2017-03-24, 22:10
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hmmm

Intressant låter som Trumps plan hela tiden varit att låta Obamacare kollapsa för att sen låsta demokraterna komma till dem.
Sa det från början

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Han kan inte minska mycket mer just nu, men du har fel i att den minskning vi nu sett beror på antingen eller; Trump har nu misslyckats med ungefär allt han tagit sig för och den konstanta mängden "vinnande" han utsätter amerikanerna för har nått en kritisk massa.

Det är sant att denna reform skulle ha drabbat hans kärnväljare, men det är lika sant att han dyrt och heligt har lovat att riva upp Obamacare tusentals gånger för sina väljare. Nu har de sett honom misslyckas med det.

Ekonomi, migration och jobb är det som avgör. Ekonomin och jobben mår bra. Migrationen är redan fixat.

Allt annat är bonus. Tror inte att väljarna bryr sig om Putin, media, The Wall eller "repeal of Obamacare".
Så jag hoppas att Trump kommer att öka i opinion och kan fortsätta med Putin&Media
2017-03-24, 22:12
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
En rolig karaktär i Simpson är Duffman. https://www.youtube.com/watch?v=a2sI0QZjJEs Kanske någon Duffman liknande karaktär ställer upp i amerikanska valet 2020.

När Reagan valdes 1980 så myntades uttrycket att B-skådisen Reagan skulle spela sitt livs roll.
Jag tycker man kan säga att Reagan växte i rollen.
Jag hade hoppats att Trump kunde visa en liknande förmåga att växa och att hans ibland clownlika framtoning skulle tonas ner. Snart har det som jag betraktar som smekmånaden (tre månader) gått och det blir dags att summera.
Jag kan inte släppa bilden av att anklagelsen om avlyssning var en rökridå för att ta uppmärksamhet från samarbetet med ryssarna om valet. Vi får väl se…

Duffman?
Reagan och Trump fanns/finns på riktigt. Få trodde på allvar att någon av dom skulle kunna bli president, men det blev dom. Det vore väl en parodi på riktigt att välja en påhittad figur som president…

2017-03-24, 22:14
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Hmmm

Intressant låter som Trumps plan hela tiden varit att låta Obamacare kollapsa för att sen låsta demokraterna komma till dem.

Men att han hjälpte Ryan och de andra att få igenom sin plan.
Nää! Du av alla här i denna tråd brukar ju lyssna och tro på vad Donald säger.
Lyssna på denna:
http://www.politico.com/video/2017/03/trumps-campaign-promises-to-swiftly-repeal-obamacare-062582

Tycker inte det låter som "vi ska låta Obama Care suga musten ur er!" vilket inte stämmer utan Donald köper tid just nu. och att behöva göra det så här tidigt är inte lovande.
Senast redigerad av 0rganet 2017-03-24 kl. 22:18.
2017-03-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nää! Du av alla här i denna tråd brukar ju lyssna och tro på vad Donald säger.
Lyssna på denna:
http://www.politico.com/video/2017/03/trumps-campaign-promises-to-swiftly-repeal-obamacare-062582

Tycker inte det låter som "vi ska låta Obama Care suga musten ur er!" vilket inte stämmer utan Donald köper tid just nu. och att behöva göra det så här tidigt är inte lovande.

Trumps egna tanke pratar jag om.

Sen vad han måste säga för att få conservatives att rösta på honom är en annan sak.

Men att låta Obamacare kollapsa har han haft som ide hela tiden.
2017-03-24, 22:29
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Trumps egna tanke pratar jag om.

Sen vad han måste säga för att få conservatives att rösta på honom är en annan sak.

Men att låta Obamacare kollapsa har han haft som ide hela tiden.
Nää det har han inte. Han har sagt att den är en Disaster
oktober 2016:
Citat:
“I Think [Obamacare Is A] Disaster And I’ve Been Saying It From The Time Before They Even Voted For It. I Said This Plan Can't Work, It’s Going To Be A Disaster, It Was A Big Lie, That Is How He Got It Passed. [President Obama] Said Keep Your Doctor, Keep Your Plan, That Turned Out To Be A Lie. He Said It 28 Different Times. It’s A Terrible Plan. It’s A Disgrace That We Have To Talk About It, Frankly. It Should Be Repealed And Replaced, And If I'm Elected We're Going To Repeal It, Replace It With Something Much Better, Much Better And Much Less Expensive.” – Donald J. Trump
https://www.donaldjtrump.com/press-releases/icymi-trump-obamacare-is-a-disaster
2017-03-24, 22:29
Medlem
FlashyBears avatar
Så nu kommer Trump att börja låna på riktigt. Inte bara till skattesänkningar (som jag trodde), men också för muren (stängsel skulle ju räcka, men nu är det för sent, eller?)...

Vad gäller? Kommer han att få stöd för det i kongressen om han släpper muren?

/////////////////////////////////////
Citat:
oktober 2016:

Efter att Obamacare kollapsar
2017-03-24, 22:32
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Hur gynnsamt sänkta skatter är är diskuterbart. Sänkta företagsskatter tror jag kan gynna USA eftersom de faktiskt har höga företagsskatter men de skatter som är i ACA och som slopas i AHCA är främst personliga skatter för de rika.
Hur har du räknat här? Mer än hälften är väl generella skatter?

I och med att man ska göra en repeal&replace av Obamacare så bör man väl ta bort de skatter som finns i Obamacare.

Citat:
Sk "trickle down economy" är på inga sätt bevisad att den fungerar.
De gånger det använts mest under Reagan och Bush JR så ledde det i bägge fallen till en enorm ökning av statsskulden och finanskris.
Reagan hade problem med att kongressen röstade igenom hans skattesänkningar men inte hans nedskärningar.

Citat:
För mycket regleringar skadar ekonomin, för lite regleringar leder till finanskriser.
Det intressanta är väl vilken TYP av regleringar vi pratar om här. Men vi vet väl alla att finanskrisen 2008 skapades av den offentliga apparaten. FED, regleringar av Clinton&Bush, samt de statliga företagen Fannie Mae, Freddie Mac spelade en central roll.

Citat:
När det gäller minskade kostnader för sjukvården så har ju inte det någon positiv effekt för ekonomin i sig självt om man inte samtidigt kan bibehålla samma nivå och kvalité på sjukvården.
Man frigör resurser som används i oproduktiv vård som kan användas i någon produktiv industri. Vård är en investering i gamla människor med en obefintlig återbetalningstid. I synnerhet när man investerar i låginkomsttagare. Om man investerar exempelvis 100.000kr i en ny njure åt en genomsnittlig 60 årig man som förlänger livet med 20 år från 60 till 80 så kommer dennes mans förlängda livslängd att orsaka större kostnader än samhällsvinster.

Citat:
Om det har negativ effekt på medborgarnas hälsa(vilket är en ganska sannolik effekt) så kan detta leda till kostnader som är långt större än de besparingar som görs.
En negativ effekt på de äldre och mindre begåvade medborgarnas hälsa(begåvade har råd med privat sjukförsäkring) kan vara positivt eftersom då dör de snabbare och frigör försörjningsbörda från de yngre.

Citat:
Problemet för Trump är att han lovat att balansera budgeten, dvs inte att bara minska underskottet utan att faktiskt inte ha något underskott och dessutom minska statsskulden.
Att kombinera detta med stora skattesänkningar(som historisk brukar leda till stora ökningar i statsskulden) och stora satsningar är minst sagt svårt att lyckas med, varav min skepticism.
Skattesänkningar kan leda till ökad BNP tillväxt, vilket reducerar statsskulden i längden. Men på kort sikt måste man alltid minska utgifterna också. Problemet är att det är svårt att få igenom utgiftsminskningar inom områden som inte genererar tillväxt(sjukvård&omsorg) och införande&höjningar av skatter som har minst negativ påvverkan av ekonomin pga att de saknar popularitet.
2017-03-24, 22:34
Medlem
Citat:
oktober 2016:

Du förstår inte conservatives kommer inte rösta på han om hans plan är låta Obamcare explodera först.

Skillnad på Trump egna tanke och vad som ska få han vald.

Trump såg ju inte lika besviken som Ryan över att lagen ej gick igenom, utan han verka mer taggad på att låta det explodera.
2017-03-24, 22:40
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så nu kommer Trump att börja låna på riktigt. Inte bara till skattesänkningar (som jag trodde), men också för muren (stängsel skulle ju räcka, men nu är det för sent, eller?)...

Vad gäller? Kommer han att få stöd för det i kongressen om han släpper muren?

/////////////////////////////////////

Efter att Obamacare kollapsar
Om OC kollapsar menar du?
De enda som påstår kollaps för OC är de som nu inte ville rösta för att ersätta OC med Trump Care.

Trump Care born 2017, RIP
2017-03-24, 22:40
Medlem
Här är Trumps intervju:

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/212767

Inte fan är Trump besviken, tror fan han sket i det här totalt och väntar på att de ska börja sänka skatterna istället för hans företag.

Stackars Paul Ryan i 8 år har han jobbat.
2017-03-24, 22:44
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
När Reagan valdes 1980 så myntades uttrycket att B-skådisen Reagan skulle spela sitt livs roll.
Jag tycker man kan säga att Reagan växte i rollen.
Jag hade hoppats att Trump kunde visa en liknande förmåga att växa och att hans ibland clownlika framtoning skulle tonas ner. Snart har det som jag betraktar som smekmånaden (tre månader) gått och det blir dags att summera.
Jag kan inte släppa bilden av att anklagelsen om avlyssning var en rökridå för att ta uppmärksamhet från samarbetet med ryssarna om valet. Vi får väl se…

Duffman?
Reagan och Trump fanns/finns på riktigt. Få trodde på allvar att någon av dom skulle kunna bli president, men det blev dom. Det vore väl en parodi på riktigt att välja en påhittad figur som president…

Inte välja en seriefigur såklart, men en person som påminner om Duffman till sättet, t.e.x. en skådespelare. Den numera döda amerikanska wrestling brottaren Randy "Macho Man" Savage påminde lite om Duff Man. https://www.youtube.com/watch?v=8C4lK41SX-Q

Det kanske är att de båda sa "ohh yeah" som göra att jag drar liknelser mellan de båda. Det är inte omöjligt att i framtiden så kommer det en presidentkandidat som är som Savage.
2017-03-24, 22:46
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Om OC kollapsar menar du?
De enda som påstår kollaps för OC är de som nu inte ville rösta för att ersätta OC med Trump Care.

Trump Care born 2017, RIP

Eh, du är inte så insatt

Försäkringspremie har redan börjat öka. Trump har redan börjat (tyvärr?) underminera den.
Till exempel

http://www.politico.com/story/2017/01/trump-white-house-obamacare-ads-234245
Citat:
The Trump administration has pulled the plug on all Obamacare outreach and advertising in the crucial final days of the 2017 enrollment season, according to sources at Health and Human Services and on Capitol Hill.
Citat:
The last five days of the open enrollment season are seen as critical because many individuals procrastinate and then join a last-minute sign-up surge. That’s particularly true for younger and healthier customers who are crucial to making insurance markets work.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in