2017-03-10, 17:11
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enona
Ja, Halebop pröjsar som sagt inte Telia för att ta del av service varken via butik eller kundtjänst så att du fått få förfrågningar är inte alls konstigt. På totalen spelar det mindre roll för Telia som helägare om samma service skulle erbjudas Halebop men alla avdelningar har eget resultatansvar och för mig och många andra är det viktigt.
Absolut kan kunder använda bank-id men eftersom vi erbjuder tjänsten så ska den också fungera annars är det bättre att radera den. Det stora problemet här är att det tagit många månader innan någon överhuvudtaget börjat fundera kring att man kanske skulle ta och fixa det.
Det kanske är ett icke problem eftersom alla har bank-id idag så kör man på det när lösenordet inte fungerar...
Citera
2017-03-11, 01:33
Medlem
Nej det är tyvärr inte icke-problem, då hade aldrig den här diskussionen uppstått. Utger ett företag sig för att leverera en tjänst så måste man även motsvara den. Hade man däremot aldrig påstås sig kunna leverera så hade det aldrig blivit en diskussion, att lova mer än vad man kan hålla är såklart ett problem.
Nu kommer vi antagligen kunna leverera inom överskådlig tid men tyvärr är en stor del av förtroende-kapitalet redan förbrukat.
Citera
2017-03-11, 19:48
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enona
Nej det är tyvärr inte icke-problem, då hade aldrig den här diskussionen uppstått. Utger ett företag sig för att leverera en tjänst så måste man även motsvara den. Hade man däremot aldrig påstås sig kunna leverera så hade det aldrig blivit en diskussion, att lova mer än vad man kan hålla är såklart ett problem.
Nu kommer vi antagligen kunna leverera inom överskådlig tid men tyvärr är en stor del av förtroende-kapitalet redan förbrukat.
Tror att 99.99% inte upplever det som ett problem. Man testar lösenordet först och när det inte fungerar loggar man in med bank-id. Snart kommer man på att Bank-id är såpass mycket enklare/säkrare att använda att man kör med det i första hand.
Citera
2017-03-12, 23:38
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Tror att 99.99% inte upplever det som ett problem. Man testar lösenordet först och när det inte fungerar loggar man in med bank-id. Snart kommer man på att Bank-id är såpass mycket enklare/säkrare att använda att man kör med det i första hand.

Tror att 99,9% av de som inte kommer in upplever det som ett problem.
Citera
2017-03-13, 07:13
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Tror att 99,9% av de som inte kommer in upplever det som ett problem.
Om den personen installerar bank-id så är det problemet ur världen.
Citera
2017-03-13, 11:10
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Om den personen installerar bank-id så är det problemet ur världen.

Det stämer inte. Du gissar eller fabulerar eller jobbar för Telia, för att få folk att tro att problemet inte existerar. Du är tramsig nu.
Citera
2017-03-13, 11:38
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Det stämer inte. Du gissar eller fabulerar eller jobbar för Telia, för att få folk att tro att problemet inte existerar. Du är tramsig nu.
Än så länge har ingen kunnat ge något exempel på när det inte fungerat att logga in med bank-id eller använt 4433 eller *101# eller Talsvar 148
Senast redigerad av kimdah2002 2017-03-13 kl. 11:51.
Citera
2017-03-13, 11:40
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Loggade in nyss med bank-id och det fungerade alldeles utmärkt, vad får du för felmeddelande när du loggar in med bank-id menar du?
Citera
2017-03-13, 11:54
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Än så länge har ingen kunnat ge något exempel på när det inte fungerat att logga in med bank-id eller använt 4433 eller *101# eller Talsvar 148

Jo hela denna tråd och den andra är full med sånt, men när du antingen inte förstår eller låtsas att du inte förstår, då blir ju dessa deldiskussioner bara barnsligt löjliga. Läs igen, ta hjälp att förstå sen.
Citera
2017-03-13, 11:55
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Loggade in nyss med bank-id och det fungerade alldeles utmärkt, vad får du för felmeddelande när du loggar in med bank-id menar du?

Det är bra! Fortsätt med det. Du har ju ändå inte förstått det minsta av vad de andra skriver.
Citera
2017-03-13, 11:57
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Det är bra! Fortsätt med det. Du har ju ändå inte förstått det minsta av vad de andra skriver.
Jag har läst hela tråden men fattar fortfarande inte varför man inte använder bank-id när det är det som fungerar. Förklara gärna för mig då jag verkar ha svårt att fatta vad som är problemet?
Citera
2017-03-13, 12:01
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Jag har läst hela tråden men fattar fortfarande inte varför man inte använder bank-id när det är det som fungerar. Förklara gärna för mig då jag verkar ha svårt att fatta vad som är problemet?

Tack, äntligen medger du att du inte fattar! Läs igen och ta hjälp denna gång, av nån du litar på.

Det har förklarats i denna tråd och en till, ett otal gånger och väldigt enkelt och grundläggande. Du har vägrat förstå alla försök att förklara för dig. Jag tror de flesta gett upp, för detta är bara trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in