2017-03-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej varför måste man anta det? Eva var den enda i sällskapet som inte anlände med bil, hon hade promenerat med hunden Laban från föräldrahemmet till P-A J's lägenhet denna kväll.
Vem ägde bilen som väninnan körde?
Citera
2017-03-21, 23:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontsiuspilatus
Vem ägde bilen som väninnan körde?

Det var BÅ's egen bil, en grön Saab 96.
Citera
2017-03-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det var BÅ's egen bil, en grön Saab 96.
Enl Pg så hade bo en grön saab 99,någon fler bil nämndes inte på en fråga från Bo Å. Hur kom A till o från festen?
Citera
2017-03-21, 23:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontsiuspilatus
Enl Pg så hade bo en grön saab 99,någon fler bil nämndes inte på en fråga från Bo Å. Hur kom A till o från festen?

Nej Eva hade en gul Saab 99 och "väninnan" BÅ hade en grön Saab 96.

Bo Å frågade i telefonintervjun "väninnan" BÅ om hon och Eva färdades i en grön Saab, varpå BÅ svarar ja.

A ska ha åkt i egen bil, modell okänd. Det var ingen "fest" hos P-A J, man träffades för att planera transport av hästar nästkommande dag, P skulle köra släpet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-22 kl. 00:08.
Citera
2017-03-22, 07:59
Medlem
Advokaten: ”Polisen hade bestämt sig för Sture”
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/advokaten-polisen-hade-bestamt-sig-for-sture
Citera
2017-03-22, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Advokaten: ”Polisen hade bestämt sig för Sture”
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/advokaten-polisen-hade-bestamt-sig-for-sture

Inte så uttömmande direkt, men hoppas det kommer mer om fallet i dagarna.
Citera
2017-03-22, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Inte så uttömmande direkt, men hoppas det kommer mer om fallet i dagarna.
Ja vi får hoppas att det gör det. Tycker att det var bra att någon annan utanför tråden beskriver sin uppfattning av Sture, hur han upplevdes då 1987.
Citera
2017-03-22, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
jag tror jag vet vem beställaren är och det är en person som jag tidigare trott begått mordet själv

Förlåt om jag tjatar Marpet1, men du träffade ju faktiskt "Mr P" inte så långt efter att Eva mördades, minns du inte fler detaljer, var P uppjagad eller nervös, såg han trött eller sliten ut, bar han kläder som dolde halsen eller händerna?
Citera
2017-03-22, 08:41
Medlem
Citat:
Ja vi får hoppas att det gör det. Tycker att det var bra att någon annan utanför tråden beskriver sin uppfattning av Sture, hur han upplevdes då 1987.

Ja och vi fick veta lite hur en viss skribents idoler Rikskrim arbetade, men det hade varit intressant att veta mer om Kwast-gängets agerande och syn på fallet.
Senast redigerad av echoesofglory 2017-03-22 kl. 08:47.
Citera
2017-03-22, 08:56
Medlem
Citat:
Ja och vi fick veta lite hur en viss skribents idoler Rikskrim arbetade, men det hade varit intressant att veta mer om Kwast-gängets agerande och syn på fallet.
Precis! Kan det komma en fortsättning på den här intervjun tro? Kommer det ingen fortsättning på den så kommer det nog om något annat. Känns lite som fortsättning följer...
Citera
2017-03-22, 09:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Precis! Kan det komma en fortsättning på den här intervjun tro? Kommer det ingen fortsättning på den så kommer det nog om något annat. Känns lite som fortsättning följer...
Ja, det var lite synd att man inte passade på att fråga Peter Krauklis varför polisen misstänkte Sture, som advokat borde han ju veta. Kan det finnas något beslut sparat som t.ex. visar på vilka grunder han begärdes häktad? Det är väl i så fall en offentlig handling.
Citera
2017-03-22, 09:07
Medlem
Citat:
Förlåt om jag tjatar Marpet1, men du träffade ju faktiskt "Mr P" inte så långt efter att Eva mördades, minns du inte fler detaljer, var P uppjagad eller nervös, såg han trött eller sliten ut, bar han kläder som dolde halsen eller händerna?
vad jag minns så var han inte överdrivet uppjagad . Utan mer som jag kände själv: att var i helsike är hon? Minns inte klädseln, men var nog ordentligt påbyltad eftersom det var kallt och blåsigt och lite duggregn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in