2017-03-13, 13:07
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Tack, äntligen medger du att du inte fattar! Läs igen och ta hjälp denna gång, av nån du litar på.

Det har förklarats i denna tråd och en till, ett otal gånger och väldigt enkelt och grundläggande. Du har vägrat förstå alla försök att förklara för dig. Jag tror de flesta gett upp, för detta är bara trams.
Ja ännu ett meningslöst svar utan förklaring...
Citera
2017-03-13, 13:13
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002

Läs genom trådarna igen. Du har ju redan medgett att du inte fattar. Ta hjälp istället för att tramsa här. Jag ger också upp med dig nu. Du får leka ensam.
Citera
2017-03-13, 13:18
Medlem
hopp1s avatar
Citat:

Jag gör då ett sista försök i alla fall:

1. folk utan BankID kan inte logga in på Halebop.
2. folk med traditionell knappmobil kan inte logga in på Halebop.
3. Alla kan alltså inte logga in.

Jag försökte göra det så enkelt som möjligt för dig.
Citera
2017-03-13, 14:28
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Jag gör då ett sista försök i alla fall:

1. folk utan BankID kan inte logga in på Halebop.
2. folk med traditionell knappmobil kan inte logga in på Halebop.
3. Alla kan alltså inte logga in.

Jag försökte göra det så enkelt som möjligt för dig.
1. Då skaffar man bank-id, det tar 2 minuter högst.
2. Frågan är hur många idag som har en knappmobil? Men visst kanske någon och det är då synd om dom förstås så där har du en poäng. Samma problem som t.ex. dom som har äldre iphone dom kan inte köra vissa appar då det krävs ios9 m.m.
3. Ok 1 eller 2 kanske inte kan logga in men dom kan använda Talsvar eller 4433 så dom är inte helt utestängda

Ser inloggningen med lösenord som ett ickeproblem inget att skrika sig hes över det finns större problem att bry sig om i så fall...
Citera
2017-03-13, 14:54
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
1. Då skaffar man bank-id, det tar 2 minuter högst.
2. Frågan är hur många idag som har en knappmobil? Men visst kanske någon och det är då synd om dom förstås så där har du en poäng. Samma problem som t.ex. dom som har äldre iphone dom kan inte köra vissa appar då det krävs ios9 m.m.
3. Ok 1 eller 2 kanske inte kan logga in men dom kan använda Talsvar eller 4433 så dom är inte helt utestängda

Du har med andra ord fortfarande inte förstått.

Citat:
Ser inloggningen med lösenord som ett ickeproblem inget att skrika sig hes över det finns större problem att bry sig om i så fall...

Du får väl sluta skrika dig hes då!

Enbart i denna tråd har du gjort TJUGOTRE (23) meningslösa inlägg då. Det verkar VÄLDIGT mycket för din icke-fråga. Jag törs bara inte tänka på vad du skulle göra om det var nåt som var viktigt för dig.

Jag skriver som nån skrev innan: Du får leka ensam.
Citera
2017-03-19, 17:13
Medlem
Farbror Fazers avatar
Givetvis upplever 100% av de som har ett problem, att de har ett problem. Men det överdrivs fortfarande ganska grovt över hur många detta är och hur allvarligt detta är, som om det är en mänsklig rättighet att få nyttja ett företags tjänster som man själv vill.

Halebop rankades i slutet av förra året (som verkar ha varit mitt under det enorma inloggningskaoset) på första plats över kundnöjdhet bland operatörerna i SKI.
Citera
2017-03-23, 20:14
Medlem
_Dante_s avatar
Har en till halebop operatörslåst Iphone 5, samt en annan telefon som jag nästan aldrig använder med ett Telia kontantkort. Kan jag använda Telia kortet i den till halebop låsta iphonen?

Har nästan en tusing på kontantkortet och skall jag prova måste jag förminska kortet och sedan om det inte fungerar går det inte att sätta tillbaka i den ursprungliga telefonen... Så är tacksam om ett svar här.
Citera
2017-03-23, 21:31
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Har en till halebop operatörslåst Iphone 5, samt en annan telefon som jag nästan aldrig använder med ett Telia kontantkort. Kan jag använda Telia kortet i den till halebop låsta iphonen?

Har nästan en tusing på kontantkortet och skall jag prova måste jag förminska kortet och sedan om det inte fungerar går det inte att sätta tillbaka i den ursprungliga telefonen... Så är tacksam om ett svar här.

Såg nu att jag måste skaffa nytt simkort från Telia då nuvarande är från Hedenhös tid.
Aja, fungerar Telia refill i en låst halebop tror ni?
Citera
2017-03-23, 23:22
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Såg nu att jag måste skaffa nytt simkort från Telia då nuvarande är från Hedenhös tid.
Aja, fungerar Telia refill i en låst halebop tror ni?

Oprratörslåsta är väl låsta till ett nät, och eftersom halebop och Telia går i samma så ska det gå.
Citera
2017-03-24, 00:57
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Oprratörslåsta är väl låsta till ett nät, och eftersom halebop och Telia går i samma så ska det gå.

Det finns flera olika nivåer på SIM-lås. De två som kan vara aktuella för Telia är:

1. Låst till Nät
2. Låst till Del av nät

Telia har använt båda typerna. Det enda sättet att avgöra vilket man har, är att testa olika kort.
Det finns mobiler som är låsta till Del av nät, i detta fall Halebop-märkta Teliakort.
Citera
2017-03-24, 01:01
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Det finns flera olika nivåer på SIM-lås. De två som kan vara aktuella för Telia är:

1. Låst till Nät
2. Låst till Del av nät

Telia har använt båda typerna. Det enda sättet att avgöra vilket man har, är att testa olika kort.
Det finns mobiler som är låsta till Del av nät, i detta fall Halebop-märkta Teliakort.
Telia tjänar inget på att låsa ute sina Halebop kunder. Så om en telefon är låst till Telia så funkar den givetvis med Halebop och vice versa.
Citera
2017-03-24, 10:13
Medlem
_Dante_s avatar
Tack för feedbacken, det verkar ju som att det ska gå vägen.
Ska be Telia om ett annat modernare simkort och testa med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in