2017-03-23, 23:06
Medlem
bernad_laws avatar
Numer är Nunes inte ens säker på att någon i Trump-teamet var med på avlyssningen han hetsade om igår:

Citat:
The chairman of the House Intelligence Committee, Devin Nunes, R-Calif., does not know "for sure" whether President Donald Trump or members of his transition team were even on the phone calls or other communications now being cited as partial vindication for the president’s wiretapping claims against the Obama administration, according to a spokesperson.
http://abcnews.go.com/Politics/intel-chair-devin-nunes-unsure-trump-associates-directly/story?id=46325928

Detta är ju helt sanslöst, han startade hela detta spektakel men vet inte om någon nära Trump ens har bandats? Vad menar han; handlar det om utländska individer som bara nämner Trump vid namn?
2017-03-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det har dock pratats om att Trump inte får all information, han fick det inte under valet så chansen är samma nu vilket kan förklara detta.

Du kan ha rätt där bara rätt information får komma till honom annars får man gömma den röda knappen.

Trump träffar lastbilschaufförer idag:

https://www.youtube.com/watch?v=2M1YnXDlKKE

Hahah han är som ett litet barn.
2017-03-23, 23:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det där måste vara det roligaste jag läst i en intervju på länge. Intervjuaren driver ju så hårt med honom och han tycks helt inkapabel att förstå vad han egentligen säger. Fattar han inte vad intervjuaren menar med att nämna Nixon, eller låtsas han bara?

Det där (tror jag) var helt medvetet ifrån Journalisten, att dra in Nixon.

På det sättet att journalisten antyder om Nixon, och hans olagligheter..

För Trump betyder Nixon en annan sak, nämligen brevet han fick utav Nixon :

The former president had written an unsolicited letter to Mr. Trump in 1987, informing him that Nixon’s wife, Pat, had predicted “that whenever you decide to run for office you will be a winner!”

https://www.nytimes.com/2016/12/18/us/politics/when-donald-trump-partied-with-richard-nixon.html?_r=0

(något säger mig att du nog känner till brevet, och ditt inlägg bara var ett "tummen ner" för Trump)
2017-03-23, 23:23
Medlem
FlashyBears avatar
Extremely credible source säger att man förväntar sig få "smoking gun" som bevisar att Obama spionerade på Trumps team och kanske själva Trump.

http://www.foxnews.com/politics/2017/03/23/potential-smoking-gun-showing-obama-administration-spied-on-trump-team-source-says.html
Potential 'smoking gun' showing Obama administration spied on Trump team, source says
Citat:
Republican congressional investigators expect a potential “smoking gun” establishing that the Obama administration spied on the Trump transition team, and possibly the president-elect himself, will be produced to the House Intelligence Committee this week, a source told Fox News.

Classified intelligence showing incidental collection of Trump team communications, purportedly seen by committee Chairman Devin Nunes, R-Calif., and described by him in vague terms at a bombshell Wednesday afternoon news conference, came from multiple sources, Capitol Hill sources told Fox News. The intelligence corroborated information about surveillance of the Trump team that was known to Nunes, sources said, even before President Trump accused his predecessor of having wiretappedhim in a series of now-infamous tweets posted on March 4.

The intelligence is said to leave no doubt the Obama administration, in its closing days, was using the cover of legitimate surveillance on foreign targets to spy on President-elect Trump, according to sources.

Detta är ju helt sanslöst, Obama startade hela detta spektakel om Rysslands hackning men själv spionerade på Trump och "unmaskade" Flynn?
Citat:
How low has President Obama gone to tapp my phones during the very sacred election process. This is Nixon/Watergate. Bad (or sick) guy!
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-23 kl. 23:31.
2017-03-23, 23:31
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
För Trump betyder Nixon en annan sak, nämligen brevet han fick utav Nixon

Nja. Jag tror att Trump helt enkelt inte bryr sig om sådant "journalistik". När den judiske journalisten utformade frågan så att Trump bara behövde fördöma... attackerade Trump istället honom.

Nej, Trump går inte på sådana "guilt-by-association" skit
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-23 kl. 23:42.
2017-03-23, 23:35
Medlem
Snapcounts avatar
"Flashybear"..

Även om jag är "pro Trump".., så är det så mycket som cirkulerar just nu, att man inte alls hinner med. Det ljugs nog friskt ifrån alla sidor och kanter.

Här då det ifrån Fox (som jag litar mest på), som du gav ut :

Republican congressional investigators expect a potential “smoking gun” establishing that the Obama administration spied on the Trump transition team, and possibly the president-elect himself, will be produced to the House Intelligence Committee this week, a source told Fox News.

Dvs förväntar.. Inget löfte, inga vattentäta bevis. Bara förväntar.

Anledningen varför jag skriver detta är att.., jag har svårt att tro på att Obamas administration faktiskt skulle kunna göra detta !
2017-03-23, 23:47
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Extremely credible source säger att man förväntar sig få "smoking gun" som bevisar att Obama spionerade på Trumps team och kanske själva Trump.

Ja det hettar till allt mer, och vi får se vilka bevis som kommer hålla och vilka som är rent struntprat. Samtidigt som Fox går ut med detta kommer Schiff ut med något annat:

Citat:
Washington (CNN)The top Democrat on the House Intelligence Committee is claiming that he has been presented with new information on collusion between associates of President Donald Trump and Russia that would merit a grand jury investigation.

Rep. Adam Schiff told CNN Thursday that he had seen additional evidence, but would not specify what it was.
http://edition.cnn.com/2017/03/23/politics/adam-schiff-trump-russia-grand-jury/index.html

Jag har min tro och andra har sin, och vi får se vart det leder.
2017-03-23, 23:47
Medlem
Citat:

http://www.foxnews.com/politics/2017/03/23/potential-smoking-gun-showing-obama-administration-spied-on-trump-team-source-says.html
Potential 'smoking gun' showing Obama administration spied on Trump team, source says

Detta är ju helt sanslöst, Obama startade hela detta spektakel om Rysslands hackning men själv spionerade på Trump och "unmaskade" Flynn?

Snälla alla vet att det var utländska människor som avlyssnade och någon eller några Trump snappades upp.

Och ja Trump lär orma sig förbi "skandalen" den här gången också med det nya som kommit upp.

Men Trumps tweet är fortfarande sjukt allvarlig med att han inte gick innan till FBI och NSA för fakta innan han tweetade.

Vilket vi ser på Trumps tweets efter händelsen att han "lärt" sig och fattat hur allvarligt det han gjorde är.
2017-03-23, 23:52
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"Flashybear"..

Även om jag är "pro Trump".., så är det så mycket som cirkulerar just nu, att man inte alls hinner med. Det ljugs nog friskt ifrån alla sidor och kanter.

Här då det ifrån Fox (som jag litar mest på), som du gav ut :

Dvs förväntar.. Inget löfte, inga vattentäta bevis. Bara förväntar.

Anledningen varför jag skriver detta är att.., jag har svårt att tro på att Obamas administration faktiskt skulle kunna göra detta !

Hehe, jag trollade lite bernad_law sätt att tro på allting som gynnar honom
Typ så här (FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik

Angående Obama administration ser ju inget konstigt i att de skulle beordra något lagligt om t.ex. FBI skulle tipsa dem. Jag ser till exempel inget konstigt alls i att FBI undersöker Trumps eventuella kopplingar till Ryssland. Det vore skandal om de inte gjorde det eftersom det är deras jobb. Det är det media gör (insinuerar något utan bevis genom att läcka bara vag information och allmänt stör FBI/motarbetar Trump) som jag är starkt emot.

Nu kör Fox News i samma stil som CNN/Ny Times.

Rent allmänt tycker jag att Fox News är de sämsta efter CNN. Tidningarna (t.ex. Ny Times är min favorit) håller generellt mycket högre standard i sina rapporteringar speciellt om man kollar på vad som faktiskt rapporteras och inte på deras gissningar, "analyser" och "anonymous sources".
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump träffar lastbilschaufförer idag:
https://www.youtube.com/watch?v=2M1YnXDlKKE
Hahah han är som ett litet barn.

Haha. Tur att Trump inte kan köra... Annars skulle han nog åka i väg som i Konvojen

https://www.youtube.com/watch?v=z7QdhDkcAaM

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Vilket vi ser på Trumps tweets efter händelsen att han "lärt" sig och fattat hur allvarligt det han gjorde är.

Nej, han fattade ingenting. Nästa gång han blir riktigt arg igen kommer han att tweeta något så pass omdömeslöst att du ger upp. Mark my words
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-23 kl. 23:55.
2017-03-23, 23:58
Medlem
Citat:
Nej, han fattade ingenting. Nästa gång han blir riktigt arg igen kommer han att tweeta något så pass omdömeslöst att du ger upp. Mark my words

Trump kan tweeta hur mycket som helst och vara arg på vem han vill så länge man frågar FBI osv om fakta.

Till exempel så retweetar han Fox News nu istället för att se ett klipp och skriva något.

Sen hur länge det håller men någon jävel har pratat med honom det ska gudarna veta.
2017-03-24, 00:03
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Hehe, jag trollade lite bernad_law sätt att tro på allting som gynnar honom
Typ så här (FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik

Fast vad vi här är alltså en kongressledamot som klart och tydligt säger att det finns bevis för samarbete mellan Trump och Ryssland. Vad vi kan göra är att se på om Adam Schiff har en vana att komma ut med spekulativa rykten och rent nys, eller om han är sedd som en trovärdig kongressledamot.

Vi kan dessutom se på om han har som vana att samarbeta med republikaner, eller om han brukar bedriva plakatpolitik.

Baserat på detta kan vi sedan dra slutsatser om han troligtvis pratar strunt eller om det ligger något i vad han säger.
2017-03-24, 00:11
Medlem
FlashyBears avatar
Lol. Bara jag kritiserade CNN gjorde de ett bra jobb.
http://edition.cnn.com/interactive/2017/03/politics/trump-putin-russia-timeline/
80 times Trump talked about Putin
Citat:
A CNN KFile review of Trump’s public statements — from the years immediately before his presidential campaign to present — reveal that Trump has contradicted himself over the years about the nature of his relationship with Putin.

Citat:
“When I went to Russia with the Miss Universe pageant, (Putin) contacted me and was so nice. I mean, the Russian people were so fantastic to us,” he said on “Fox and Friends.” “I’ll just say this, they are doing – they’re outsmarting us at many turns, as we all understand. I mean, their leaders are, whether you call them smarter or more cunning or whatever, but they’re outsmarting us. If you look at Syria or other places, they’re outsmarting us.”

Trump är jävla ljugmaskin och samtidigt så himla rolig.
Citat:
“We just left Moscow,” Trump said. “He could not have been nicer. He was so nice and so everything. But you have to give him credit that what he’s doing for that country in terms of their world prestige is very strong.”

In the same interview, Trump praises Putin’s invasion of Crimea.

“Well, he’s done an amazing job of taking the mantle,” Trump said. “And he’s taken it away from the President, and you look at what he’s doing. And so smart. When you see the riots in a country because they’re hurting the Russians, OK, ‘We’ll go and take it over.’ And he really goes step by step by step, and you have to give him a lot of credit.”
Även om 90% av beröm/kritik förklaras med Obama känner Trump onekligen någon sorts sympati/respekt till Putin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in