljarna att skulden ligger på.

Trump säger ju nu att det finns saker han inte var näjd med i Rayn förslag. Men när de frågar honom vad så kan han inte svara.

Jag tror helt ärligt att det här inte var på Trumps högsta prioritering av saker att göra utan mer Rayns förslag att hjälpa försäkringsbolagen som ger honom och partiet pengar.
2017-03-24, 23:01
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

WRONG! Det behövs 60 röster för en riktigt ny Health Care. Visst blir det svårt att skylla på Demokraterna, men det kan fungerar om allt annat är ok. Snart kommer sannolikt Neil Gorsuch att tillsättas. Ekonomin är bra. Invandringen minskar. ISIS kommer att förstöras
2017-03-24, 23:03
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbox
Utnämningen av domare till HD håller på just nu och kommer troligtvis gå igenom om Donald (eller Nunes ) inte gör bort sig väldigt mycket den närmsta veckan.
2017-03-24, 23:06
Medlem
0rganets avatar
Citat:
WRONG! Det behövs 60 röster för en riktigt ny Health Care. Visst blir det svårt att skylla på Demokraterna, men det kan fungerar om allt annat är ok. Snart kommer sannolikt Neil Gorsuch att tillsättas. Ekonomin är bra. Invandringen minskar. ISIS kommer att förstöras
Dubbellllllllllllllllllllllll post eftersom 30 sekunder inte gäller med ändå gör det...
Senast redigerad av 0rganet 2017-03-24 kl. 23:08.
2017-03-24, 23:07
Medlem
0rganets avatar
Citat:
OK, sakfel av mig, inget folket bryr sig om!
Men att lägga ner den redan i detta skede när inte ens GOP kan enas, gör att GOP ser ut som skyldiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in