2017-03-24, 14:37
Medlem
Nån annan än mig som egentligen helst av allt bara vill ligga och mysa i div4-5? :-)

Har iallafall äntligen insett att spelet är mer än bara BPL. Att göra ett laliga lag är ju sååå mycket roligare. Fan, 3000 fler spelare att sätta på mittfältet te x. I BPL är man ju idiot om inte kättarn Kante får va där. Men de blir ju så trist!
Citera
2017-03-24, 15:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Nån annan än mig som egentligen helst av allt bara vill ligga och mysa i div4-5? :-)

Har iallafall äntligen insett att spelet är mer än bara BPL. Att göra ett laliga lag är ju sååå mycket roligare. Fan, 3000 fler spelare att sätta på mittfältet te x. I BPL är man ju idiot om inte kättarn Kante får va där. Men de blir ju så trist!

Tycker La Liga har jävligt tråkiga yttrar. Alla som inte kostar skjortan är för dåliga. Har testat Williams, Vela, Orellana, Piatti, Carrasco till och med Musonda. Klart sämre än PL där man kan få Sterling, Mane, Sane, Walcott, till och med Sanchez för en överkomlig peng.

Jag tror inte jag helst vill ligga i 4an 5an hela tiden, eftersom det skulle bli 9/10 segrar varje säsong typ. Men ibland är jag sugen på en bekväm match bara för att få igång ett flyt, eller kunna lattja runt lite. Och med EAs matchningssystem så kan jag aldrig garantera att det blir så. Tror chansen är större om jag väljer friendly eller försöker köra WL-kvalet, men inga garantier vad jag vet. Jag är för övrigt i trean just nu. Målsättningen är att komma upp i ettan före spelet är färdigt, men jag skyndar långsamt. Spelar inte så många matcher som många andra. (har typ 45-10-15 i record i ligaspel).
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-03-24 kl. 15:08.
Citera
2017-03-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Finns det någon sjuk målvakt i Calcio A (förutom Buffon?)?
Testa IF Karnezis
Citera
2017-03-24, 15:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Kandidaterna för POTM ute:

Artur Boruc (BOU) (2 segrar 1 oavgjord, 3 insläppta mål och en hållen nolla - tre matcher)
Joshua King (BOU) (4 mål 1 ass)
Romelu Lukaku (EVE) (5 mål 2 ass)
Nathan Redmond (SOU) (2 mål)
Mamadou Sakho (CRY) (2 matcher, 2 hållna nollor)
Georginio Wijnaldum (LIV) (2 mål)

Spelare bedöms ju lite olika baserat på position, men jag har svårt att se Sakho, Redmond och Boruc utmana på allvar om detta. Wijnaldum har visserligen varit bra för Liverpool men spelar i en undanskymd roll. Känns som King och Lukaku ligger bäst till, och då tror jag Lukakus form avgör. Lägg därtill att Lukaku kunde vunnit februari men fick se sig snuvad av Kane. Känns troligt att Lukaku vinner.
Citera
2017-03-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Kandidaterna för POTM ute:

Artur Boruc (BOU) (2 segrar 1 oavgjord, 3 insläppta mål och en hållen nolla - tre matcher)
Joshua King (BOU) (4 mål 1 ass)
Romelu Lukaku (EVE) (5 mål 2 ass)
Nathan Redmond (SOU) (2 mål)
Mamadou Sakho (CRY) (2 matcher, 2 hållna nollor)
Georginio Wijnaldum (LIV) (2 mål)

Spelare bedöms ju lite olika baserat på position, men jag har svårt att se Sakho, Redmond och Boruc utmana på allvar om detta. Wijnaldum har visserligen varit bra för Liverpool men spelar i en undanskymd roll. Känns som King och Lukaku ligger bäst till, och då tror jag Lukakus form avgör. Lägg därtill att Lukaku kunde vunnit februari men fick se sig snuvad av Kane. Känns troligt att Lukaku vinner.

Har du några råd på vad man ska investera på? Hade varit tacksam så man kan dryga ut kassan lite :-)
Citera
2017-03-24, 15:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteFriday
Har du några råd på vad man ska investera på? Hade varit tacksam så man kan dryga ut kassan lite :-)

För det första, eftersom nomineringarna släpptes idag och sista matcherna för mars spelades förra helgen, har priserna på de kort som det spekuleras om redan stuckit iväg en del. Alltså finns det risk för förlust om du satsar på ett kort som redan är lite uppblåst och sedan inte behövs. Jag har t.ex. köpt på mig IF Gillet - 81 ratad GK från Belgien. Det kortet vet jag kommer rasa till 10-11k om det inte behövs för POTM SBC. Och det är en risk jag tagit.

Så med den disclaimern - investera på egen risk. Men NIF-korten av Verthongen, Kompany, Alderweireld, Lukaku, och Carrasco (84) lär vara ganska riskfria investeringar. Om du inte får igen pengarna vid POTM lär du få dem vid PL SBC. Tippar PL Potm släpps antingen nästa fredag eller om 2v (troligen), och PL SBC lär antingen komma ungefär samtidigt eller i maj.
Citera
2017-03-24, 16:11
Medlem
Finns det nån här som spelar fut champions och o aldrig eller iaf sällan har delay? I så fall vilken internetoperatör använder du/ni?
Citera
2017-03-24, 16:17
Medlem
Och där rök andra kontrollen denna vecka, satan. Det finns inget mer frustrerande än detta spel.. asså hur kan killen ha ett inlägg under matchen och vinna den med musa mot smaklig.. och sedan vinna på straffar. 12-1 i skott på mål blev det. Helt absurt.
Citera
2017-03-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin
Och där rök andra kontrollen denna vecka, satan. Det finns inget mer frustrerande än detta spel.. asså hur kan killen ha ett inlägg under matchen och vinna den med musa mot smaklig.. och sedan vinna på straffar. 12-1 i skott på mål blev det. Helt absurt.

det är därför man har ett fps spel så man bara kan gå in o kötta när FIFA lever sitt egna liv..
Citera
2017-03-24, 17:17
Medlem
Shanklygatess avatar
Är det mellan div 1 och 2 det är störst skillnad kvalitetsmässigt skulle ni säga? Har 15 poäng i div 1 som bäst, men tycker den divisionen är väldigt tråkig. Bara en massa shielding i 90 minuter typ, eller så har jag otur med vilka motståndare jag får. Åkte ur div 1 igår utan att vara riktigt nära, nu gick jag upp efter 7-1-0 och var aldrig riktigt nära att förlora en match, de matcher jag vann var med flera mål och krysset släppte jag in kvittering precis i slutet på matchen.

Mellan vilka divisioner upplever ni störst skillnad?
Citera
2017-03-24, 17:19
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Nån annan som märkt att djupledsbollar ofta blir för hårda? Även fast man inte ens håller in utan bara tappar 1 gång så blir dom ofta stenhårda ;s
Är nog därför boras tipsar om att lira djupledsbollar som manuell istället för assisterad.
Citera
2017-03-24, 17:22
Medlem
FUT Birthday nästa fredag... segt men det borde ju komma nått idag med tanke på att MM va igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in