2017-03-24, 17:27
Medlem
Sjukt taggad på WL nu! Spelade första gången förra helgen men hade inte så mycket tid då, lyckades ändå klämma in 16 matcher och 8 vinster. Blev ändå positivt överraskad över läget vad man har läst här. Får se om jag känner samma efter denna helg.... Nu hoppas jag hinna med minst 25-30 matcher. Guld-nivån känns svår att komma upp i tyvärr... då måste jag nog upp emot 35-40 matcher men de blir tajt när man har familj. Skall bli kul att känna på WL ordentligt nu!

Nöter ni oftast med ett lag i WL? Blir nog många Squadfitness för en helg. Tror jag börjar med att spela två matcher med mitt förstalag, sedan en match med andralaget och rullar på det så.

Blir dessa lag:
Lag 1: https://www.futbin.com/17/squad/759886

Lag 2: https://www.futbin.com/17/squad/1988218
Citera
2017-03-24, 17:40
Medlem
NilssooonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Sjukt taggad på WL nu! Spelade första gången förra helgen men hade inte så mycket tid då, lyckades ändå klämma in 16 matcher och 8 vinster. Blev ändå positivt överraskad över läget vad man har läst här. Får se om jag känner samma efter denna helg.... Nu hoppas jag hinna med minst 25-30 matcher. Guld-nivån känns svår att komma upp i tyvärr... då måste jag nog upp emot 35-40 matcher men de blir tajt när man har familj. Skall bli kul att känna på WL ordentligt nu!

Nöter ni oftast med ett lag i WL? Blir nog många Squadfitness för en helg. Tror jag börjar med att spela två matcher med mitt förstalag, sedan en match med andralaget och rullar på det så.

Blir dessa lag:
Lag 1: https://www.futbin.com/17/squad/759886

Lag 2: https://www.futbin.com/17/squad/1988218
Det där tagget inför matcherna försvinner rätt snabbt
Jag kör 5 lag i WL

Det största problemet är verkligen delayen, den påverkar så otroligt mycket mer än man tror. Inget funkar ju som det ska då, mer tillfälligheter som uppstår och som gör att den ena står som segrare.. För övrigt otroligt många ramträffar på WL, eller är kanske i säsonger? Inte lirat något förutom WL de senaste 5-6 veckorna
Senast redigerad av NilssooonS 2017-03-24 kl. 17:44.
Citera
2017-03-24, 17:40
Medlem
Man kan undra när dom tänker fixa sökningen på transfermarknaden! Sökte på max pris 300.000 på Emre Can if och fick upp 4 på 300k och en på 296k men sökte jag på 296k fanns ingen! Sökte på 301k och fick bara upp en på 300k och sen sökte jag på 300k igen och fick upp samma 4 på 300k och en på 296k! Lätt att missa nån på lägre pris!
Citera
2017-03-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Är nog därför boras tipsar om att lira djupledsbollar som manuell istället för assisterad.

vanliga djupled är svåra på manuell..däremot lobbpassningar är bra att ha manuell..mycket enklare att hitta ytan bakom spelarna än att den ska hamna på deras huvuden
Citera
2017-03-24, 18:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
EA SPORTS FIFA‏ @EASPORTSFIFA
#FUTBirthday starts next Friday, on March 31st! Stay tuned for more info next week. #FUT

Fy fan vad segt.
Citera
2017-03-24, 18:17
Medlem

Efter många om och men gick jag äntligen upp i div 1. Blev markant enklare motstånd i morse och jag tog 6 raka segrar i division 2

Skål
Citera
2017-03-24, 18:26
Medlem
Nya league SBC kl 19, PL och Saudi
Citera
2017-03-24, 18:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha

Med Kane 87 i overall! När de nyss haft hans 91-kort som potm... ska till några riktigt sexiga packs för att folk ska lösa det då. Tack till Raxie som hetsade mig att investera i saudi
Citera
2017-03-24, 18:34
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha

Crap. Hoppades verkligen på Lewa. Blir riktigt svårt att motivera sig att göra BPL, har verkligen noll intresse för det kortet.
Citera
2017-03-24, 18:43
Medlem
Vafan släpp Bundesliga någon jävla gång EA och inte PL när vi fick Kanes POTM-kort typ igår. Och FUT birthday ska man behöva vänta ännu en vecka på!? Dryyyygt
Citera
2017-03-24, 18:58
Medlem
Edit. Snälla krav det var i PL ändå om man jämför med La Liga. Bara 79-80 i rating på topplagen. Beror ju såklart på SBC-kortet man får kom jag på nu. Kanes SIF som har samma rating som hans SBC låg på 70-80k innan POTM denna månaden. Med fyra bättre Kane-kort som finns på FUT lär inte hans SBC-kort vara så attraktivt....

Citat:
Ursprungligen postat av NilssooonS
Det där tagget inför matcherna försvinner rätt snabbt
Jag kör 5 lag i WL

Det största problemet är verkligen delayen, den påverkar så otroligt mycket mer än man tror. Inget funkar ju som det ska då, mer tillfälligheter som uppstår och som gör att den ena står som segrare.. För övrigt otroligt många ramträffar på WL, eller är kanske i säsonger? Inte lirat något förutom WL de senaste 5-6 veckorna

Shit, så många lag alltså? Alltid föredragit att spela med få lag och lära känna dem bättre. Brukar oftast gå bättre ju mer jag spelar med en spelare. Vet hur jag skall använda just honom och även veta hans styrkor/svagheter osv. Samtidigt, kul att testa nya spelare.

Av de 16 matcher jag hann spela förra helgen så flöt det faktiskt på riktigt bra, egentligen bara en eller ett par matcher där det var ett delay som störde. Annars gött gameplay! Det var av de sakerna som förvånade mig vad jag läst av folk här inne. Har förvisso flytit på bra även i säsonger för mig sista veckorna. Vet inte vad det beror på men jag tackar och bockar för det lär väl bli skit denna helgen bara för det...

Hur brukar det gå för dig i WL då?
Senast redigerad av grahnen 2017-03-24 kl. 19:08.
Citera
2017-03-24, 19:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
80 i overall req på alla i topp 6 utom spurs som har 79. Snacka om att EA gör det enkelt att lösa Sbc Kane. Hade hoppats på avkastning på mina Ramsey, Xhaka och Bravo.... nåja, kul att lösa 30 packs ikväll iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in