2017-03-21, 08:31
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Hittar fortfarande ingenting i artikeln du länkade om "onaturlig belastning av axelleden".
Varför citerar du inte stycket du hänvisar till i så fall stället för att vara oförskämd?
Kan det månne vara av samma anledning som du kör med härskartekniker och börjar yra om hur mycket "rejält" är i stället för att svara på min fråga?

Hur, exakt, överbelastar jag mina axlar med den teknik jag beskrev i inlägget du kritiserade?

Om du ens läste det till slut innan din ADHD bestämde att du skulle ta onödig plats, vill säga.

Blandade ihop er. Använd din logik så inser du att det är så det blir. Orkar inte leta upp studier om de ens finns på en så dum idé.

Vill du kan vi båda lägga upp bilder på dagsform och jämföra. Jag vet vad jag pratar om.
Citera
2017-03-21, 08:32
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Snacka inte skit istället. Gå läs runt på forum så kommer du bli utskrattad för det du precis skrev. Gå du och kör dina raka bänkpress och se ut som skit och lämna resten till oss andra.

Sne bänk tar mer axlar än bröst?
Dips är värdelös övning för bröst?

Nigga plz gå tvätta dig.

Jag har haft bänk som grundpelare i mitt bröstpass i ca 10 år och har en väldigt välutvecklad bröstmuskulatur.

Då ber jag dig att lägga upp en bild på din dagsform så gör jag detsamma. Då kan vi jämföra.
Citera
2017-03-21, 09:34
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Det är allmänt känt att bänkpress är en värdelös övning för utvecklingen av estetiskt snygga bröst. Bara nybörjare och tards som fortfarande tror rak bänk ger bra resultat.

För estetiskt snygga bröst? Vad menar du? Att formen på något vis skulle påverkas av vilken övning man stimulerar en muskel med?

Tycker du inte det är lite väl magstarkt att kalla folk för nybörjare och tards när du själv uppenbarligen inte har koll öht?
Citera
2017-03-21, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hur vet du det och kan du länka några fula bröstmuskler och några fina?

Det är allmänt känt att man inte kör bänkpress liggande för att få snygga bröst.

Finns inga "bodybuilders" på elit nivå som kör vanlig bänk . Alla kör incline och hantlar .
Citera
2017-03-21, 11:21
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Jo jag vet. Jag är 40år. Jag har även jag tränat främst för att bli stark. Men med åren iaf för mig så är det mer viktigt hur kroppen ser ut. Styrka har jag så det räcker för vardagslivet, garanterat. Vi skiljer oss vid synen med bröstmuskler rejält. För mig är det bröst och rygg som gäller. Sen biceps, triceps. Axlar kör jag bara hantellyft framåtlutad samt åt sidan då stående. Bänkpress och skivstångsrodd är nr 1 övningar. Sen knäböj för ben liksom bara. Vader har jag 47cm utan träning, jag är tung.

Nu vid 40år så är det max jävla stor jag ska bli. Rejälaste testo/deca kuren någonsin. Runt en 140kg kroppsvikt är målet. Vid 50år blir det armhävningar, chins, dips med ryggsäck + lite skivstång & hantlar vad gäller ren axlar, armar.

Vi har alla olika mål med vår träning. Jag vill bli stoooor. Med rejäla jävla hudbristningar. Bara smacka på. Högrepp, lågrepp med perfekt utförande.

TESTO evigt ung till döden.

Okej, alla har vi olika mål, önskar dig lycka till med dina

Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Jag har haft bänk som grundpelare i mitt bröstpass i ca 10 år och har en väldigt välutvecklad bröstmuskulatur.

Då ber jag dig att lägga upp en bild på din dagsform så gör jag detsamma. Då kan vi jämföra.

När blev dagsformen proportionerlig med kunnande? Med din logik skulle alla styrkelyftare skada axeln hela tiden. För styrkelyftare svankar så mycket de kan för man lyfter ju mer då. För muskeltillväxt är det nog bättre att ha en mer normal svank.
Citera
2017-03-21, 11:26
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
kort svar: ja. du får inte samma ROM med en stång eftersom händerna är fixerade gentemot varandra till skillnad mot hantlar
Citera
2017-03-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
För estetiskt snygga bröst? Vad menar du? Att formen på något vis skulle påverkas av vilken övning man stimulerar en muskel med?

Tycker du inte det är lite väl magstarkt att kalla folk för nybörjare och tards när du själv uppenbarligen inte har koll öht?

När du kör en "vanlig" bänkpress så aktiverar du inte samma muskler som i en incline. Det de försöker säga är att du bygger aestetisk finare muskler (jag håller med) om du kör så det fokuserar det övre partiet av bröstet mer. Det säger jag som tävlande i bänkpress och ser tydligt att utvecklingen i mitten/nedre delen av bröstet är mycket större än den övre delen med min träning som har bänkpress som primär bröstövning.
Citera
2017-03-21, 12:01
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Okej, alla har vi olika mål, önskar dig lycka till med dina

När blev dagsformen proportionerlig med kunnande? Med din logik skulle alla styrkelyftare skada axeln hela tiden. För styrkelyftare svankar så mycket de kan för man lyfter ju mer då. För muskeltillväxt är det nog bättre att ha en mer normal svank.

Det finns naturligtvis en stark korrelation mellan kunnande och dagsform.

Det gör dom också, bänkpress är den övning som är starkast korrelerad med skador.
Citera
2017-03-21, 12:20
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Blandade ihop er. Använd din logik så inser du att det är så det blir. Orkar inte leta upp studier om de ens finns på en så dum idé.

Vill du kan vi båda lägga upp bilder på dagsform och jämföra. Jag vet vad jag pratar om.

Naturligtvis "orkar" du inte leta upp något som stödjer dina påståenden. Din dagsform säger tyvärr inte någonting om din kunskap i anatomi, vilket jag är övertygad om att du innerst inne förstår.

"Använd din logik?" LOL. Min logik säger mig att en person som kritiserar min teknik vid bänkpress utan att kunna förklara vad jag gör för fel utan istället kör med härskartekniker och hellre vill lägga upp bilder på sig själv inte har särskilt mycket att tillföra.
Citera
2017-03-21, 12:28
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Naturligtvis "orkar" du inte leta upp något som stödjer dina påståenden. Din dagsform säger tyvärr inte någonting om din kunskap i anatomi, vilket jag är övertygad om att du innerst inne förstår.

"Använd din logik?" LOL. Min logik säger mig att en person som kritiserar min teknik vid bänkpress utan att kunna förklara vad jag gör för fel utan istället kör med härskartekniker och hellre vill lägga upp bilder på sig själv inte har särskilt mycket att tillföra.

Men ditt rikspucko, leta upp en studie som säger att det är skadligt att böja knäet åt fel håll då?

Naturligtvis säger det mycket om mina anatomikunskaper, hade jag inte haft dessa hade jag skadat mig för länge sedan.

Att du inte vill göra det säger mig att du är ganska färsk inom sporten och därför bör du inte sitta här och snacka en massa jävla goja om utförande.
Citera
2017-03-21, 12:32
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beefcake93
När du kör en "vanlig" bänkpress så aktiverar du inte samma muskler som i en incline. Det de försöker säga är att du bygger aestetisk finare muskler (jag håller med) om du kör så det fokuserar det övre partiet av bröstet mer. Det säger jag som tävlande i bänkpress och ser tydligt att utvecklingen i mitten/nedre delen av bröstet är mycket större än den övre delen med min träning som har bänkpress som primär bröstövning.

Du som tävlar i bänkpress borde ju verkligen ha koll på att bröstmuskeln är EN muskel, och den heter Pectoralis Major.
Citera
2017-03-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Du som tävlar i bänkpress borde ju verkligen ha koll på att bröstmuskeln är EN muskel, och den heter Pectoralis Major.

Och du som flashbackare som försöker läxa upp mig borde veta att muskler inte är enda klump, att det är enskilda muskelfibrer. Pectoralis major är dessutom en tredelad muskel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in