2017-03-21, 16:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Därav tycker jag det är lite olyckligt att som LGWP uttrycker det angående tipset om beställningsmord. I ett läge då det finns allt för många ouppklarade mord delsvis för att folk inte berättar saker går före detta polisproffesorn ut i riksmedia och avfärdar en anonym tipsare som någon som hittar på utan att tipset ens har utretts färdigt? Vad är det för pajaseri?
Ja, det var ett olyckligt pajaseri. Leif GW Persson kan mycket väl ha försämrat polisens möjligheter att komma i kontakt med uppgiftslämnaren igen.
Polisen i Västernorrland har själva redan hört den utpekade personen, men inte delgivit några misstankar om brott. Man kommer att arbeta vidare med uppgifterna.
– Vi skulle väldigt gärna vilja komma i direktkontakt med uppgiftslämnaren, det vill säga tipsaren. Det kan finnas uppgifter som hen känner till men ännu inte berättat, och som kan visa sig vara av avgörande betydelse, säger Veronica Andersson till SVT Nyheter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QvXyJ/gw-om-utpekandet-i-evamordet-jag-tror-inte-pa-det
Citera
2017-03-21, 16:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det ser inte centralt ut på karta idag. Är det inte dessutom en trevägskorsning (ett T-kors)?

Edit:förlåt det är en fyrvägskorsning. I artikeln ~Milla~ postar länk till i post #5292 syns det. Jag antar bilen på den svartvita bilden är placerad som den gjorts då Eva klev ur. Gatulyktorna är den typ som då fanns kring landsortsvägar, de ger ett sken som om det är strålkastare som lyser nedåt (ibland grön eller rosatonat ljus), det lyser upp på vägen men sämre vid väggrenen eller precis utanför vägen.

Jodå, det är förvisso inte mitt i stan men det tillhör definitivt dom centrala delarna. Det är i den här korsningen som man antingen kör in mot centrum och torget eller ut från stan.

Ok så du menar att det kanske inte var så "rejält upplyst" som Aftonbladets reporter beskrev det som?
Citera
2017-03-21, 17:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det var ett olyckligt pajaseri. Leif GW Persson kan mycket väl ha försämrat polisens möjligheter att komma i kontakt med uppgiftslämnaren igen.
Polisen i Västernorrland har själva redan hört den utpekade personen, men inte delgivit några misstankar om brott. Man kommer att arbeta vidare med uppgifterna.
– Vi skulle väldigt gärna vilja komma i direktkontakt med uppgiftslämnaren, det vill säga tipsaren. Det kan finnas uppgifter som hen känner till men ännu inte berättat, och som kan visa sig vara av avgörande betydelse, säger Veronica Andersson till SVT Nyheter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QvXyJ/gw-om-utpekandet-i-evamordet-jag-tror-inte-pa-det

Leif GW Persson kanske tänkte att hans uttalade skulle kunna få motsatt effekt, dvs. att när tipsaren får läsa att GW avfärdar tipset så kanske tipsaren vill visa på att polisprofessorn har fel och hör därför av sig på nytt till polisen med ytterligare upplysningar. Det finns alltid 2 sidor av myntet.
Citera
2017-03-21, 17:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jodå, det är förvisso inte mitt i stan men det tillhör definitivt dom centrala delarna. Det är i den här korsningen som man antingen kör in mot centrum och torget eller ut från stan.

Ok så du menar att det kanske inte var så "rejält upplyst" som Aftonbladets reporter beskrev det som?

Ja men om det är centralt i den meningen så kan väl många passera (som kanske inte syns väl om de håller sig vid sidan av vägen). Jag skulle tippa på att det är fläckvis upplyst. Hyfsat bra ljus här och där som på vägen, ev parkering och kanske vid byggnad (oavsett om det är bostäder eller något slags företagsbyggnad) och däremellan beckmörkt? Om Eva gick med hunden lös så är det väl inte otänkbart att hon skulle hålla sig intill vägen men kanske inte på vägen?

Och det kan skilja enormt i hur ljust eller mörkt det är på kvällen med bara någon dags mellanrum. Det var molnigt när Eva mördades (borde vart det om det hällregnade), det kan vara avsevärt ljusare om det inte är molnigt. Är det månljust så är det tämligen ljust ute (men inte om regnmoln skymmer).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-21 kl. 17:15.
Citera
2017-03-21, 17:11
Medlem
Citat:
Leif GW Persson kanske tänkte att hans uttalade skulle kunna få motsatt effekt, dvs. att när tipsaren får läsa att GW avfärdar tipset så kanske tipsaren vill visa på att polisprofessorn har fel och hör därför av sig på nytt till polisen med ytterligare upplysningar. Det finns alltid 2 sidor av myntet.

Njä, jag tror han tjurar om han inte får ta del av detaljerna i tipset. Så han vill göra sig märkvärdig.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-21 kl. 17:15.
Citera
2017-03-21, 17:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja men om det är centralt i den meningen så kan väl många passera (som kanske inte syns väl om de håller sig vid sidan av vägen). Jag skulle tippa på att det är fläckvis upplyst. Hyfsat bra ljus här och där som på vägen, ev parkering och kanske vid byggnad (oavsett om det är bostäder eller något slags företagsbyggnad) och däremellan beckmörkt? Om Eva gick med hunden lös så är det väl inte otänkbart att hon skulle hålla sig intill vägen men kanske inte på vägen?)
Nja, fast 1987 låg korsningen mer i utkanten av stan och nu när jag tänker efter så var det nog inte alls många som passerade där på den tiden såvida dom inte skulle ner mot Bruket eller vidare rakt fram mot Brunne området. I dagsläget passerar i stort sett alla som besöker stan korsningen.
Citera
2017-03-21, 17:51
Medlem
Citat:
Nja, fast 1987 låg korsningen mer i utkanten av stan och nu när jag tänker efter så var det nog inte alls många som passerade där på den tiden såvida dom inte skulle ner mot Bruket eller vidare rakt fram mot Brunne området. I dagsläget passerar i stort sett alla som besöker stan korsningen.

Fast jag skulle gissa att de som bor/arbetar i områdena sydost om Industrivägen/Limstagatan antagligt tog den vägen om de skulle till stan (eller Kramm). Utöver de som bor/arbetar i Bruket.
Citera
2017-03-21, 20:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Fast jag skulle gissa att de som bor/arbetar i områdena sydost om Industrivägen/Limstagatan antagligt tog den vägen om de skulle till stan (eller Kramm). Utöver de som bor/arbetar i Bruket.

Nja från det hållet var nog Kungsgatan den vanligaste vägen man tog om man skulle in mot stan eller Stationsgatan om man nu skulle till Kramm.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-21 kl. 20:25.
Citera
2017-03-21, 21:15
Medlem
Citat:
Nja från det hållet var nog Kungsgatan den vanligaste vägen man tog om man skulle in mot stan eller Stationsgatan om man nu skulle till Kramm.

Men om man skulle hem och tagit några bayer? Då kanske det bara är enstaka hundförare man riskerar cykla på? Om man tar väster och sedan ut på Limstagatan?
Citera
2017-03-21, 23:11
Medlem
Den som bevisligen har sett bo i livet senast är BÅ väninna.Hen är intressant.Hon säger sig släppt av bo 2245 vid Limstakorset,men är det sant? Mr P ringde hen 2315 inget svar.Vad gjorde hon efter att hon släppt av bo? Hon kan ha kört upp lågnbacken o släppt av henne vid en parkeringsficka snett emot fyndplatsen.Där skulle också ett kollegiblock som tillhörde bo hittats.Kan mycket väl ha tappats när hen kliver ur bilen.Vad sades på festen?Eftersom bo inte körde hem med sin egen bil får man anta att hon var berusad.Det borde rättsläkarintyget visa även om hon skulle vara gravid.Kan svartsjuka ha uppstått?BÅ flyttade in hos Mr p efter mordet bodde där i 3veckor för att sedan dra från Kramfors o inte satt en fot därefter.
Citera
2017-03-21, 23:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men om man skulle hem och tagit några bayer? Då kanske det bara är enstaka hundförare man riskerar cykla på? Om man tar väster och sedan ut på Limstagatan?

Det beror på, om tillståndet gör att man är ute och cyklar så är det givetvis riskfyllt.
Citera
2017-03-21, 23:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontsiuspilatus
Den som bevisligen har sett bo i livet senast är BÅ väninna.Hen är intressant.Hon säger sig släppt av bo 2245 vid Limstakorset,men är det sant? Mr P ringde hen 2315 inget svar.Vad gjorde hon efter att hon släppt av bo? Hon kan ha kört upp lågnbacken o släppt av henne vid en parkeringsficka snett emot fyndplatsen.Där skulle också ett kollegiblock som tillhörde bo hittats.Kan mycket väl ha tappats när hen kliver ur bilen.Vad sades på festen?Eftersom bo inte körde hem med sin egen bil får man anta att hon var berusad.Det borde rättsläkarintyget visa även om hon skulle vara gravid.Kan svartsjuka ha uppstått?BÅ flyttade in hos Mr p efter mordet bodde där i 3veckor för att sedan dra från Kramfors o inte satt en fot därefter.

Nej varför måste man anta det? Eva var den enda i sällskapet som inte anlände med bil, hon hade promenerat med hunden Laban från föräldrahemmet till P-A J's lägenhet denna kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in