2017-03-23, 16:20
Medlem
Kan ni ta eran konversation via PM istället? Ni förstör tråden båda två.
Citera
2017-03-23, 17:52
Medlem
Är babianen seriös? Eller är du så jävla dum i huvet ?
Citera
2017-03-23, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmannen12345
Är babianen seriös? Eller är du så jävla dum i huvet ?
Känt troll som har förstört andra trådar också. Den här tråden var skonad fram tills hon hittade hit och nu har hon lyckats förstöra den här med...
Citera
2017-03-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Känt troll som har förstört andra trådar också. Den här tråden var skonad fram tills hon hittade hit och nu har hon lyckats förstöra den här med...

Cineasten är lika delaktig som fortsätter engagera och hetsa på trollet.
Citera
2017-03-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Något som är jävligt tacky är klassförakt. Det har säkert tagits upp men är värt att sägas igen.

Det beror på ifall föraktet yttrar sig i raljerier eller genuint kränkande handlingar. Jag hade en chef som desperat försökte passa in bland överklassnobbarna i hans yrkesbana, och som blev enormt illa till mods av min arbetarklassiga förnöjsamhet med att jobba för honom för en skitlön. Jag tyckte mest bara att det var kul.
Citera
2017-03-23, 19:22
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Något som är jävligt tacky är klassförakt. Det har säkert tagits upp men är värt att sägas igen.

Visst är det så, och det patetiska är när folk oavsett s.k klasstillhörighet skall racka ner på andra, samtidigt som man själv försöker att passa in i någon mall som känns trygg. Sedan är det väl ibland ganska svårt att inte ironisera över eländet.
Citera
2017-03-23, 19:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det beror på ifall föraktet yttrar sig i raljerier eller genuint kränkande handlingar. Jag hade en chef som desperat försökte passa in bland överklassnobbarna i hans yrkesbana, och som blev enormt illa till mods av min arbetarklassiga förnöjsamhet med att jobba för honom för en skitlön. Jag tyckte mest bara att det var kul.
Snarare om man menar det eller om man skojar till det lite. Att raljerar är liksom inte att skoja till det.

Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Visst är det så, och det patetiska är när folk oavsett s.k klasstillhörighet skall racka ner på andra, samtidigt som man själv försöker att passa in i någon mall som känns trygg. Sedan är det väl ibland ganska svårt att inte ironisera över eländet.
Har bara en liten gnutta klass så har man inget behov av att racka ner på andra.
Citera
2017-03-23, 22:13
Medlem
Åka till Kanarieöarna. Det är ett billigt och egentligen riktigt tråkigt resmål. Man åker dit och badar bara i en pool typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det är inte ansträngande att laga mat. För mig skulle det vara en ansträngning att köra upp grejer i röven men du som är van kräver nog mer än ett par zucchinis för att bli ansträngd i rövhölet. Det är ju som ett enormt svart hål mellan dina sladdriga skinkor. I nästa Star Trek-film kan de byta ut "åh nej, vi närmar oss det svarta hålet, vi kommer dö" till "åh nej, vi närmar oss Babianens rövhål, vi kommer dö".

Hahah! Fy fan vad jag flabbade!

//Siegestor
Citera
2017-03-23, 22:39
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Åka till Kanarieöarna. Det är ett billigt och egentligen riktigt tråkigt resmål. Man åker dit och badar bara i en pool typ.

Hahah! Fy fan vad jag flabbade!

//Siegestor

Det där är en medelsvensson-grej. TM åker typ och besöker vingårdar även fast de hade hmmat och njutit lika mycket om man hade serverat dem ett glas Castillo de gredos (min favorit pga av bra apk).
Citera
2017-03-23, 22:39
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Snarare om man menar det eller om man skojar till det lite. Att raljerar är liksom inte att skoja till det.

Har bara en liten gnutta klass så har man inget behov av att racka ner på andra.

Sant, men samtidigt så är konsumtionshysterin där det gäller att köpa "rätt" varumärken, äta "rätt" på krogen osv ganska patetisk. Utan att koppla det hela till s.k klass så blir det bara fel. Ungefär som när en religiös eller politisk fanatiker börjar att orera om den "rätta" läran. Det kommer alltid att finnas människor med ett behov att hävda sig, och andra som garvar läppen av sig.
Citera
2017-03-23, 22:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic878
Sant, men samtidigt så är konsumtionshysterin där det gäller att köpa "rätt" varumärken, äta "rätt" på krogen osv ganska patetisk. Utan att koppla det hela till s.k klass så blir det bara fel. Ungefär som när en religiös eller politisk fanatiker börjar att orera om den "rätta" läran. Det kommer alltid att finnas människor med ett behov att hävda sig, och andra som garvar läppen av sig.
Så är det ju och det är alltid medelklassen som springer rundor för att vara rätt. Ingen är så ängslig som medelklassmannen.
Citera
2017-03-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Det där är en medelsvensson-grej. TM åker typ och besöker vingårdar även fast de hade hmmat och njutit lika mycket om man hade serverat dem ett glas Castillo de gredos (min favorit pga av bra apk).

Att åka till Kanarieöarna är ett medelklassfenomen.
Jag har faktiskt aldrig hört talas om någon som besöker vingårdar, kvittar vilken samhällsklass vi talar om.

//Siegestor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in