2017-03-22, 20:59
Medlem
BigFatCones avatar
Något som är jävligt tacky är klassförakt. Det har säkert tagits upp men är värt att sägas igen.
Citera
2017-03-22, 21:52
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det är inte sunkigt att äta på restaurang. Däremot är det sunkigt att slänga upp bilder där man kör två gurkor i röven iklädd gimpmask.

Jag känner ingen som bor i exempelvis San Fransisco eller Prag, Tokyo eller Dublin. Betyder det att jag inte får resa dit därför att du har bestämt att det är töntigt att bo på hotell? Ska jag tälta istället?

Aha, vanligt hyfs är att lägga upp gurkor i röven-videos på nätet men inte att käka på restaurang, ta en bild på en schysst maträtt eller att göra vad som helst som du ogillar? Du snackar ju om att du ordnar tillställningar hemma? Är det inte enbart för att skryta? Usch vad tacky du är. Usch vad tacky du är som lägger upp bilder på dina maträtter, dina teckningar och på dina fula östeuropeiska kärringkläder på nätet.

Varför ska jag hyra en kock om jag vill äta ute på restaurang?

1) Det var 2 zucchinis inte gurkor.

2) Det är mycket trevligare att resa någonstans där du känner folk eller hur?

3) Men när du lagar mat, tecknar, eller lägger upp en video där du tar 2 gurkor analt då krävs det ansträngning. Om du betalar för att någon ska laga mat åt dig då krävs det ingen ansträngning.

4) TM människor skryter med saker som är "fake fina" som de köper i en affär. Att skryta med något som är "fake" är definitionen av tacky.

5) För att restaurang är som att dela kock och matsal med en massa folk som du inte känner. Det är som att duscha på gymmet istället för hemma.

6) "Duschen på mitt gym är jättebra mycket bättre än vad jag har hemma jag unnar mig att gå dit även fast det är dyrt". Hur mycket av en luffare är man då?

Citat:
Men om man nu tycker om att resa, vem är du att döma den personen för det? H#n får väl göra cad han vill? Du roar dig med flashbacktrollande och porrvideos, andra reser.

1) Ja men att tvingas betala hotell för att man inte har några vänner är sorgligt.

2) Att dessutom skryta med att man betalade flera 1000 kronor per dag för att man är socialt utstött är patetiskt.
Citera
2017-03-22, 22:34
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det var 2 zucchinis inte gurkor.

2) Det är mycket trevligare att resa någonstans där du känner folk eller hur?

3) Men när du lagar mat, tecknar, eller lägger upp en video där du tar 2 gurkor analt då krävs det ansträngning. Om du betalar för att någon ska laga mat åt dig då krävs det ingen ansträngning.

4) TM människor skryter med saker som är "fake fina" som de köper i en affär. Att skryta med något som är "fake" är definitionen av tacky.

5) För att restaurang är som att dela kock och matsal med en massa folk som du inte känner. Det är som att duscha på gymmet istället för hemma.

6) "Duschen på mitt gym är jättebra mycket bättre än vad jag har hemma jag unnar mig att gå dit även fast det är dyrt". Hur mycket av en luffare är man då?

1) Ja men att tvingas betala hotell för att man inte har några vänner är sorgligt.

2) Att dessutom skryta med att man betalade flera 1000 kronor per dag för att man är socialt utstött är patetiskt.
Zucchinis? Men då är det okej. Gurkor är white trash, gula pumpor i rumpor är tacky, zucchinis ska det vara.

Jag reser för att uppleva något nytt och träffa nya människor.

Det är inte ansträngande att laga mat. För mig skulle det vara en ansträngning att köra upp grejer i röven men du som är van kräver nog mer än ett par zucchinis för att bli ansträngd i rövhölet. Det är ju som ett enormt svart hål mellan dina sladdriga skinkor. I nästa Star Trek-film kan de byta ut "åh nej, vi närmar oss det svarta hålet, vi kommer dö" till "åh nej, vi närmar oss Babianens rövhål, vi kommer dö"

Aha så köper man en chesterfieldfåtölj så är den fake fin men om man bygger en fåtölj full med kvisthål så är den fin på riktigt? Vad bja att du bejättade det. Kan du bejätta något mej föj alla bajnen?

Det är bara du som jämför restaurangbesök med att duscha på gymmet.

Luffare går inte på gym. De är fullt upptagna med att dra zucchinis ur röven så att de kan gå normalt istället för att gå som "John Wayne i en western"..

Jag känner inte människor i all världens länder. Får jag inte resa utomlands för det? Ska du bestämma vad jag får göra?

Är skådisar, politiker, kändisar, affärsmän, rockstjärnor etc socialt utstötta för att de bor på hotell när de jobbar utomlands, befinner sig på turne etc?

Varför har du risgrynsgröt mellan öronen?
Senast redigerad av Cineasten 2017-03-22 kl. 22:39.
Citera
2017-03-22, 23:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det är inte ansträngande att laga mat. För mig skulle det vara en ansträngning att köra upp grejer i röven men du som är van kräver nog mer än ett par zucchinis för att bli ansträngd i rövhölet. Det är ju som ett enormt svart hål mellan dina sladdriga skinkor. I nästa Star Trek-film kan de byta ut "åh nej, vi närmar oss det svarta hålet, vi kommer dö" till "åh nej, vi närmar oss Babianens rövhål, vi kommer dö"

1) Om du ska laga en 3 rätters kan det ta några timmar.

2) Ja exakt det är inte alla kvinnor som kan göra det.

Citat:
Det är bara du som jämför restaurangbesök med att duscha på gymmet.

1) Att äta tillsammans är en ganska intim grej och då delar man inte det med vem som helst precis som man inte duschar med vem som helst.

2) När TM skryter om dyra restauranger skryter de med att de inte har några spärrar mellan privat och offentligt. Samma sak gäller saker som inrednings-bilder, semester, privata events TM älskar att visa upp det.

Citat:
Luffare går inte på gym. De är fullt upptagna med att dra zucchinis ur röven så att de kan gå normalt istället för att gå som "John Wayne i en western"..

Men Svensson har en dusch hemma och därför går han inte till gymmet och duschar. Samma sak gäller köket man kan ha både kök och matsal hemma så att man slipper äta med folk som man inte känner.
Citera
2017-03-23, 00:08
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Om du ska laga en 3 rätters kan det ta några timmar.

2) Ja exakt det är inte alla kvinnor som kan göra det.

1) Att äta tillsammans är en ganska intim grej och då delar man inte det med vem som helst precis som man inte duschar med vem som helst.

2) När TM skryter om dyra restauranger skryter de med att de inte har några spärrar mellan privat och offentligt. Samma sak gäller saker som inrednings-bilder, semester, privata events TM älskar att visa upp det.

Men Svensson har en dusch hemma och därför går han inte till gymmet och duschar. Samma sak gäller köket man kan ha både kök och matsal hemma så att man slipper äta med folk som man inte känner.
Äta är en intim grej men inte knulla för det kan man göra med vem som helst säger du? Du är så jävla skev.
Du har själv visat upp bilder på inredning, privata porrbilder osv. Du kan inte skilja på privatliv och offentlighet.
Men vem är du att bestämma att det är fel att gå ut och äta?
Jag skiter väl fullständigt i att okända människor sitter och äter 5 meter ifrån mig. Bättre det än att de kör upp zucchinis i röven.

I lumpen duschade man jämte lumparkamraterna, i skolan efter gympan duschade man med skolkamraterna, liksom på badhus. Kanske inte i samma bås men det är andra personer i duschrummet. Samma sak på gymmet, där finns sällan separata egna duschar. Hur kan duscha och äta mat vara mer intimt och mer privat än att slänga upp videos och bilder där man har sex?
Citera
2017-03-23, 09:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Äta är en intim grej men inte knulla för det kan man göra med vem som helst säger du? Du är så jävla skev.
Du har själv visat upp bilder på inredning, privata porrbilder osv. Du kan inte skilja på privatliv och offentlighet.
Men vem är du att bestämma att det är fel att gå ut och äta?
Jag skiter väl fullständigt i att okända människor sitter och äter 5 meter ifrån mig. Bättre det än att de kör upp zucchinis i röven.

I lumpen duschade man jämte lumparkamraterna, i skolan efter gympan duschade man med skolkamraterna, liksom på badhus. Kanske inte i samma bås men det är andra personer i duschrummet. Samma sak på gymmet, där finns sällan separata egna duschar. Hur kan duscha och äta mat vara mer intimt och mer privat än att slänga upp videos och bilder där man har sex?

1) När man har sex behöver man inte umgås man bankar och sen är man klar. När man äter tillsammans måste man vara underhållande, visa sin personlighet, berätta saker om sig själv, det som att vara den personens flickvän i några timmar.

2) Nope jag har postat bilder på mig själv för att folk bitchade men jag är anonym.

3) Det är sunt förnuft. Till exempel det kan vara bra att kunna prata utan att andra sitter och lyssnar?

4) Är det någon som tycker att det är bättre att duscha med andra än att duscha själv? TM skryter med att de har råd att dela matsal med en massa okända människor. Det är sjukt om du tänker efter.

5) För att när man umgås lär man känna varandra. Ingen känner mig för att de ser mig ha sex. Tänk sex = ONS, middag = relation.
Citera
2017-03-23, 12:32
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) När man har sex behöver man inte umgås man bankar och sen är man klar. När man äter tillsammans måste man vara underhållande, visa sin personlighet, berätta saker om sig själv, det som att vara den personens flickvän i några timmar.

2) Nope jag har postat bilder på mig själv för att folk bitchade men jag är anonym.

3) Det är sunt förnuft. Till exempel det kan vara bra att kunna prata utan att andra sitter och lyssnar?

4) Är det någon som tycker att det är bättre att duscha med andra än att duscha själv? TM skryter med att de har råd att dela matsal med en massa okända människor. Det är sjukt om du tänker efter.

5) För att när man umgås lär man känna varandra. Ingen känner mig för att de ser mig ha sex. Tänk sex = ONS, middag = relation.
Så man umgås inte när man har sex? Du snackar ju om gangbangs, gruppsex osv. Umgås man inte då heller?

Nej man måste inte underhålla någon när man äter middag. Man äter och småsnackar kanske lite, vissa har vilda diskussioner, andra inte.

Jo du har postat bilder och skrutit om att du är världens snyggaste kvinna, att vi som ser dina bilder aldrig någonsin kommer möta en så snygg kvinna irl osv. Rent bullshit. Jag ser snyggare brudar på jobbet varje dag. Mer vältränade dessutom. Finns ett flertal sjukt snygga sjuksköterskor, läkare och kvinnliga ambulansförare där jag jobbar. Dessutom dyker det upp en och annan snygg kvinnlig polis då och då samt snygga anhöriga till patienterna.

Nej, folk skryter inte om att de går på restaurang. Ett fåtal gör det, de flesta bryr sig inte. Möjligen vill man tipsa vänner och rekommendera eller avrekommendera dem från att gå på vissa ställen. Jag störs inte ett dugg av att okända människor sitter tio meter ifrån mig och äter i en restaurang. Har man problem med sånt så har man någon sorts personlighetsstörning.

Det är alltså svårt, fel och jobbigt att äta i en restaurang men helt coolt att knulla framför kameran eller vara med i gangbangs? Du är rolig, verklighetsfrämmande och helt ologisk. Få om ens någon tänker som du.

Du kan väl prata tyst eller ge fan i att prata hemligheter när du är på offentlig plats? Pratade du i skolan eller var du en paranoid idiot så också?

Varför snackar du om one night stands? Du sägerju stt det inte existerar? Varför tror du ens att uttrycket existerar?

Du tjatar ju om stt du håller events för dina vänner. Är det inte jobbigt att prata och vara trevlig? Vore det inte bättre att ha en ormgrop ute på Sergels Torg eller Gärdet istället?
Citera
2017-03-23, 13:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej man måste inte underhålla någon när man äter middag. Man äter och småsnackar kanske lite, vissa har vilda diskussioner, andra inte.

Det trevligare med en bordsdam som är underhållande eller hur? Speciellt om mannen ska äta middag i 2-3 timmar.

Citat:
Nej, folk skryter inte om att de går på restaurang. Ett fåtal gör det, de flesta bryr sig inte. Möjligen vill man tipsa vänner och rekommendera eller avrekommendera dem från att gå på vissa ställen. Jag störs inte ett dugg av att okända människor sitter tio meter ifrån mig och äter i en restaurang. Har man problem med sånt så har man någon sorts personlighetsstörning.

1) TM människor skryter om att de går på dyra restauranger. Det är mest vad de åt och hur mycket det kostade. Hummer och oxfilé är fortfarande inne. Pilgrimsmusslor, ostron är populärt också. Vilt är inte på modet längre.

2) "Den här maträtten som jag åt på x restaurang kostade y kronor" brukar det låta.

3) Även om andra personer inte stör så vill man inte synas i samma lokal som dem. Folk kan få intrycket att man är som dem.

Citat:
Det är alltså svårt, fel och jobbigt att äta i en restaurang

Om du jämför med att äta hemma eller hos någon bekant är det sämre på alla sätt.
Citera
2017-03-23, 13:18
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Det trevligare med en bordsdam som är underhållande eller hur? Speciellt om mannen ska äta middag i 2-3 timmar.

1) TM människor skryter om att de går på dyra restauranger. Det är mest vad de åt och hur mycket det kostade. Hummer och oxfilé är fortfarande inne. Pilgrimsmusslor, ostron är populärt också. Vilt är inte på modet längre.

2) "Den här maträtten som jag åt på x restaurang kostade y kronor" brukar det låta.

3) Även om andra personer inte stör så vill man inte synas i samma lokal som dem. Folk kan få intrycket att man är som dem.

Om du jämför med att äta hemma eller hos någon bekant är det sämre på alla sätt.
Varför ska man sitta och äta i 2-3 timmar?

Jag vet inte vad för sorts människor du umgås med eller varför du läser inlägg från folk som skryter om sina restaurangbesök.

Konstigt påstående. Varför skulle jag vara precis som en annan matgäst bara för att vi äter på samma ställe? Inser du det ologiska i påståendet? Tror du alla som äter en schysst trerätters på en exklusiv restaurang är identiska personer med exakt samma smakpreferenser, samma bakgrund, samma politiska åsikter, samma religiösa tro osv? Du inser inte att folk är individer? Det kan inte tänkas att både kommunister och nazister går på samma ställen utan att diskutera politik eller visa medelst armbindlar och klädesplagg vilken politisk ståndpunkt de har?

Jag föredrar helt klart en schysst restaurang framför att sitta hemma hos någon som har gapiga småbarn som ska ha uppmärksamhet hela tiden. Det kan vara jättetrevligt att bli hembjuden till folk men jag gillar att käka ute också i mån av tid, lust och pengar.

Det du hela tiden glömmer är att du uttrycker bara dina egna åsikter. Du kommer ständigt med uttalanden om att saker är på ett visst sätt och att allatycker som du. Det stämmer uppenbarligen inte. Du gör konstiga, irrelevanta jämförelser, jämför krogbesök med att duscha tillsammans med främlingar och allt möjligt knäppt.
Citera
2017-03-23, 13:22
Medlem
mastejags avatar
Citat:

Nej det är det inte...
Citera
2017-03-23, 13:42
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag vet inte vad för sorts människor du umgås med eller varför du läser inlägg från folk som skryter om sina restaurangbesök.

Jag är bekant med några TM människor, jag umgås inte med dem privat obviously.

Citat:
Konstigt påstående. Varför skulle jag vara precis som en annan matgäst bara för att vi äter på samma ställe? Inser du det ologiska i påståendet? Tror du alla som äter en schysst trerätters på en exklusiv restaurang är identiska personer med exakt samma smakpreferenser, samma bakgrund, samma politiska åsikter, samma religiösa tro osv? Du inser inte att folk är individer? Det kan inte tänkas att både kommunister och nazister går på samma ställen utan att diskutera politik eller visa medelst armbindlar och klädesplagg vilken politisk ståndpunkt de har?

Exklusiva restauranger (och hotell) attraherar TM och stekare. Om man går dit riskerar man att förknippas med dem. Birds of a feather and all that.
Citera
2017-03-23, 13:57
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Jag är bekant med några TM människor, jag umgås inte med dem privat obviously.

Exklusiva restauranger (och hotell) attraherar TM och stekare. Om man går dit riskerar man att förknippas med dem. Birds of a feather and all that.
Vem bryr sig? Vem förknippar dig med stekare? Du ser ju ut som en lägerfånge, inte en stekare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in