Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetshandling
"Min Karta, Apple Maps, Google Earth, Google Maps, Bing Maps och ibland Hitta/Eniro är det jag tycker är bäst gällande forskning. Google Earth är den enda där man kan kolla hur kartor förändras under åren. Inslaget syns där tydligt på senaste uppdateringen. På Min Karta syns inlägget bäst på historiska kartor från 1975 men ändå inte särskilt bra."
Inslaget syns tydligt? Jag är väl blind....
Det potentiella området för inslaget är väldigt litet. För runt 15 år sedan var hela området maskerat på kartor, sedan visade man upp vakten, carport och lite till. Sedan tillkom övriga byggnader ett antal år senare. Apples kartor har under tidigare år alltid varit mindre censurerade.
Om man tittar på det lilla aktuella området och jämför Lantmäterits karta med tex Google Earth ser man tydligt var inslaget ligger. Man vet ju dessutom i vilken riktning det ska ligga.
Vet ej om det sitter någon kamera innanför fönstret till ladan. Tvivlar starkt eftersom denna anläggning och 99.99% av alla andra har absolut noll bevakning. Även de som Försvarsmakten insisterar är mycket viktiga för rikets säkerhet. Många kameror verkar inte vara operative eller så är det ingen som tittar då inga vakter dyker upp oavsett omständigheter.