2017-03-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Måste rätta mig själv här. Fick en hälsning nu via sociala medier och citerar rakt av den hälsningen.

Verkar som många är förbannade, irriterade och besvikna nu på P.
vittnet Sven borde ha noterat om den cyklande personen bar glasögon- därav frågan om P burit glasögon även i ung ålder. varför ska de vara förbannade på P- han har inte befunnits skyldig.
Vi får allt vänta och se vem som är den skyldige, inga hållbara bevis har framförts hitills.
Citera
2017-03-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Ja, det är det ju helt klart men det fanns knappast någon orsak för vittnet att hitta på så det troliga är nog att Eva mördades där hon hittades.
Enligt artiklar där kriminaltekniker Rolf (glömt efternamnet) uttalat sig är mordplatsen där offret hittades. Det finns spår efter strid där.
Citera
2017-03-13, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
vittnet Sven borde ha noterat om den cyklande personen bar glasögon- därav frågan om P burit glasögon även i ung ålder. varför ska de vara förbannade på P- han har inte befunnits skyldig.
Vi får allt vänta och se vem som är den skyldige, inga hållbara bevis har framförts hitills.
Många kan väl vara det beroende på vad som sades 1987 inte stämmer med vad som framkommit 2016.
Citera
2017-03-13, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det ena vittnesmålet är ju värre än det andra i det här mordfallet, det vore ytterst intressant att få veta vem som var Eva's pojkvän enligt detta vittne med tanke på att ingen av Eva's närmaste kände till att Eva hade något förhållande. Det enda rimliga är ju att vittnet är någon av P-A J's bekanta, som han har lurat i att dom är ett par.
nej men det var väl tillsammans med hennes förre pojkvän som hon var tillsammans och handlade- eller hur- har jag fel-?
Citera
2017-03-13, 20:41
Medlem
Citat:
Många kan väl vara det beroende på vad som sades 1987 inte stämmer med vad som framkommit 2016.
Du skrev ett inlägg nyligen- du citerade- att Eva varit och handla med sin förre kille- men vem är denne person då- det låter oroande, att han/fd var med henne och shoppade saker till den nya bostaden, men att P var den som skulle köra henne till lägenheten.
ÄR fd-ettingen en Kramforsbo- eller varifrån kommer han då, och han kunde kanske också vara aktuell för mer ingående förhör- mystiskt.
Tänk så många nya uppgifter som kommer fram-nu.
Citera
2017-03-13, 20:56
Medlem
Citat:
Du skrev ett inlägg nyligen- du citerade- att Eva varit och handla med sin förre kille- men vem är denne person då- det låter oroande, att han/fd var med henne och shoppade saker till den nya bostaden, men att P var den som skulle köra henne till lägenheten.
ÄR fd-ettingen en Kramforsbo- eller varifrån kommer han då, och han kunde kanske också vara aktuell för mer ingående förhör- mystiskt.
Tänk så många nya uppgifter som kommer fram-nu.
Inlägget jag skrev var att tidigare har det sagts att hon var med sin pojkvän och handla möbler (det är P som menas) och när jag tittar i en artikel står det förre pojkvän. Fast P är ju Annelies förre pojkvän. Blev så konstigt , det va det jag undra över.
Citera
2017-03-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Enligt en tidningsartikel där detta vittne nämns så står det att vittnet kände igen Eva.

Vittnet som ska ha sett Eva kliva ur bilen verkar dessutom endast vara omnämnt i en enda tidningsartikel.

Nej Anneli var givetvis inte där vid den tidpunkten men det visste ju inte vittnet.
Vittnet måste ju i sådant fall ha känt till Eva väldigt väl eftersom vittnet inte blandade ihop systrarna trots att det var kolmörkt ute och trots att Anneli i 99% av fallen var den som rastade Laban i de centrala delarna av Kramfors, Eva bodde ju på annan ort.
Kan Eva och hennes syster ha förväxlats inte bara av detta vittne- utan kan även mördaren ha förväxlat systrarna i mörkret ?
Såg de lika ut ? samma längd hårfärg? osv. Och du skriver att det vanligtvis var Anneli som rastade hunden, kan mördaren ha tagit miste på systrarna?
Citera
2017-03-13, 21:16
Medlem
Citat:
Inlägget jag skrev var att tidigare har det sagts att hon var med sin pojkvän och handla möbler (det är P som menas) och när jag tittar i en artikel står det förre pojkvän. Fast P är ju Annelies förre pojkvän. Blev så konstigt , det va det jag undra över.
Det där vittnet Sven-beskrev också att cyklisten haft en mössa med ränder- jag tänkte direkt att hästfolk nästan aldrig bär mössor-förutom rid-hjälm- jag påstår inte att det alltid är så- undantag kan finnas- men de jag känner har aldrig mössor.
Citera
2017-03-13, 21:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det där vittnet Sven-beskrev också att cyklisten haft en mössa med ränder- jag tänkte direkt att hästfolk nästan aldrig bär mössor-förutom rid-hjälm- jag påstår inte att det alltid är så- undantag kan finnas- men de jag känner har aldrig mössor.
Då var det nog inte hästfolk som cyklade förbi Sven. Åtminstone inte någon som du känner.
Citera
2017-03-13, 21:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Enligt artiklar där kriminaltekniker Rolf (glömt efternamnet) uttalat sig är mordplatsen där offret hittades. Det finns spår efter strid där.
Minns du vad det var för spår efter strid? Det jag minns från någon artikel var att gräset var nedtryckt, ungefär som att man hade släpat kroppen. Var släpspåret i så fall från vägen och in i skogen?
Citera
2017-03-13, 21:47
Medlem
Citat:
Kan Eva och hennes syster ha förväxlats inte bara av detta vittne- utan kan även mördaren ha förväxlat systrarna i mörkret ?
Såg de lika ut ? samma längd hårfärg? osv. Och du skriver att det vanligtvis var Anneli som rastade hunden, kan mördaren ha tagit miste på systrarna?

Det har diskuterats tidigare.
Citera
2017-03-13, 21:50
Medlem
Citat:

Det är väl inte så lätt att se om en person har glasögon då man ser ryggen på personen som cyklar förbi. Vittnet höll ju på att bli påkörd så han såg ju inte att cyklisten kom förrän han cyklade om honom i full fart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in