Citat:
Ursprungligen postat av
Achtung Panzer
i skydd av mörkret smugit in Mariaberget/Sthlm via personalingången i bergsluttningen bakom gaveln på Ringvägen 9?
Guderi har förstås en poäng när han förespråkar mindre av namns nämnande. Men själv är jag så usel att jag älskar inlägg av ovanstående typ. Nu får man ju ett meningsfullt utflyktsmål nästa gång man är i huvudstaden.
I andra, mer obskyra, delar av Flashback använder man ibland stjärnor i namn. Då kan man säga till exempel "Ol*f Palm* m*rdades på Sv*avägen" eller "Kri*** Br** bor i ****" utan att det blir särdeles sökbart.
Så herr Panzer tror att K*rp*s bemannades under Kubakrisen? Mycket intressant. Är det någon som har någon uppfattning om eller något minne av att berget aktiverats skarpt vid fler tillfällen? Vid ubåten i Blekinge, kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av
Grishnac
Hur var det nu, lyckades någon gräva fram vad anläggningen lite norr om RB60 användes till? Jag har inte lusläst tråden på sistone men tidigare var den väl något av en gåta i alla fall? Skaplig antennpark på hjässan och ett stort område avstängt med stängsel med flera inslag i berget.
Jag vet inget namn på den annat än området där den ligger och fastigheten ägs av ett skogsbolag istället för SFV eller FortV.
Har den verkligen flera inslag? Eller är detta ett av de vanliga fallen där den som läser och den som skriver menar helt olika berg?